עלויות מחייה למשפחה באוקלנד

ronenv77

New member
עלויות מחייה למשפחה באוקלנד

שלום לכולם,

קיבלתי הצעה לרילוקיישן מחברה באוקלנד עם שכר של NZD120K לשנה. יש לנו 3 ילדים בגילאים 5, 8 ו-11 והייתי שמח לשמוע ממי שמכיר מקרוב את אוקלנד ואת עלויות המחייה בה האם זהו שכר שאפשר להסתדר איתו ברמה סבירה שם. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שזו תהיה ההכנסה היחידה שלנו לפחות בחצי השנה הראשונה.

תודה!
 

ANZ1

New member
כמה דברים

שישנו מאד את השיקולים
1. לישראל ולניו זילנד אין אמנה למניעת כפל מס, ולכן כל עוד מדינת ישראל תחליט שאתם עדיין מוגדרים כתושבי ישראל תצטרכו לשלם מס גם בישראל, וגם בניו זילנד, לפי חוקי ישראל הנוכחיים אתם בוודאות תהיו עדיין תושבי ישראל בשנת המעבר הראשונה, וכנראה גם בשנה השניה, אם תהיו בשנתיים (הקלנדריות) הראשונות 60 יום לפחות בישראל תצטרכו לשלם מס גם בישראל, מה שיעשה בוודאות את המעבר להפסד גדול, כי לשלם כפול מס, גם לישראל וגם לניו זילנד לא ישאיר לכם הרבה, אני מציע לדבר עם יועץ מס לרילוקיישן שיסביר לכם את המצב,
אתם יכולים לקרוא כאן על עוד דרך של מדינת ישראל לעשות את המעבר ממנה לבלתי אפשרי
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001306053
"כאשר סך כל תקופת שהייתו בישראל בשנת המס ובשנתיים שקדמו לה הוא 425 ימים או יותר - ייחשב תושב המדינה לצורכי מס."

אבל מה שזה אומר בוודאות שהמעבר כדאי כלכלי רק אם הוא יהיה לפחות 3 שנים וכנראה רק אם המעבר הוא לתמיד, אם אתם מתכננים להגר מישראל, שווה לעשות את המעבר ולהפסיד כסף שנה או שנתיים, אבל בכל מקרה כדאי לתכנן את המעבר רק בינואר-פברואר בכל שנה ולא אחר כך, אחרת אתם מפסידים שנתיים לפחות.
2. אוקלנד היא אחת הערים היקרות למחיה בעולם יחסית למשכורות,
היא גם המקום הכי יקר בניו זילנד, בפער מכל מקום אחר, העיר שאני גר בה ,טאורנגה, בית עולה 35 אחוז פחות מבאוקלנד, וגם יש ערים לא רחוקות שעולות הרבה 60 אחוז פחות.
זה מאד טרנדי היום שאוקלנדרים עוזבים למקומות אחרים יותר זולים, עם פחות פקקים, פחות זיהום, אפשר להגיד שאוקלנד הכי פחות ניו זילנד מכל מקום אחר.
אפשר כמובן לחיות עם משכורת שנתית של 120 אלף דולר, אבל זה ממש לא הרבה, הממוצע של הכנסה למשפחה באוקלנד השנה הוא קצת פחות מזה ומדובר על משפחות מקומיות שיש להם כנראה בית, קשרים, משפחה שעוזרת והרבה פחות הוצאות ממשפחה מהגרת חדשה. (ולא לדבר מדינת ישראל לא דורשת מהם כלום, ואין להם שום רצון לטייל לישראל פעם בשנה שנתיים).
אתם יכולים לקרוא כאן
https://www.newzealandnow.govt.nz/living-in-nz/money-tax/comparable-living-costs

https://www.numbeo.com/cost-of-livi...Aviv-Yafo&country2=New+Zealand&city2=Auckland

https://www.expatistan.com/cost-of-living/auckland

בגדול אפשר להגיד שאם המטרה זה רילוקיישן לכמה שנים, זה לא יהיה כלכלי, נקודה,
ואם המטרה היא מעבר קבוע , אז זה כדאי מהרבה סיבות אחרות, אבל לאו דווקא כלכליות.
 

ronenv77

New member
תודה

תודה רבה לך על התגובה המפורטת!
התחלנו לקרוא על עניין כפל המס ונראה שבאמת כדאי להתייעץ עם יועץ מס. הפתיע אותי שיש לישראל אמנה עם מדינה כמו אוזבקיסטן ולא עם ניו-זילנד..

לגבי הדברים על יוקר המחייה באוקלנד, אתה מתכוון לכך שאוקלנדרים עוברים לערים סמוכות וממשיכים לעבוד באוקלנד? יש ערים סמוכות שתוכל להמליץ עליהן (נניח כאלה שרחוקות עד שעת נסיעה ל-CBD באוקלנד)?
 

