עכשיו, לאחר השירשור יש קייץ בלי קייצת

עכשיו, לאחר השירשור יש קייץ בלי קייצת

אני שואל את השאלה בעקבות פרסום ההודעות של משרד החינוך; האם עלינו לדאוג לפתיחת מאבק בשם זכויות התלמיד? חברים, לא מדובר אך ורק על קיצוץ חופשות... לנו כתנועה, יש תיכנון מדוייק ל מה שצריך לקרות בחופש, אני מזכיר לכם שכל המפעלים הנ"ל (ע"פ התכנון של משרד החינוך) יאלצו להיכנס ב50 ימים במקום 70, והם; *קורס מד"צים/מובילים+חלוץ *קייצות *חייצות+טיול מיים *הנהגה+מש"שים *רפסודיה+סמינרי גרעין *סמינר חוות *סמינר משלחת *פירוק כפר בחורש כפי שציינתי... פחות 20 ימים ללו"ז הצפוף הזה גם כך... ואין מה לעשות, יש מפעלים שלא יכולים לעלות אחד על השני. כגון משלחת+חוות+מד"צים+הנהגה ומששים+רפסודיה-קייצות+חייצות וטיול מיים עזבו את פסח, בעצם אל תעזבו, טיולי צעירה ובוגרת... והשאלה שלי אל חברי הפורום והתנועה בכלל... מה עושים?!?
 

שקד גבע

New member
לי זה נירא

שהמפעל היחד שבעייתי באמת זה סמינר מד"צים כל השאר יכולו להתקיים בזמנים חופפים וצמודים הקורס מד"צים יהיה צרה וכמו שאמרו בשירשור הקודם עם במלחמה הצלחנו לעשות את כל הדברים המתכוננים (למעט טיול מים) ובנוסף לזה להכפיל את הפעילות המכתוננת אז זה קטן עלינו
 
גם מחנה העפלה כמובן

[בתחילת החופש] ואני חושבת שיש גם זייצת [לא יודעת, לנו בכיתה ז' היה מחנה העפלה ועוד פעילויות בקן.. וגם בקייצת השנה היה] ותזכרו שגם להכין את הקייצת והכל לוקח זמן. ככה שלא בדיוק אפשר להתחיל קייצת יום אחרי שאנחנו מסיימים ללמוד.. אני בעד שיתנו רק לנו לסיים ללמווד ב20.6..!
 
אבל בטוח ישתנו מפעלי הקיץ!

אני מניח שמפעלי הקיץ לא נקראים בשמם כי הם נולדו בקיץ אלא בגלל שהם מתואמים לקיץ של חודשיים... זהו בהחלט אתגר לשנות את המתכונת של מפעלי הקיץ!
 

המחצללת

New member
אני מניחה..

אני מניחה שדברים הולכים להיות בעייתים.. או להתבטל/להתקצר.. ואני מקווה שלא יבטלו את טיול פסח!! כי שנה שעברה היה הכי טוב בעולם!!
 

oldDOPEY

New member
הגיע שעתנו לקום

נירא לי הגיע הזמן שאנכנו נקום וגיד מה טוב בישבילנו היר אנכנו מספק גדולים כדי לדעת ולהבין זאת ואני חושב שרובנו פה גם מדריכים ומחניכים את הדורות הבאנו בוטח יכולים להגיד מטוב בישביל עצם לי נירא שהגיע השעה להגיד לא לא היא לא מילה גסה הגד לא לעומד יתר הגד לא לקיצוץ שעות הגד לא לזה שמנצלים אותך סבבה נילחמתם חודשים עמדנו לצידכם במהלך כל הזמן ולא עזבנו ידכם ומה כיבלנו בחזרה מילת הקסם "תעודות בגרות" לא ניראה לי הושתנו במשך חודשים כדי שנחזור למרכת שכל עינינה זה ציונים ואיך להשיג אותם בכמה שיותר גבוה החנכת שלי היום אמרה משהוא לגבי שאין מה לעשות ויכול להיות שהיו תיגבורים בימי שלישי אחר הצהרים למה כי אני יכול לחיות ולהמשיך להיתקים בלי להדריך האם בישביל זה עמדנו לצידם תנועות הנוער במהלך השביתה כדי שלאחר מיכן יהרסו ויפגעו בפיעילותנו?
 

AMITOSH005

New member
ערן אני מצטער אבל

לא הבנתי כל כך למה אתה מתכוון,נראה לי שאולי כדי לעשות תעודת בגרות צריך באמת את התיגבורים האלה...אבל אתה צריך לבדוק איך אתה מצליח לשלב את שני הדברים האלה שאתה רוצה לעשות תעודת בגרות והדרכה...אני מאמין שזה יהיה בסדר אם תפסיד את התיגבור ביום שלישי כדי להעביר פעולה,אולי זה באמת יהיה חייב לבוא בחשבון אחד על השני במקרים מסויימים... תגיד לי אם הבנת למה אני מתכוון...
 
