עישנתי 3 קופסאות קנט ארוך סופרלייט כל יום.

פרויז1

New member
עישנתי 3 קופסאות קנט ארוך סופרלייט כל יום.

הפסקתי לפני כ- 14 שנה. רק אתמול קרה לי מה שלמדתי לפני 30 שנה : נאדיות הריאה מצטלקות ופעפוע חמצן דרכן אל הדם - מפסיק לחלוטין. כך גם פעפוע של הפחמן הדו חמצני דרכן החוצה . יש מצב לשפר את הנתון הזה? הרי נאדיות חדשות לא נוצרות (נכון?). וגם הצלקות המיקרוסקופיות שמכסות את שטח הפנים של הנאדית - איננה נרפאת (נכון?) אז : אחוז שטח הפנים הכולל של הריאות, אשר קָטַן מ - 100% למשהו קטן מזה, גם לא ישתפר אחרי כל כך הרבה זמן. אז מה בכל זאת ניתן לעשות, יש מה לעשות?
 
נזקים עקב עישון

שלום רב לך, אני רואה שהקדשת מחשבה וחקר לנושא הנזקים. אכן העשון מזיק, למרות זאת חשוב לשים לב לעובדות שיקלו על ההרגשה. גם עם ריאה שאינה שנקבוביותיה נחסמו ע"י זפת, ניתן להפיק כמעט (-4%) חמצן מכל שאיפה, אפילו מכמה ימים אחרי שהפסקת לעשן. כך שהאינפורמציה שהבאת אינה רלוונטית, כי מבחינת התפקוד אין הבדל ממשי, אלא אם כן חלית במחלת ריאה, ואז זה ספור אחר. גם לא מעשנים עלולים לחלות במחלות ריאה. תהנה מעצם העובדה שהפסקת להזיק לריאה שלך, ותרגיש מצוין מעצם המחשבה הזאת.
 

פרויז1

New member
אורית, תודה על תגובתך. ועוד משו :../images/Emo13.gif

את הידע רכשתי במסגרת לימודי איכות הסביבה בתרפפ"ו.
אני משער שהזפת כבר עזב את ריאותיי ובדגש על הנאדיות המיקרוסקופיות ( קוטר = 1 מיקרון) . עברו כבר 14 שנה באפס עישון . חי במרכז(זיהום אויר). הנתון : חידוש פעילות בסך כמעט 4% אחרי מספר ימי הפסקת עישון - חדש לי, אבל אני מבין את הדינמיקה : הניקוי העצמי מאפשר מעט פעפוע/דיפוזיה בשעור הנ"ל. איזה יופי! והצלקות בבסיס הנאדיות נשארות כל החיים או שיש תהליך טיוב כללי כלשהו? ותודה !
 
למעלה