עיריית ת"א ומחוז ת"א מתנגדים לתחנת רכבת מהירה בהשלום

עיריית ת"א יוצאת למאבק במשרד התחבורה בגלל עיכוב פרויקט הענק שלה​

תוכנית המסילות באיילון צפויה לעכב את בניית מתחם טרה כפי שנחשף בגלובס, ועיריית ת"א, שהיא חלק מיזמיו, מציעה חלופה וזוכה לתמיכה מפתיעה • משרד התחבורה: "עיריית ת"א תתמודד עם דחיית ההכנסות מהמגדלים" • העירייה: "הפוטנציאל במרחב השלום מוצה"


https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001484276
בניגוד לעמדת משרד התחבורה ו"חברות התשתית", עיריית ת"א ומנהל התכנון במחוז ת"א מקדמים את חלופת ת"א מרכז (סבידור/ארלוזורוב/2000/הבורסה וכו') כתחנת העצירה של רכבות מהירות על מסילות איילון 5 ו-6 העתידיות, בטענה שהאזור נוח יותר לבנייה. המרואיינים בכתבה (המוטה למדי, למרות חיבתי לזגריזק) מאשימים את עיריית ת"א בניגוד עניינים, משום שהיא מתכננת מיזם נדל"ני באתר שבו משרד התחבורה מבקש לבנות את התחנה, ליד השלום.

אחזור על עמדתי: מדובר בפרויקט יקר להחריד לעומת התועלת שלו. התחנה המהירה בהשלום תהיה עמוקה כמעט כמו בירושלים, ומנותקת מרשת הרק"ל והאוטובוסים. יהיו מניעיה של עיריית ת"א אשר יהיו, יש הגיון בריכוז את אמצעי התחבורה בהאב אחד, שבמקרה הזה גם מציע עלות בנייה נמוכה יותר ופוטנציאל עתידי גבוה יותר. קשה לי לדמיין שרכבות ICE בברלין יעצרו באלכסנדרפלאץ וידלגו על ברלין HBF, או שרכבות שינקנסן בטוקיו יעצרו בשימבשי במקום בתחנת טוקיו.
 

Ccyclist

Well-known member
בניגוד לעמדת משרד התחבורה ו"חברות התשתית", עיריית ת"א ומנהל התכנון במחוז ת"א מקדמים את חלופת ת"א מרכז (סבידור/ארלוזורוב/2000/הבורסה וכו') כתחנת העצירה של רכבות מהירות על מסילות איילון 5 ו-6 העתידיות, בטענה שהאזור נוח יותר לבנייה. המרואיינים בכתבה (המוטה למדי, למרות חיבתי לזגריזק) מאשימים את עיריית ת"א בניגוד עניינים, משום שהיא מתכננת מיזם נדל"ני באתר שבו משרד התחבורה מבקש לבנות את התחנה, ליד השלום.

אחזור על עמדתי: מדובר בפרויקט יקר להחריד לעומת התועלת שלו. התחנה המהירה בהשלום תהיה עמוקה כמעט כמו בירושלים, ומנותקת מרשת הרק"ל והאוטובוסים. יהיו מניעיה של עיריית ת"א אשר יהיו, יש הגיון בריכוז את אמצעי התחבורה בהאב אחד, שבמקרה הזה גם מציע עלות בנייה נמוכה יותר ופוטנציאל עתידי גבוה יותר. קשה לי לדמיין שרכבות ICE בברלין יעצרו באלכסנדרפלאץ וידלגו על ברלין HBF, או שרכבות שינקנסן בטוקיו יעצרו בשימבשי במקום בתחנת טוקיו.

אלכס היא דוגמה מושלמת למה שצריך להיות בעידן המסילה הרביעית. בתחנה שני זוגות מסילה מחושמלת.

אם פותחים את המידע בגוגל ובוחרים בקווי ה S-Bahn אפשר לראות רכבת פרברית כל 2 דקות ברציף 3 ורציף 4 הפרבריים. תדירות של 24 רכבות לכיוון בשעה כמקובל באירופה.

ברציפים 1, 2 של המסילה הבינעירונית התדירות נמוכה יותר אבל יש רכבות אקספרס שלא עוצרות שם, מצאתי את הרכבת הבינלאומית לאמסטרדם מאוסטבאהנהוף שלא עוצרת באלכס, וכיום לא עוצרת בצו אלא בהאופבנהוף. יש למעשה מספר רכבות משולב גדול יותר שעובר דרך התחנה.

