עיר ואם בישראל מאיפה הביטוי הדבילי הזה? למה אם?
א אוֹחַ New member 2/5/04 #2 ונובח הלך, וילכוד את-קנת ואת בנותיה (במדבר ל"ב, מ"ב). בנותיה - העיירות הקטנות סביבהּ. מכאן שנובח היא אם. עכשיו מי יסביר מה זה "אם הדרך"?
ונובח הלך, וילכוד את-קנת ואת בנותיה (במדבר ל"ב, מ"ב). בנותיה - העיירות הקטנות סביבהּ. מכאן שנובח היא אם. עכשיו מי יסביר מה זה "אם הדרך"?
ה החטא והשופטת New member 2/5/04 #4 זה הקניון שליד גרי וסקאלי מה זה נובח? מה זה קנת? למה אתה לא מסביר הכל? רוצה שאני אקרא גם בלא-כתוב?
א אוֹחַ New member 2/5/04 #5 ולא הקפדן למד... ../images/Emo3.gif וְנֹבַח הָלַךְ, וַיִּלְכֹּד אֶת-קְנָת וְאֶת-בְּנֹתֶיהָ; וַיִּקְרָא לָה נֹבַח, בִּשְׁמוֹ. 'קנת' היא עיר ואם בגלעד -> נובח כובש את 'קנת' -> 'נובח' היא עיר ואם בגלעד.
ולא הקפדן למד... ../images/Emo3.gif וְנֹבַח הָלַךְ, וַיִּלְכֹּד אֶת-קְנָת וְאֶת-בְּנֹתֶיהָ; וַיִּקְרָא לָה נֹבַח, בִּשְׁמוֹ. 'קנת' היא עיר ואם בגלעד -> נובח כובש את 'קנת' -> 'נובח' היא עיר ואם בגלעד.
ה החטא והשופטת New member 2/5/04 #6 ../images/Emo51.gif וגם . אני קצת איטית היום. וגם קצת בא לי מכות, לא חשוב עם מי.
ה החטא והשופטת New member 2/5/04 #8 ../images/Emo13.gif ולא השקרן מתמסר ולא העצלן הולך לחתום בלישכה. אני הלכתי אז כאילו מישהו וגו'.
ע עִידן New member 2/5/04 #9 אני הלכתי, אז.. כאילו.. ../images/Emo48.gif מישהו? וגו'? כאילו.. יש מישהו בבית?י-ש מ-י-ש-ה-ו ב-ב-י-ת! אפרים??
אני הלכתי, אז.. כאילו.. ../images/Emo48.gif מישהו? וגו'? כאילו.. יש מישהו בבית?י-ש מ-י-ש-ה-ו ב-ב-י-ת! אפרים??
ש שבולת ירוקת העין New member 3/5/04 #15 אם הדרך וַיְהִי דְבַר־יְהוָה אֵלַי לֵאמׂר׃ וְאַתָּה בֶן־אָדָם שִׂים־לְךָ שְׁנַיִם דְּרָכִים לָבוֹא חֶרֶב מֶלֶךְ־בָּבֶל. מֵאֶרֶץ אֶחָד יֵצְאוּ שְׁנֵיהֶם וְיָד בָּרֵא בְּרׂאשׁ דֶּרֶךְ־עִיר בָּרֵא׃ דֶּרֶךְ תָּשִׂים לָבוֹא חֶרֶב אֵת רַבַּת בְּנֵי־עַמּוֹן וְאֶת־יְהוּדָה בִירוּשָׁלִַם בְּצוּרָה׃ כִּי־עָמַד מֶלֶךְ־בָּבֶל אֶל־אֵם הַדֶּרֶךְ בְּרׂאשׁ שְׁנֵי הַדְּרָכִים לִקְסָם־קָסֶם קִלְקַל בַּחִצִּים שָׁאַל בַּתְּרָפִים רָאָה בַּכָּבֵד׃ (יחזקאל כא, כג-כו) אז אם הדרך זה "מזלג" דרך אגב, ראיתם כמה שיטות היו להם פעם במקום ללכת לפותחת בקלפים?
אם הדרך וַיְהִי דְבַר־יְהוָה אֵלַי לֵאמׂר׃ וְאַתָּה בֶן־אָדָם שִׂים־לְךָ שְׁנַיִם דְּרָכִים לָבוֹא חֶרֶב מֶלֶךְ־בָּבֶל. מֵאֶרֶץ אֶחָד יֵצְאוּ שְׁנֵיהֶם וְיָד בָּרֵא בְּרׂאשׁ דֶּרֶךְ־עִיר בָּרֵא׃ דֶּרֶךְ תָּשִׂים לָבוֹא חֶרֶב אֵת רַבַּת בְּנֵי־עַמּוֹן וְאֶת־יְהוּדָה בִירוּשָׁלִַם בְּצוּרָה׃ כִּי־עָמַד מֶלֶךְ־בָּבֶל אֶל־אֵם הַדֶּרֶךְ בְּרׂאשׁ שְׁנֵי הַדְּרָכִים לִקְסָם־קָסֶם קִלְקַל בַּחִצִּים שָׁאַל בַּתְּרָפִים רָאָה בַּכָּבֵד׃ (יחזקאל כא, כג-כו) אז אם הדרך זה "מזלג" דרך אגב, ראיתם כמה שיטות היו להם פעם במקום ללכת לפותחת בקלפים?
מ מלקט אֹרֹת New member 3/5/04 #14 מספר שמואל ב' כ': טו ויבאו ויצרו עליו, באבלה בית המעכה, וישפכו סללה אל-העיר, ותעמד בחל; וכל-העם אשר את-יואב, משחיתם להפיל החומה. טז ותקרא אשה חכמה, מן-העיר; שמעו שמעו, אמרו-נא אל-יואב, קרב עד-הנה, ואדברה אליך. יז ויקרב אליה, ותאמר האשה האתה יואב ויאמר אני; ותאמר לו, שמע דברי אמתך, ויאמר, שמע אנכי. יח ותאמר, לאמר: דבר ידברו בראשנה לאמר, שאול ישאלו באבל וכן התמו. יט אנכי, שלמי אמוני ישראל; אתה מבקש, להמית עיר ואם בישראל--למה תבלע, נחלת יהוה. {פ}
מספר שמואל ב' כ': טו ויבאו ויצרו עליו, באבלה בית המעכה, וישפכו סללה אל-העיר, ותעמד בחל; וכל-העם אשר את-יואב, משחיתם להפיל החומה. טז ותקרא אשה חכמה, מן-העיר; שמעו שמעו, אמרו-נא אל-יואב, קרב עד-הנה, ואדברה אליך. יז ויקרב אליה, ותאמר האשה האתה יואב ויאמר אני; ותאמר לו, שמע דברי אמתך, ויאמר, שמע אנכי. יח ותאמר, לאמר: דבר ידברו בראשנה לאמר, שאול ישאלו באבל וכן התמו. יט אנכי, שלמי אמוני ישראל; אתה מבקש, להמית עיר ואם בישראל--למה תבלע, נחלת יהוה. {פ}
ה החטא והשופטת New member 3/5/04 #18 ../images/Emo51.gif../images/Emo25.gif וגם ../images/Emo32.gif בוא כבר לספר לי איך היה המבחן.