אני מסכימה עם ערן

בדוגרי זה נכון, כתנועות נוער אנחנו עמדנו ותמכנו בשביתה, והיום נגיד דיברנו על זה שיכול להיות שיהיו תיגבורים אחרה"צ, והמורה שלי לתקשורת אמרה שהמחויבויות האחרות שלנו ייאלצו להידחות בין אם זה עבודה, הדרכה בייביסיטר וכ'ו, ומי שלא יבוא זה ייחשב לו, אז אני אישית ממש לא חושבת שזה בסדר... שאפילו אין התחשבות מצד המורים למחויבויות האחרות שלנו שכשהם היו צריכים את עזרתינו אנחנו היינו שם, ונכון שתיגבורים זה חשוב- רק לא כשזה בא על חשבון דברים אחרים
 

MnIkAiSc

New member
אני ממש לא מסכימה עם הגישה הזו..

זה נכון שתמכנו במורים במאבק, אבל לא עשינו את זה כדי להשיג איזשהן "טובות הנאה" מאוחר יותר. ההתחשבנויות האלה די מיותרות לדעתי.. כל העניין הזה של חוסר התחשבות בתנועות נוער והעובדה שלא כל כך לוקחים ברצינות את הפעילויות שלנו אל מול השלמת הבגרויות, היא משהו הרבה יותר עמוק מ"עזרנו לכם ועכשיו תעזרו לנו". זה עניין שנובע מאלף ואחת דברים, שבניהם זה שהחברה שלנו השגית ואנשים מעדיפים להוציא ציונים טובים בבגרויות ובחיים מאשר "לבזבז את הזמן" שלהם בלעשות משהו קצת שונה עם החיים שלהם ולהדריך, ושבגלל זה קל מאד לראות את זה כדבר לא מספיק חשוב. חוץ מזה אני מניחה שאחת הסיבות היא שבהרבה מקומות התנועה היא פשוט לא גורם מספיק משפיע דומיננטי בבית הספר ובישוב כדי שיקחו את הפעילות שלנו מספיק ברצינות כדי להתאים אלינו את התגבורים..
 

Amitus

New member
../images/Emo45.gif לגמרי..

אבל אני לא ממש מסכימה עם השורה האחרונה,כי גם זה שהקן או הפעילות שלנו לא גורם מספיק משפיע זה חלק מאותה תפיסה השגית שדוחקת פעיליות חברתיות מתוך החשיבות העצומה ללימודים.
 

MnIkAiSc

New member
זאת לא הסיבה היחידה..

זה גם כי לפעמים נורא נוח לנו להפריד את הקן מכל שאר הדברים בחיים שלנו ולהסתכל עליו כעל "המקום הנפלא שמציע לי משהו שונה ומגן עלי מפני הרוע בעולם".. זה גם לא כל כך לרצות להשפיע ולשנות את הסביבות האחרות שמשפיעות עליי (כמו ביה"ס), כי הרי בסופו של יום יש לי את הקן המוגן שלי לחזור אליו... אני מרגישה שקצת קשה לי להבהיר את הנקודה שלי בכתב, אבל ניסיתי. את מוזמנת לדבר איתי איזו פעם פייס טו פייס.
 

oldDOPEY

New member
בסופו של דבר

צריך להיתחשב נירע לי אולי המקום של תנועות הנוער לא הכי גדול בקרייה שלנו אבל הוא בדרך להיות במרכז אבל עדין לא צריך לזלזל ואצלנו אם אני יפסיד את התיגבורים בישביל ללכת להעביר פעולה הבטיחו לנו שמי שלא יגיע לתיגבורים ירידו לו מי הציון גם כל שאר הפעילויות הארציות שידפקו וזה לא רק התנוע שלנו נירא לי צריך ליפתוח חזית מאוחדת של כל תנועות הנוער אפר פיעולתהם יפגעו וזה לא עזרנו לכם תעזרו לנו אנכנו לא צריכים עזרה אנכנו צריכים שלא ידפקו אותנו ושהדברים ימשכו בסידרם ימי שלישי ושאר הימים שנילקחו מהחופשים
 

odedgebert

New member
המשך (טעות בהקלדה)

מבחינתם אם הם יתחילו להתחשב בכל תנועה וחוג שעושים פעילויות ביום- יום הם לא יוכלו להשיב לנו את החומר שפוספס בימי השביתה... אני מסכים שזה לראות את תעודות הבגרות כמטרה עליונה אבל ככה זה. אם לא יהיה שינוי מקיף במערכת החינוך זה ישאר ככה לעולם.
 
