חמאת_בוטנים
Member
בניגוד לעמדת משרד התחבורה ו"חברות התשתית", עיריית ת"א ומנהל התכנון במחוז ת"א מקדמים את חלופת ת"א מרכז (סבידור/ארלוזורוב/2000/הבורסה וכו') כתחנת העצירה של רכבות מהירות על מסילות איילון 5 ו-6 העתידיות, בטענה שהאזור נוח יותר לבנייה. המרואיינים בכתבה (המוטה למדי, למרות חיבתי לזגריזק) מאשימים את עיריית ת"א בניגוד עניינים, משום שהיא מתכננת מיזם נדל"ני באתר שבו משרד התחבורה מבקש לבנות את התחנה, ליד השלום.עיריית ת"א יוצאת למאבק במשרד התחבורה בגלל עיכוב פרויקט הענק שלה
תוכנית המסילות באיילון צפויה לעכב את בניית מתחם טרה כפי שנחשף בגלובס, ועיריית ת"א, שהיא חלק מיזמיו, מציעה חלופה וזוכה לתמיכה מפתיעה • משרד התחבורה: "עיריית ת"א תתמודד עם דחיית ההכנסות מהמגדלים" • העירייה: "הפוטנציאל במרחב השלום מוצה"
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001484276
אחזור על עמדתי: מדובר בפרויקט יקר להחריד לעומת התועלת שלו. התחנה המהירה בהשלום תהיה עמוקה כמעט כמו בירושלים, ומנותקת מרשת הרק"ל והאוטובוסים. יהיו מניעיה של עיריית ת"א אשר יהיו, יש הגיון בריכוז את אמצעי התחבורה בהאב אחד, שבמקרה הזה גם מציע עלות בנייה נמוכה יותר ופוטנציאל עתידי גבוה יותר. קשה לי לדמיין שרכבות ICE בברלין יעצרו באלכסנדרפלאץ וידלגו על ברלין HBF, או שרכבות שינקנסן בטוקיו יעצרו בשימבשי במקום בתחנת טוקיו.