ארבעת המסילות באלכס מעבירות יותר רכבות בשעה מ25 הרכבות שרכבת ישראל רוצה להעביר ב 6 מסילות בתוכנית 2040.

מסילות 5-6 מיותרות לחלוטין. שידרוג מערכת האיתות באיילון תהיה פתרון יעיל בהרבה.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240716-164936_Maps.jpg
    Screenshot_20240716-164936_Maps.jpg
    KB 410.4 · צפיות: 0
  • Screenshot_20240716-165203_Maps.jpg
    Screenshot_20240716-165203_Maps.jpg
    KB 380.1 · צפיות: 0
  • Screenshot_20240716-171311_Maps.jpg
    Screenshot_20240716-171311_Maps.jpg
    KB 291.3 · צפיות: 0
  • Screenshot_20240716-171332_Maps.jpg
    Screenshot_20240716-171332_Maps.jpg
    1 MB · צפיות: 0
  • Screenshot_20240716-171458_Maps.jpg
    Screenshot_20240716-171458_Maps.jpg
    KB 461.4 · צפיות: 0
נערך לאחרונה ב:

david80

Active member
אלכס היא דוגמה מושלמת למה שצריך להיות בעידן המסילה הרביעית. בתחנה שני זוגות מסילה מחושמלת.

אם פותחים את המידע בגוגל ובוחרים בקווי ה S-Bahn אפשר לראות רכבת פרברית כל 2 דקות ברציף 3 ורציף 4 הפרבריים. תדירות של 24 רכבות לכיוון בשעה כמקובל באירופה.

ברציפים 1, 2 של המסילה הבינעירונית התדירות נמוכה יותר אבל יש רכבות אקספרס שלא עוצרות שם, מצאתי את הרכבת הבינלאומית לאמסטרדם מאוסטבאהנהוף שלא עוצרת באלכס, וכיום לא עוצרת בצו אלא בהאופבנהוף. יש למעשה מספר רכבות משולב גדול יותר שעובר דרך התחנה.

ארבעת המסילות באלכס מעבירות יותר רכבות בשעה מ25 הרכבות שרכבת ישראל רוצה להעביר ב 6 מסילות בתוכנית 2040.

מסילות 5-6 מיותרות לחלוטין. שידרוג מערכת האיתות באיילון תהיה פתרון יעיל בהרבה.
מסילות 5-6 אכן מיותרות, אפשר להקצות את מסילות 1-2 לרכבות בינעירוניות/מהירות ואת 3-4 לרכבות הפרבריות. עם זאת יהיה צורך לבנות מחלף מסילתי צפונית לתחנת האוניברסיטה עבור מסילת הירקון וכן להוסיף מסילה שתעבור מזרחית לרמפה של תחנת ההגנה. אחרת זה ייצור מפגשי רכבות בין הקווים הפרבריים השונים, נניח בין רכבת ממשה דיין לכיוון ראש העין לבין רכבת מנתניה לכיוון רחובות.
 

Ccyclist

Well-known member
מסילות 5-6 אכן מיותרות, אפשר להקצות את מסילות 1-2 לרכבות בינעירוניות/מהירות ואת 3-4 לרכבות הפרבריות. עם זאת יהיה צורך לבנות מחלף מסילתי צפונית לתחנת האוניברסיטה עבור מסילת הירקון וכן להוסיף מסילה שתעבור מזרחית לרמפה של תחנת ההגנה. אחרת זה ייצור מפגשי רכבות בין הקווים הפרבריים השונים, נניח בין רכבת ממשה דיין לכיוון ראש העין לבין רכבת מנתניה לכיוון רחובות.

בהגנה מתוכנן רציף 6 לרכבות ממסילה 4 למסילת לוד. רציף 3 ישמש לרכבות מלוד למסילה 3.

אינני יודע מה התוכניות המדוייקות לריבוע מסילת החוף, אבל הגיוני שהמסילות הפרבריות יובילו לרציפים 3-4 בהרצליה ומשם למסילות 3-4 כך שהצומת במחלף מסילתי בגישה לאיילון יהיה מצומצם.
 
למעלה