וואי וואי וואי... אני מקווה שזה
לא הרושם שיצרתי לעצמי - שאני נותן לילדים שלי לבכות ולבכות כי זאת שיטת החינוך שלי... בדיוק להפך...בעצם לא בדיוק להפך... אם אחד הילדים מתעורר באמצע הלילה בבכי, זה מעיד על מצוקה. לפעמים זה רק חלום רע, ואז אפילו לא צריך לקום מהמיטה, כי הם מיד נרדמים לבד. אבל עם הבכי נמשך מעבר ל 20 שניות (אני לא מודד עם סטופר) ברור שקמים בודקים מה מפריע ומרגיעים. החוכמה בהורות, זה לדעת לזהות את סוגי הבכי שלהם ולדעת ממה כן אפשר להתעלם. לדעת לזהות בכי של קיטור (שזה לא ממש בכי...אלא יותר יבבנות) לבין בכי של מצוקה. לדעת לזהות מתי הם עושים הצגות (ולפעמים לדעת מתי לשתף פעולה עם ההצגה ומתי להתעלם). מעולם לא נתתי לילדים שלי להירדם בבכי. כשגמלנו את הקטן מאכילה בלילה, אני ואשתי סיכמנו שלפני שש בבוקר המטבח לא נפתח. וכאשר הוא התעורר בחמש, הוא קיבל מוצץ, בקבוק מים אבל לא אוכל. וגם עם הוא בכה, נשאנו כמה דקות לידו (בלי להוציא אותו מהמיטה) עד שהוא נרגע ונרדם שום (ולפעמים הוא היה מתעורר בשבע אחרי התעוררות בחמש וגם כשהוא התעורר, הוא קישקש לעצמו במיטה ולא בכה בהיסטריה בגלל רעב)). כשהתחלנו להשכיב את הקטן לישון לבד, אז היו מדי פעם קצת יבבות, שכן התעלמנו מהם, כי אחרי 5 דקות הוא היה נרדם (ואני לא מדבר על בכי... סתם יבבות של קיטורים). יום אחד הרגשתי שמשהו שונה בטון של היבבות שלו. וכן הלכתי לראות מה קורה איתו. וכשניכנסתי, ראיתי אותו שוכב על היד שלו. הוא התהפך על יד ולא יכל להזיז אותה... המסקנה מזה היא שצריך לדעת להקשיב להם ולדעת לזהות מצוקה. בסביבות גיל שנה וחצי (אולי קצת יותר) של הקטנה, היא לא הסכימה ללכת לישון לבד ורק בכתה "אבא כאן" , "אבא כאן" ולא הסכימה שאני אצא מהחדר. לי זה לא התאים, שהיא תצטרך אותי כדי להירדם (והיא לא הסכימה שאשתי תיהיה איתה. רק אבא) אז שבוע, כן ישבתי לצידה וגם אז לא עד שהיא נרדמה. באיזה שהוא שלב יצאתי בשקט מהחדר. וכשהיא בכתה, אז חזרתי. אחרי שבוע בערך, כבר ישבתי על יד הדלת של החדש ולא על יד המיטה שלה. ומדי פעם היא היתה מרימה את הראש לוודא שאני עוד שם.. ואז אחרי עוד שבוע, ישבתי מחוץ לחדר שלה על יד הדלת. עד שהיא חזרה להירדם לבד. אני חושב שהורה שמאמץ שיטת חינוך והולך עם השיטה בעיוורון בלי להתאים אותה למשפחה ולסביבה ולילד לא מתאים עדין להיות הורה. לא מזמן היה לנו בעבודה קורס הורות של מכון אדלר. לא הלכתי, אבל היתה אחת שמאוד התלהבה מהקורס וסיפרה איזה כלים מעולים הקורס נתן לה. כשביקשתי כמה דוגמאות, אז היא סיפרה דברים שלי היו ברורים (כמו שנוזפים / מחנכים ילד צריך לרדת לגובה העיניים שלו - מי שצריך קורס בשביל זה - הוא בבעיה...