עלויות אז"מ

עלויות אז"מ

בזמנו אומני הורייזן פרסמו דף עם ריכוז עלויות לאחזקת אז"מ. אני מנסה לאתר את הנתונים.....אשמח לקבל עזרה בנושא
 
עלויות תחזוקת אז"מ

הדף שפורסם בזמנו היה של מחירי חלקי חילוף לדגמים הנפוצים של האז"מ, יותר מאוחר פרסמה אגודת התעופה הזעירה חוברת שעתון לעבודות נפוצות ואני לא יודע אם אפשר להשיג אותה היום, בכל מקרה, מחיר שעת עבודה במכון הבדק של אומני הורייזן הוא 40 דולר. חוץ מעליות מכון הבדק ( חלקי חילוף ועבודה) צריך להביא בחשבון גם ביטוח חובה 1600 שקל לשנה ואגרת כושר אוירי 449 שקל לשנה, ולא לשכוח את מחיר הדלק ויכול להיות ששכחתי משהו.
 
עלות שעת טיסה בסופר דריפטר

בהמשך לשאלתי הקודמת, ברצוני לחדד ולשאול את מי שיש לו סופר דריפטר, מה עלות הממצועת לשעת טיסה? כמובן לאחר שקלול שאר ההוצאות
 
עלויות אז"מ

מי שמתעסק בתמחיר יודע שתמחיר זה משהו מאוד פילוסופי. אחד יחשב בפנים את עלות הריבית על ההלואה שהוא לקח בבנק כדי לקנות את האז"מ. השני יגיד לו שזה לא מענין אותו כי דודה שלו קנתה לו את האז"מ והוא רק צריך להחזיק אותו............... עלות תחזוקת אז"מ אחרי הקניה נעה בין 30-45 דולר לשעה כולל דלק שמן תחזוקה ביקורת ביטוח חניה "קרשים" קטנים, ועוד. אני בטוח שכמספר הטייסים כך מספר הדעות בנושא עלויות. אורי
 
יותר קרוב ל 50$

בערך 30$ להוצאות שוטפות ממש - טיפולים ודלק וצמיגים ותקלות... בערך 10$ לתקצוב החלפת מנוע ופרופ בעתיד בנוסף אגרות שונות (2000 שקל כולל רדיו) ביטוח (2000 שקל כולל חברות באגודה) וחניה (כ 1000$ ומעלה לשנה) זה כמובן ללא עלות רכישה/פחת וכולי. הנ"ל על סמך נסיון בפועל של 3 שנים בענף, עם רישום הוצאות אמיתי וממוחשב (4 שותפים, כולם אנשי תוכנה
 
העלויות הן פונקציה של כמה גורמים

אני מסכים איתך שהעלויות של אז"מ מתקדם הן בתחום העליון של מה שציינתי כלומר כ-45 דולר שעה אבל: אזמים ישנים ואו כאלו שמתוחזקים חלקית על ידי בעליהם/אלו שבנו אותם העלות תרד דרסטית אפילו ל-30 דולר. ואצלנו בראשון ישנם הרבה כאלו. עלות תחזוקת דריפטר או MXL או s-12 כאלו שניתן לקנות חלקים משומשים "פה ושם" ולהשמיש את המטוס מורידים את העלויות.
 
למעלה