PR שקיבלתי מגלברט כהנא:
עלבד מדווחת על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023
ועל שיפור משמעותי בכל הפרמטרים הפיננסיים:
צמיחה של 18% בהכנסות ל-1.7 מיליארד שקל – גבוה משנת השיא בקורונה;
שיעור הרווחיות הגולמית חצה את רף 20% מסך ההכנסות;
ה-EBITDA מפעילות נמשכת הגיע ל-182.5 מיליון שקל;
מעבר לרווח נקי מפעילות נמשכת של 41 מיליון שקל;
החברה ייצרה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בסך של 233 מיליון שקל;
החברה תקיים וובינר לסקירת תוצאותיה הכספיות ביום שלישי 12.3.24 בשעה 09:30
בתוך שנה מיישום תוכנית המיקוד העסקי ותהליכי ההתייעלות:
- שיפור ניכר בכל שלושת תחומי הפעילות: מגבונים לחים, בדים והיגיינה נשית
- ייצוב פיננסי ועמידה בכל אמות המידה הפיננסיות של הבנקים
- 4 רבעונים רצופים של גידול מתמשך ברווח הגולמי, ברווח הנקי וב-EBITDA
- יחס חוב ל-EBITDA נמוך מ-3
- התזרים החזק איפשר את ביצוע תוכנית ההשקעות ואף הקטנת החוב
- הושלמה מכירת פעילות המגבונים בארה"ב, הגעה לאיזון ברבעון הרביעי
- נחתם מזכר הבנות לא מחייב עם לאומי פרטנרס למכירת 35%-40% מפעילות חטיבת הטמפונים בתמורה לסכום כולל של 81-140 מיליון ש"ח
- נחתם הסכם מכירה ושכירות מחדש של חלק ממבנה המפעל בדימונה בתמורה ל-40 מיליון ש"ח
- קו הייצור החדש בדימונה צפוי להיכנס לעבודה במחצית השנייה של 2024
המיקוד ב-2024 יהיה בהמשך צמיחה וחיזוק הרווחיות
לצד פתיחת שווקים חדשים, גיוס לקוחות ופיתוח מוצרים בעלי יתרון תחרותי
המנכ"ל יעקב חן:
"שנת 2023 הינה שנת מפנה בעלבד, שנה שבה גיבשנו ויישמנו תוכנית אסטרטגית לייצוב פיננסי של החברה ולמיקוד עסקי ברור בשוק המגבונים הלחים באירופה ובשוק ההיגיינה הנשית בארה"ב. אני שמח על כך שבמאמץ משותף של עובדי ומנהלי החברה הצליחה עלבד לעמוד בכל יעדיה העסקיים לשנת 2023, ואף מעבר לכך.
עלבד השלימה את מרבית הפעולות האסטרטגיות הנדרשות, כפי שמשתקף היטב בצמיחה בהכנסות ובשיפור הניכר במגוון מדדים עסקיים ובראש ובראשונה בשיפור ברווח הגולמי, התפעולי, EBITDA ובמעבר לרווח נקי.
גולת הכותרת הינה תזרים המזומנים מפעילות שוטפת, אשר איפשר לנו לממש את תוכנית ההשקעות כולל ההשקעות הגדולות בדימונה, תשלום שני מתוכנן בגין ההשקעה בספרד ואף הקטנת החוב.
החברה מתבססת כיום על שלושה תחומי פעילות רווחיים עם מיצוב שוק גבוה ויתרונות תחרותיים, ומייצרת תזרים מזומנים חזק, גבוה משמעותית מהרווח הנקי של החברה. בהמשך למהלכי ההתייעלות המשמעותיים שביצענו והביקושים שאנו מזהים למוצרינו, עלבד ערוכה לביצוע השקעותיה כדי להבטיח המשך צמיחה ושמירה על מעמדה המוביל.
אנו מודים לעובדינו המסורים שגם בתקופה מאתגרת זו, סייעו ונתנו כתף לשמירה על המשכיות עסקית ואיפשרו את רציפות הייצור ומתן השירות ללקוחותינו.
2024 תהיה גם בסימן הפעלת קו הייצור החדש בדימונה שיציב את עלבד כשחקן מוביל בתחום הבדים הירוקים וכן בסימן המשך פיתוח חדשנות וייזום מהלכים בתחומי השיווק והמכירה כדי לספק פתרונות מיטביים עבור לקוחותינו. אנו מחויבים להמשיך ולפעול כדי להשיא ערך לבעלי המניות".