זה הרבה מעבר לשייכות לתנועת נוער!

גם לגבי מי שלא שייך לתנועת נוער! זה נותן את הזכות למערכת החינוך ולבתי ספר לקחת מהתלמידים את הזכות לקיים עוד דברים בחיים שלהם??? זה הגיוני בכלל, שגם את שעות הבוקר, גם את שעות אחה"צ בתגבורים, + את המעט זמן שנותר לי בבית אני אשקיע בעבודות, שעורי בית, התכוננות למבחנים, בחנים ובגרויות? מה נשאר לי? לאכול לשתות פיפי ולמיטה??? זה נותן למערכת החינוך ולבתי הספר בארץ להפוך את החיים של התלמידים בתיכון להיות אך ורק סביב בית-ספר ולימודים? נראה לי שפה, בדיוק בנקודה הזאת, לאחר כל נקיטת הצעדים הנ"ל של בתי הספר ולאחר קיצוץ של חופשות הפסח, השבועות והגדול, מגיעה הנקודה שגם לתלמיד מגיעות זכויות! וזאת הייתה הכוונה שלי בפתיחת השרשור.
 

baglemaster

New member
קשה לי להסכים עם הכל

אתה צריך לחשוב על זה גם מנקודת המבט של אנשים אחרים בכיתה שלך, שבשל החינוך להישגיות ותחרותיות ציונים ובית ספר זה מה שחשוב להם. בסדר, הם לא נהנים שם, והיו מעדיפים לשבת בבית, אבל כשזה מגיע פתאום ללמוד למבחן, הם ישבו עד שיידבק להם התחת לכסא. מנקודת מבטם של אלו, שהם הרוב בחברה, יש בסוף השנה בגרות, שצריך להוציא בה ציון כמה שיותר גבוה. אם לא, אז סוף העולם. חודשיים לא למדנו. הפסדנו הרבה חומר. משרד החינוך, שאחראי על התלמידים ועל הצלחתם בבגרות רוצה את טובתם בכך שהוא רוצה שיצליחו בבגרות ולכן הוא משלים לנו את החומר. (אין מה לעשות. כרגע, לדעת משרד החינוך טובת התלמיד = הצלחה מקסימלית בבגרות) תחשוב על זה- רוב הכיתה שלי, שלקחה מורים פרטיים בשביתה כי הם הפסידו חומר, רואה בתגבורים אחרי הצהריים (שאגב רק מורה אחד עושה) ובהחזרת ימי הלימוד כצעד לטובתם. נכון, זה לא כיף, אבל צריך לקחת אחריות על החיים שלך (ולהצליח בבגרות). עכשיו, אני רואה את זה ככה כי אני ב-י"ב, וזה המצב אצלי בשכבה. בשכבות נמוכות יותר, בהן אין הרבה בגרויות ולכן חומר להספיק, החזרת ימי הלימוד נשמעת מיותרת. אבל, אם כמה שאני ממש מתבאס בזה שאין לי מושג אם תהיה בכלל קייצת (ואצלנו כבר התחלנו לחשוב עליה... סתם) זה יעזור לתלמידים בסופו של דבר. (ושוב פעם, לפי המערכת וגם לפי רוב התלמידים הצלחה נמדדת בציון הבגרות הסופי).
 

MnIkAiSc

New member
אתה צודק

הבעיה שאתה מצביע עליה היא נכונה, אבל השביתה וכל התגבורים שבאים בעקבותיה ומחסלים לנו את הזמן הפנוי הם פשוט לא שורש הבעיה. שקד (בהודעה שמעלי) כבר נראה לי הבהיר לא רע מה הבעיה במקום היותר עמוק שלה, ונראה לי שהשאלה היא מה עושים עם זה, ולא מה עושים עם התגבורים ומפעלי הקיץ.. כי לזה אני מאמינה שנצליח למצוא פתרון..
 
אז מה ששניכם מעלים פה

זה הוכחה לכך שמה שטענתי מתקיים. הכוונה להפוך את ביה"ס למרכז החיים של הנוער בארץ מצליחה! - זה כבר משהו שטמון בתוך התלמידים בארץ... זה לא אומר שעלינו לוותר... זה הסכמה עם הפאק הזה בחברה! ונ.ב-לא מסכים עם זה שלכיתות שהם לא י"ב יש פחות בגרויות ופחות חומר להשלים... זהתלוי בהחלטות של ביה"ס לחילוק הבגרויות ובמסלולים של כל תלמיד... לי יש 9-8 בגרויות לעשות השנה ושנה הבאה בערך 6-5... (אני בכיתה י"א)
 
למעלה