ANZ1

New member
הסבר על הבדלים בתפיסות

בישראל גרים 9 מיליון איש על שטח של 20 אלף קמר
בניו זילנד גרים 5 מיליון איש על שטח של 260 אלף קמר

וזה יוצר כמה הבדלים מאד מאד מהותים
אחד מהם זה שישראל היא בעצם מדינת עיר, אתה יכול לגור ברעננה, לעבוד בהרצליה, הבית חולים שלך בכפר סבא, שדה התעופה שלך בלוד, הבילויים שלך בתל אביב, ואתה יכול לנסוע לעשות קניות בחדרה, כל מרכז ישראל ,מחדרה עד גדרה זה בעצם עיר אחת גדולה.

ניו זילנד בגלל הגודל וכמות האוכלוסיה, יש מרחק בן ערים וכל עיר היא עיר מדינה, אני גר בעיר בינונית בניו זילנד, כ 150 אלף איש כמו רמת גן, אבל יש בה את כל הפונקציות שיש במדינה, יש בה שדה תעופה, בית חולים, אוניברסיטה, כמה מכללות, אזור מוסכים ורכבים, כמה אזורי בילוי, כמה אזורי תעסוקה, בכל שכונה יש בית ספר, גני ילדים, קניון,
את כל מה שאתה צריך אתה עושה בעיר שלך, למרות שטאורנגה ואוקלנד שתיהן נמצאות במרכז האי הצפוני, לוקח 3 שעות נסיעה לכל כיוון,

שעה נסיעה למרכז אוקלנד בבוקר, אתה עדיין באוקלנד, אוקלנד כמו שאר הערים בניו זילנד הוקמה כחיבור של ישובים קרובים שהלכו וגדלו והיום נהיו אזור אחד גדול, היא נקראית על שם הישוב / עיר המרכזית בדיוק כמו שטאורנגה נקראית על שם הישוב המרכזי ושאר הישובים בעבר נהפכו להיות שכונות.

אולי יש כאלו שגרים בהמילטון (העיר הקרובה) ונוסעים כל בוקר לאוקלנד, אבל אני מניח שזה לוקח 1.5-2 שעות לכל כיוון.
לא ממש נח ורצוי,
לכן אם אתה עובד באוקלנד, אתם תגורו באוקלנד, לא בהכרח בעיר אוקלנד אלא באזור אוקלנד,
האוקלנדרים עוברים לכל ניו זילנד במיוחד לאזורים המתפתחים עם מזג אוויר טוב, כמו טאורנגה, נלסון , פנגנוי...
ואגב, בתור ישראלים, אתה לא רוצים לגור בבתים ישנים / זולים באוקלנד, אתם לא רגילים למזג האוויר הניו זילנדי שבאוקלנד הוא גרוע ממש, אוהבים לצחוק על וולינגטון עם המג האוויר שלהם, אבל באוקלנד יש מזג אוויר גרוע ,קור, גשם , אפרוריות חלק גדול מהשנה, ובתים ישנים יהיו קפואים, למרות שהעבירו חוק על בידוד חובה בבתים להשכרה, אתם רוצים לשכור בית חדש שיעלה כנראה קרוב ל1000 דולר לשבוע.
(משהו כמו 9000 שח לחודש בישראלית)
בקיצור - יקר.
מצד שני תגורו בבית פרטי, יחסית חדש בתור עיר גדולה, כמה עולה לשכור בית פרטי ברמת גן ?
 

dmitri

New member
זה כן הגיוני

לניו זילנד יש סיכוי גבוה יותר שישראלים יעברו וישארו מאשר אוזבקיסטן.
בסופו של דבר למדינה יש אינטרס להשאיר את העובדים המיומנים בארץ. אם לניו זילנד היתה אמנת מס, היה יותר פשוט למהגרים לטוס לחו'ל, לעבוד כמה שנים ולחזור.
&nbsp
לגבי המחירים, בהחלט קשה להגיד מה היעדים הכלכליים שלכם. להסתדר אתם בהחלט התסתדרו, אך האם תחסכו לפרישה מוקדמת? כנראה שלא.
&nbsp
רוצה גם להוסיף שיש בניו זילנד יועצים פיננסיים שרובם ללא תשלום שיעשו לכם תוכנית פיננסית משפחתית כולל ביטוחים בחינם (אפילו שיותר מומלץ ללכת לכאלה שמשלמים לפי שעה).
&nbsp
ההוצאה הגבוהה ביותר בניו זילנד במיוחד באוקלנד היא דיור. עכשיו בשביל לקבל דיור, לא מספיק שיש לכם כסף ואתם נראים משפחה טובה. יש לכל נכס להשכרה עוד 30 משפחות שעומדות כלכלית טוב וגם יש להם המלצות ועוד. אז מבחינת דיור באוקלנד לקבל חוזה שכירות זה משימה לא פשוטה!
ממליץ לראות סרטון יוטיוב שלי שאני מספר מעט על הנושא בשנים האחרונות:
https://www.youtube.com/watch?v=SedWKnt72zo&t=853s
&nbsp
דמיטרי בילצקי, מנטור הגירה
&nbsp
 
למעלה