איכשהו עלה אצלי פוסט של ראש הממשלה הויקטוריאנית - ג'סינתה אלאן.
במלבורן בונים כרגע מנהרת מטרו חדשה ויש שם עיצוב חכם: התקרה האקוסטית "מחליפה" צבעים בכיוון הרציף (לבן) וכיוון היציאה (חום אך מתואר כ"אדום"). האפקט אינו טכנולוגי אלא באמצעות צביעת צד אחד של הפאנלים באדום וצד שני בלבן. מצורף צילום מסך.
המטרה שתוכל לצאת מהתחנה מהר במקרה חירום. אם כיוון המסדרון מוביל החוצה - הוא יהיה אדום, אם הכיוון מוביל לרציף אחר כמו במנהרת מעבר - הגיוני שהוא יהיה לבן.
מנהרת המטרו של מלבורן עוברת מתחת ללולאת המסילות של מרכז העיר. לפחות הוויקיפדיה יש בלולאה הקיימת מספר תחנות תת קרקעיות. משום שמדובר באמצעי חירום אני מניח שהצבע האדום לא יוביל לפרוזדורי חיבור אופקיים אלא לקישור הישיר ביותר לפני השטח.
זה קיים כבר כמה שנים ברכבת הפרברית של פריז.
כאשר אנחנו נוסעות מהתחנה Enghen le ben לפריז, עוברים גם בסן דני, הצבע בתקרה מתחלף.
לא ייחסתי חשיבות לצבעים המתחלפים, אבל כנראה מה שכתבת - זו הסיבה.