עיריית בת ים תובעת להעביר לה 250 מיליון שקל לשנה מהכנסות ת"א

עיריית בת ים תובעת להעביר לה 250 מיליון שקל לשנה מהכנסות ת"א

עיריית בת ים תובעת להעביר לה 250 מיליון שקל לשנה מהכנסות עיריית תל אביב
בנוסף, העירייה טוענת כי בת ים מופלה לרעה מול תל אביב ודורשת להעביר לשטחה חצי מיליון מ"ר מנכסי המדינה שנמצאים כיום בתל אביב

אריק מירובסקי, "the marker", יום 1/7/15

http://www.themarker.com/realestate/1.2673807
 

ש מים

New member
צדק, צדק (חלוקתי) תרדוף.

עמית, תודה על הכתבה המרתקת. מעבר למקרה הספציפי, מעניין ככל שיהיה, עולה וצפה כאן סוגיית ליבה הנוגעת למדיניות הממסד (ללא קשר לשייכותו הפוליטית) במדינה - הן בהיבט הכלכלי-חברתי ("ביזור והפרטת סמכויות", עד "התנערות מאחריות") והן בהיבט התכנוני.
מבחינה תכנונית (ובכך בעיקר אנו עוסקים כאן בפורום), ל-"התנערות השילטון מלקיחת אחריות כלכלית למצבן/מעמדן של הרשויות המקומיות" יש היבט מרחבי ברור: לחץ עצום של רשויות מקומיות להקים אזורי ומוקדי הכנסה/עסקים שאין כל קשר בינם לבין מה שנהוג לכנות "תכנון רציונאלי ונכון". כלומר: המניע היחיד להקמת אותם מוקדים הנו הצורך הכלכלי של הרשות לכסות גרעונות ניהוליים ותפקודיים (שבעבר היו מכוסים ע"י המדינה), ולא ממניעי ביקושים ויצירת מוקדי תעסוקה.
בעיה זו הוכרה כבר ב-"ישראל 2020" ובאה לידי ביטוי במסמכי תמ"א 35 (הדרישה להקמת אזורי תעסוקה משותפים). הבעיה היא כמובן - אכיפה (ופרשנות...). אכיפה על החלת האמור לעיל על מוקדי ואזורי תעסוקה חדשים ואכיפה (פרשנות?) על מוקדי תעסוקה קיימים/ישנים.
וזה נכון לכל הארץ. לא רק ת"א-בת ים.
 

Groove Agent1

New member
דרישות לא הגיוניות

למה שתושבי תל אביב יעבירו 250 מיליון שקל לעיריית בת ים בזמן שעיריית בת ים מסרבת להצטרף לתל אביב?
זה בעצם תנו לנו את הכסף שלכם ולא ניתן לכם שום דבר בתמורה. סחטנות!
כדי לצאת מהגירעון, צריכים ראש עיר שאיכפת לו, צריכים להילחם בשחיתות בעירייה, צריכים למשוך עוד תושבים ממעמד סוציו-אקונומי בינוני ומעלה. היום חלק גדול מתושבי בת ים פטורים מתשלום ארוננה למשל.
אבל איך אפשר לעשות את זה כשהעיר נראית כמו פח זבל ענק? ניקיון הרחובות ברמה הירודה ביותר בגוש דן.
&nbsp
אין ברירה מלבד לאחד את בת ים עם תל אביב ועל מנת שלא יווצר מצב שבת ים תהפוך לפח זבל של תל אביב דוגמת התחנה המרכזית או שכונת התקווה פעם, יש לחייב את עיריית תל אביב להשקיע לפחות X מיליון שקלים מדי שנה בפיתוח בת ים.
 
שאלה אם עדיף להתמיד עם תוכנית מקומית או ארצית לחלוקת משאבים.

בשנים האחרונות סגרו כמה "דילים" לחלוקת הכנסות צודקת יותר למשל מאזורי תעשייה באזורי תפר בין מועצות עשירות ועיריות עניות. אבל בעוד עיר כמו בת ים רוצה למעשה לקבל נתח כולל מהכנסות השכנה העשירה (ולא חסר עוד דוגמאות כמו קיסריה ושכנתה ועוד) ואף שואפת גם להקצאת קרקעות מחודשת, יש כאלה שמאמינים בפיתרון ארצי של תקצוב דיפרנציאלי שאומר שערים עשירות יתבססו יותר על הכנסות הקופה העירונית מארנונה וכדומה בעוד רשויות עניות יקבלו יותר תקצוב ממשלתי. הנה כמה נתונים בנושא שהוצגו היום בכנסת.
http://2525.co.il/read_newsflash.php?id=8596
 

ש מים

New member
ממשלות ישראל משתמשות בנו כשפני נסיון

לדעתי חייבים לחזור לגישה הישנה, של תקצוב ממשלתי מרכזי (עם פיקוח על ניהול כלכלי) של הרשויות המקומיות.
  1. הן למען "צדק חלוקתי-כלכלי" (בהכנסות מתעסוקה).
  2. והן למען "צדק חלוקתי-חברתי" (הממשלות לדורותיהן הפנו אוכלוסיות חלשות לישובים חלשים/עם ראשי רשות חלשים, ואילו הישובים החזקים נהנו מאוכלוסייה חזקה).
 

אבישי ק

New member
אני חולק עליך, הטיפול צריך להיות אזורי

צריכי לתת לכל מחוז לנהל את העניינים בו עם תקציב משלו
כך עניין האזורים עשירים ועניים יקבלו יותר התייחסות
ולא כל הכסף יזרום לאזורים מסויימים בלבד
 
למעלה