עירעור במבחן מעשי .

dor119

New member
עירעור במבחן מעשי .

לפני כמה שבועות רביד התרעם על עניין העירעורים שהם לא ממש אפקטיבים .

והרי הנתונים של שנת 2013 באחד המחוזות :

נערכו : כ 358,000 מבחנים מעשיים .
הוגשו : 285 עירעורים .
מהם נמצאו 57 מוצדקים וניתנו בגינם מבחנים חוזרים .

בכל מימד של בדיקה : נתונים כאלה משקפים התייחסות רצינית
ועניינית .
 

ravidmos1

New member
תשובה

אף אחד לא טען שאין התייחסות רצינית הטענה שלי היא שבמידה ויש מצב של מילה של בוחן מול מילה של תלמיד הסיכוי שהערעור יתקבל קטן מאוד.
כמו כן שים לב שרק 20 אחוז מהערעורים התקבלו מעניין כמה מהם על דברים טכניים וכמה על טעות בשיקול הדעת של הבוחן .
 

dor119

New member
רביד

שתבין , תוצאת עירעור לא תיכנס אף פעם לשיקול הדעת של הבוחן .
לא אתה ולא אני יכולים להיכנס לשיקול הדעת של הבוחן , עירעור לא נועד לעשות את זה
והמערכת לא יכולה , לא צריכה ואין לה את הכלים להיכנס לשיקול הדעת של הבוחן .

עירעור , אם הוא מתקבל נוגע בד"כ להתנהגות הבוחן או על טעות (טכנית ) שהוא עשה במבחן.
לדוגמא : נתן הוראה לא נכונה ...או לא בזמן או שאמר במבחן משהו מכשיל או לא נכון או שהוביל
את התלמיד לכישלון כתוצאה מפעולה שעשה או אמר .

אף אחד לא יכול להיכנס לשיקול הדעת של הבוחן אם ללחוץ על דוושת הבלם או על דוושת הגז
כתוצאה מאירוע על הכביש או פעולה כזאת או אחרת של הנבחן .
יש נבחנים שאני יתן להם להיכנס לצומת כשרכב 20-30 מ' מהם ויש שאני לא יתן להם להיכנס
זה שיקול דעת ... הבוחן יושב ליד הנבחן ומרגיש את התגובות שלו והביצועים שלו .
שיקול דעת זה טאבו של הבוחן עם כל הצער שבדבר לגבי מורים/נבחנים .
 

dor119

New member
רביד , אני לא מאמין למה שאני קורא .

"... במידה שיש מצב של מילה של בוחן מול מילה של תלמיד הסיכוי שהערעור יתקבל קטן מאד "
אתה בטוח שאתה מתכוון למה שאתה כותב ??

אתה מצפה שמילה של תלמיד תתקבל לפני מילה של בוחן ??
התבלבלת בין הבוחן לנבחן ??
עם כל הכבוד לתלמיד ויש כבוד ..המילה שלו לא קובעת בעניין אירוע כזה או אחר במבחן . נקודה . !
אני לא רוצה לכתוב לעניין ההבנה שברור שהיא לא קיימת על יד ההבנה של הבוחן .
ומה בקשר עם האינטרס של התלמיד לגבי הביצוע שלו עצמו במבחן ??


האם במבחן בגרות אתה יכול לערער על החלטת הבודק את המבחן ו/או לחלוק על דעתו ??

רביד , המשפט הזה לא לעניין בטח שלא במבחן נהיגה מעשי שתלמיד לא יודע מה קורה איתו ולא מודע
לחלק גדול מהטעויות שלו .
 

ravidmos1

New member
תשובה

כאשר אני כותב מילה של תלמיד מול מילה של בוחן אין הכוונה להאם נידרש ברקס או לא.
אלה למצב שבו בוחן נותן לתלמיד הוראה ברגע האחרון וכתוצאה מכך התלמיד מבצע פעולה לא נכונה שעולה לו בטסט ואז עלול להיווצר מצב שבו התלמיד טוען שההוראה המאוחרת היא שגרמה לטעות לעומת הבוחן שטוען שלא.
אין לי ולעולם לא הייתה לי טענה כלפי בוחן על בלימה של תלמיד או נגיעה בהגה אם הוא חשב במהלך המבחן שיש סיכוי לסיכון של משתמש דרך אחר או לרכב .
 

dor119

New member
מה בדיוק אתה מצפה , רביד !

אם בוחן אומר שההוראה הייתה בזמן והתלמיד אומר שלא ....
נקבל את דעת התלמיד ???
נראה לך הגיוני ?
אם אני טועה ונותן הוראה בלתי אפשרית ... אני מספיק הוגן לא לקחת את זה בחשבון
אני מאמין שכך כל הבוחנים ..
אבל אם הבוחן אומר שההוראה בזמן ..זה לא הגיוני שדעת התלמיד תתקבל לפני דעת הבוחן .

בהזדמנות זאת אני רוצה להעביר לכם התלמידים ולכם המורים את המסר הבא בעניין הנדון :

כשאתה מקבל הוראה במבחן לביצוע כלשהו תבצע נכון ובטוח בזמן המינימלי האפשרי
( בד"כ ההוראה תינתן בזמן מספיק ואף יותר מזה )
אבל אם אתה לא יכול לבצע מכל סיבה שהיא אל תבצע . לא תיפסל על זה .
אבל אם תבצע מסוכן אתה בהחלט תיפסל על זה !

דוגמא : קיבלת הוראה שמאלה ואתה צריך לעבור נתיב ואין באפשרותך לעבור נתיב
מסיבה של עומס תנועה . תאותת תסתכל , ואם אי אפשר תמשיך ישר , תגיד לבוחן
שאתה לא יכול לעבור.
אני אישית במקרה כזה משנה את ההוראה ואומר להמשיך ישר , לא כל הבוחנים עושים
את זה ולכן אני אומר לכם ...אי אפשר אל תבצע ...אבל אל תעשה שטות שתיפסל עליה .

ברור שבמצב כזה אתה ( הנבחן) נכנס לתוך שיקול הדעת של הבוחן אבל אתה ( הנבחן)
בעמדת יתרון מפני שלא עשית טעות . יכול מאד להיות שיכולת לעבור אבל לא ידעת לנצל מצב
או שאתה לא מודע ליכולת שלך (הנבחן ) להאיץ ולהיכנס בין המכוניות הנוסעות משמאלך
באפשרויות טובות ...ושוב במצב כזה אתה בתוך שיקול הדעת של הבוחן .
 
למעלה