עלבד, חברה בינלאומית לייצור מגבונים לחים למותגים פרטיים והספקית הגדולה בארה"ב לייצור טמפונים למותגים פרטיים, מדווחת על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023. התוצאות משקפות את יישום תוכנית הנהלת החברה להתמקד בשוק המגבונים הלחים באירופה ובשוק ההיגיינה הנשית בארה"ב ומתבטאות בשיפור משמעותי בתוצאות הכספיות בכל המגזרים ובכל המדדים הפיננסיים בדגש על תזרים המזומנים מפעילות שוטפת שתמך בביצוע ההשקעות החברה לפיתוח עסקיה בעתיד ובהמשך הקטנת החוב וחיזוק מעמדה העסקי והתחרותי של עלבד.
ההכנסות הסתכמו ב-2023 ב-1.7 מיליארד שקל, גידול של 18%, כ-257 מיליון שקל, בהשוואה להיקף ההכנסות של החברה ב-2022, הודות לגידול אורגני ולגידול כמותי בהיקף המכירות במגזר מגבונים לחים ובמגזר היגיינה נשית וכן בשל עלייה בשער החליפין של האירו והדולר ביחס לתקופה המקבילה. ברבעון הרביעי של 2023 הסתכמו הכנסות החברה ב-418.9 מיליון שקל.
הרווח הגולמי ב-2023 הסתכם ב-344 מיליון שקל, גידול של 46.5% בהשוואה לרווח גולמי של כ-235 מיליון שקל ב-2022. הגידול ברווח הגולמי הושפע בעיקר מהגידול בהיקף המכירות ושיפור ברווחיות בשלושת תחומי הפעילות של הקבוצה. ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם הרווח הגולמי ב-91.2 מיליון שקל.
הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות הסתכם ב-2023 ב-94.5 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-11.8 מיליון שקל ב-2022. עיקר העלייה ברווח נובעת משיפור ברווחיות בשלושת מגזרי הפעילות, שיפור בתפוקות, גידול במכירות, ירידה בעלויות לוגיסטיקה ושינוע והשפעת שערי חליפין. שיעור הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות ב-2023 הינו 5.5% מסך ההכנסות, לעומת 0.8% ב-2022. הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ב-25.6 מיליון שקל.
ה-EBITDA מפעילות נמשכת הסתכם ב-2023 ב-182.5 מיליון שקל לעומת כ-97.3 מיליון שקל ב-2022. ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ה-EBITDA מפעילות נמשכת ב-48.4 מיליון שקל.
ה-EBITDA הכולל הסתכם ב-2023 ב-182.3 מיליון שקל לעומת כ-1.3 מיליון שקל בלבד ב-2022.
ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ה-EBITDA הכולל ב-53.1 מיליון שקל.
הרווח הנקי מפעילות נמשכת הסתכם ב-2023 ב-41.2 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-35 מיליון שקל ב-2022. הרווח הנקי כולל הפעילות שהופסקה מסתכם ב-2023 ב-31 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 144 מיליון שקל ב-2022. ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם הרווח מפעילות נמשכת ב-12.2 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם ב-12.5 מיליון שקל, לאחר שברבעון הרביעי הפעילות המופסקת התאזנה.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-2023 בסך של כ-233 מיליון שקל, לעומת סך של 18 מיליון שקל בשנת 2022. השיפור בתזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת נבע בעיקרו כתוצאה משיפור ברווח ומאמצי החברה לשיפור ההון החוזר.
הון עצמי נכון לסוף 2023 מסתכם ב-403.2 מיליון שקל, ומהווה כ-25% מסך המאזן.
חברת עלבד, חברה ישראלית ובינלאומית, הנסחרת בבורסה בת"א, בבעלות מושב משואות יצחק (65.9%), מתמחה בייצור בדים לא ארוגים, מגבונים לחים למותגים פרטיים והינה הספקית הגדולה לייצור טמפונים למותגים פרטיים בארה"ב. מוצרי החברה נמכרים בכל רשתות השיווק המרכזיות באירופה ובארה"ב – בנוסף נמכרים המוצרים למותגים בינלאומיים וכן למוסדות שונים. המוצרים מאופיינים בחדשנות טכנולוגית ובעמידה בתקינה בינלאומית מחמירה. החברה פועלת תוך שמירה והקפדה על נושאי איכות הסביבה, אחריות חברתית ואף נבחרה השנה על ידי חברת המידע הבינלאומית statista כאחת מהחברות האמינות ביותר בישראל לשנת 2023 בקטגוריית מוצרי הצריכה.