עלות שיעורי טיסה

i d a n z

New member
עלות שיעורי טיסה

שלום,
מבלי להיכנס לסבב טלפונים בין בתי הספר בארץ, כמה (בערך) עולה היום שעת טיסה במסגרת לימודים לרשיון פרטי?
הסכומים שמצאתי באינטרנט מעודכנים ללפני הרבה שנים....


** למען הסר ספק, אני מתעניין בבדיקה ראשונית, כך שפחות רלוונטי לי שמות בתי הספר.
 

talben

New member
עלויות שיעורי טיסה

בבתי הספר בהרצליה המחירים הנהוגים הם: 810 ש"ח לשעת ססנה 152 או 960 ש"ח לשעת ססנה 172 (בשני המקרים אתה יכול לרכוש חבילה ולקבל שעה חינם - 10 +1. בחלק מהמקרים אם תרכוש כמה עשרות שעות תוכל גם לקבל דיל טוב יותר מאשר 10+1). לזה יש להוסיף שעת מדריך: 300-350 ש"ח לשעה. בהצלחה
 

mike300L

New member
הזוי!!! $350 לשעה על 172 עם מדריך. פשוט פי שניים.

נניח שעלות הדלק כפולה בישראל, עדיין הדלק אינו המרכיב העיקרי מסך עלות ההשכרה. איך הגיעו לעלות כפולה מארה״ב?
 

יוטו2

New member
מישהו עושה קופה גדולה ...

פעם שעת טיסה עלתה 500 והמחירים לא עלו מאז לדעתי .
 

talben

New member
שלל סיבות

בוא נתחיל מההיצע והתחרות - כשההיצע גבוה ויש הרבה תחרות (שדות, בתי ספר, חברות השכרה וכלים) אז גם המחיר יורד והצרכן מרוויח. תוסיף לזה את שלל האגרות של רת"א ורש"ת, את המחירים המטורפים שרש"ת גובה על שכירות מבחנים (במקום היוקרתי ביותר בת"א לא משלמים מחירים כמו שרש"ת גובה למ"ר משרד ו/או מחסן ו/או מכון בדק) ועוד ועוד, והנה, קיבלת מחירים גבוהים.
 

ethanr

New member
זה חדש לך מייק?

תמיד היה כך. ובלי קשר לאגרות של רת"א ורש"ת כמו שנכתב למטה, זה מאותה סיבה שבסופר בארץ משלמים פי שניים מאשר בארה"ב. בדוק.
בשביל לחיות בארץ הקודש, צריך לשלם...
 

mike300L

New member
עצוב, הרי משכורת ממוצעת בארץ נמוכה מזו שפה, אבל העלויות שם

גבוהות מפה. בישראל תעופה קלה זה לעשירים בלבד. בארה״ב גם מעמד הביניים יכול.
 
חכה, ויש גם קומבינה של המדריכים (לא כולם)...

מדריך שגובה שכר עבור 3 חניכים שלו שנמצאים באויר באותו זמן:
1. חניך אחד בהקפות, המדריך במגדל.
2. חניך שני מתאמן באזור האימון, המדריך לא רואה ולא שומע אותו.
3. חניך שלישי יצא לטיסות ניווט (הרצליה - ראש פינה - חיפה - הרצליה), המדריך - כנ"ל.
גם מחיר שעת מדריך כמעט כפול מאשר אצלנו. למה? ככה...
 

טל ר

New member
לגבי "קומבינת המדריכים"

ההבדל (כמו שאני רואה אותו) מגיע ממספר דברים:
א. לגבי גביית שכר משלושה חניכים בסולו, כשאני הייתי חניך, פרט לסולו ראשון, בטיסות הסולו שלי המדריך ישב בביתו והיה פנוי לענייניו, זה שאני הייתי באוויר לא היה ממין העניין (כמובן שבסולו ניווטים נדרש אישור פרטני - ואותו הוא נתן בבוקר הניווט, כך ששילמתי על הזמן הרלוונטי, אבל לא על הזמן בו טסתי). הדרישה שהמדריך יהיה בשדה בזמן שהחניך באוויר, בה הבעיה. חניך בסולו הוא PIC ויש להתייחס אליו בהתאם (האחריות הבלעדית עליו ולא על המדריך).

