עיתונות זה דבר כיף!!

DreamS_HunteR

New member
עיתונות זה דבר כיף!!

הייתי רוצה להיות עיתונאי כשאהיה גדול.. (אני בן 14)
 

havlaz

New member
ומה מונע ממך עכשיו?

יש לך את
מעריב לילדים
מעריב לנוער
ראש 1
ערוץ הילדים ועוד ועוד.. אני בגיל 15 התקבלתי למעריב לנוער, למה לחכות? תתחיל מעכשיו אסוף את העיתונים מדוכני העיתונים, שלח כתבות דוגמא למערכת, והעניינים כבר התגלגלו הלאה אם יש לך את זה..
 

עגנון

New member
זו דוגמא?

מעריב לנוער, ראש אחד ודומיהם אינם עיתונות, אלא צהובונות צבעונית, שמורכבת ברובה מפרסומות, עבודת אלילי טלוויזיה למיניהם, רכילות, ומומחים בגרוש. לנוער כיום אין עיתון נוער איכותי (ומעריב לנוער של היום הוא לא המעריב לנוער של פעם, בו גאולה כהן מראיינת את ש"י עגנון, ואכמ"ל...).
 

Raful

New member
"איכותי" זה עניין של זמן

פעם, איכותי היה "גאולה כהן מראיינת את ש"י עגנון". היום, איכותי זה "איציק אדרי מראיין את ההוא שעשה תספורת ´חתרנית´" (איציק מי? יום אחד תשמע עליו, אני בטוח) עיתונים כאלו הם "על ידי הנוער, עבור הנוער", הם מתעדכנים יחד עם הנוער. וכמו שכולנו יודעים - הנוער של היום זה לא הנוער של אתמול (ובוודאי לא הנוער של מחר). יש את בני ה-14 שילכו לעיתונות הנוער הצהובה הזו, ויראו בה התחלה טובה, ויש שילכו להארץ ויגישו כתבות מערכת. הנקודה היא שכל עיתונות היא התחלה, אפילו אם זה פילוני. זוהי, בכל אופן, דעתי.
 

Me¥tal

New member
הבהרה.

כשאומרים שמעריב לנוער זה רק עיתון צהוב, זאת סתם סטיגמה, כי בתכל´ס, רוב בני הנוער שבאמת כותבים לעיתון, עושים את זה עבור מדור המגזין שהוא בעצם ארבעת הכתבות הראשונות שנמצאות בעיתון כל שבוע. הכתבות האלה בדרך כלל עוסקות בנושאים רציניים מאוד, ודורשים לפעמים תחקירים רציניים. הכתבות והרכילויות של המפורסמים שיש במעריב לנוער, נכתבות עלן ידי מבוגרים שזה המקצוע שלהם. אבל אנחנו עושים עבודה באמת עיתונאית, כשזה קשור לכתבות המגזין.
 
סטיגמה? למה סטיגמה?

זה מתאר את המצב בדיוק. מעריב לנוער של היום, מזכיר את להיטון למי שזוכר. עיתון פופיסטי וקליל. גם בתקופה שאני כתבתי שם, עד תחילת 94´, היה בו דגש גדול על צהוב, אם כי אז לכתבות ולתפקיד הכ"נים היה משקל הרבה הרבה הרבה יותר גדול.
 

havlaz

New member
קודם כל הבאתי לו מקומות

שיהיה לו יותר קל להתקבל אליהם, כי הסיכוי שילד בן 14 יכתוב בהארץ/מעריב הוא אפסי. צהובון? למה אתה חושב כך?, בלי קשר לזה שאני כותב שם, עוד לפני הייתי קורא אותו כמה שנים טובות, ולדעתי הוא אחלה עיתון. פעם נוער היו קורא ספרים, היום? מי? כולם בקטע של מסיבות, אינטרנט ודברים כאלה העיתון פונה למה שהם רוצים. לך כמבוגר זה נראה שטחי, אבל זה מה שמעניין אותנו. שלמבוגרים למשל מעניין אקטואליה, ידיעות משקיעים בכתבות בנושא, לנוער מעניין את הדברים האלה, אז זה מה שהוא מקבל. בכלל אתה אמור להבין משהו, אם זה מה שהיה מעניין תנוער, זה מזמן היה שם הרי ידוע שעיתון מנסה למכור כמה שיותר, ואם הוא שם משהו מעניין זה מוכר. אם ראיונות עם סופרים היה מעניין מישהו, אני בטוח שהעורך שלנו מזמן היה שולח אותנו לקרוע תתחת בריאיונות כאלה. שטחי?, רכילויות, מומחים בגרוש? אם כמה שאתה מזלזל בעבודה שחלקנו עושים, אז כדאי שתבדוק קצת. אני למשל פירסמתי לפני כמה שבועות סדרת כתבות שנפרסה על כמעט כל גיליון המחשבים, עם חומר שנאסף במשך חודשים. כמו שמיטל אמרה, לא כל העיתון זה מוזיקה והכל, לזה יש מדור בסוף. יש מדור של מחשבים, של אהבה, של מגזין נטו אני לא יודע מי אתה, כי לא הצגת את עצמך אבל העבודה הזאת היא לא בדיוק קלה. כמו שאתה בא ומזלזל בקלות. הרבה דברים הם לא מה שהיה פעם, פעם היה בטלוויזיה כל היום תוכניות חינוכיות, והיום? פעם ידיעות היה עיתון של יותר כתבות תחקיר, היום? כתבות פחות מושקעות. תבין שהדברים משתנים, הזמנים משתנים.
 

Raful

New member
היי, היי, היי ../images/Emo70.gif

(פעם ראשונה שאני שם
מאז הפורומים של IOL. טראגי, עבורי
) זה שבני הנוער באינטרנט, זה לא אומר שהם לא קוראים. אמנם יכול להיות שזה לא ממש סיפורים כמו שמופיעים בספרים אותם הנוער של פעם קרא, אבל באינטרנט בהחלט אפשר לקרוא הרבה. הדוגמה הטובה ביותר היא הפורומים האלה. לפעמים יש הודעות ארוכות, שדורשות קריאה רצינית. דבר שני, יש כלמיני כתבות, יש מדריכים. יש ה-כ-ל. בני הנוער לא קוראים רק ספרים מנייר. הם כבר קוראים ספרים גם באינטרנט.
 

havlaz

New member
לא מדובר על זה

והארי פוטר אנשים לא קוראים? וכתבנו על זה אבל הוא מדבר על עיתון שכולו ריאיונות בסטייל עגנון.. זה לא מה שהולך עכשיו
 

Raful

New member
זה תלוי...

הוא פתח מועדון שמתחרה ישירות ב"האומן 17"?
 

עגנון

New member
ראייה חינוכית

לעיתונים פעם היתה מטרה לחנך , היום המטרה היא למכור, וכמו שאמר הגשש "למה לא נמכור קצת מהזבל שהולך היום". ולכן הנוער מצטייר כנוער רדוד ושטחי, מה שבפועל אני מאמין שהוא אינו. וחוץ מזה ראיון עם עגנון , אני לא חושב שיש דבר יותר מרתק.
 
למעלה