ב. לעניין מחיר שעת מדריך, הבעייה היא בארה"ב ולא בישראל. שוק ההדרכה בארה"ב הוא כזה שמדריכים רבים (לו היו נדרשים) היו עובדים בחינם (וחלקם כמעט ממש עושים את זה), עקב שוק האיירליינס (פער השעות עד שהם יכולים לנסות להגיע לשוק הזה ומיעוט העבודות הרלוונטיות לטייס מסחרי). לא שהייתי מתנדב לשלם יותר, אבל דווקא מבחינת נקודת האיזון השוק הישראלי הגיוני יותר. נסה למצוא בארה"ב הדרכה יחידנית זולה מהדרכת טיסה. מדריך סלסה, גיטרה או סקי יקח על הדרכה 1x1 יותר ממדריך טיסה (וזה עוד לפני המיני-קופון שביה"ס לטיסה יגבה מהמדריך מתוך הסכום שנגבה מהחניך).
 

talben

New member
הערה קטנה לטל

טל, מה שאמרת לא כל כך תקף בישראל. על פי התקנות בארץ, לפני כל אחת ואחת מטיסות הסולו (בין הקפות, בין אזורים ובין ניווט) חייב המדריך לעלות לפחות להקפה אחת עם החניך, ורק אז הוא רשאי לשלוח אותו לטיסת הסולו. עד שאין לך רישיון ביד אתה לא רשאי לטוס לבד בלי "חימום" עם המדריך לפני הטיסה.
אגב, בחמש שעות הסולו הראשונות של החניך חייב המדריך לשבת במגדל, אח"כ (אם אני לא טועה) הוא צריך רק להיות זמין במקרה הצורך, מה שאומר שהוא יכול להיות במשרד, במטוס אחר וכו'
 

טל ר

New member
הבנתי אותך

אם כך, לדעתי הבעיה בתקנות (ובתפיסת "מיהו PIC" - הרי אם אני מבין נכון, גם בישראל חניך טיסה בסולו הוא PIC לכל דבר ועניין).
מין הסתם המדריכים לא ילחצו לשינוי, מאחר והתקנות מחזקות את מטה לחמם, ובלי כל קשר, תחושתי האישית אינה נוחה מכל התפיסה בישראל המכניסה את הרשות לכל חור קטן (כדוגמא נוספת, החיוב החוקי בהסבה ובדיווח לרשות לכל make and model, מה שדה-פקטו הופך כל מטוס לכמעט מחייב type rating).
 
גם אם המדריך חייב לצאת להקפה

(ואני לא בטוח שזה מעוגן בתקנות - אולי בספר ההפעלה של בית הספר), אין הצדקה לגבות שכר על כל הטיסה של החניך, כלומר - אם החניך טס לראש פינה, המדריך יושב בבית ומקבל שכר.
עם זאת, למען ההגינות, צריך לדייק. בארה"ב המדריך גובה שכר גם עבור שעות ground, מה שבארץ לא נהוג.
 
הכל בארץ יותר יקר

הדלק הוא מרכיב נכבד אמנם בעלות ש"ט, אך הוא אינו העיקרי.
עלות ש"ט מורכבת מהוצאות ישירות ומהוצאות קבועות של המטוס, ועליהן כל הוצאות התקורה של בית הספר, שאותן מנה כבר טל.
אינני יודע מה קורה בארה"ב, אבל בארץ מטוס המופעל מסחרית משלם אגרה על כל נחיתה שהוא מבצע ואם מדובר בהקפות אז נדמה לי שזה לפי זמן - אגרת נחיתה על שעה או על חלק ממנה).
עלויות החלפים כאן יקרות בהרבה מאשר בארה"ב. מה שקונים בארה"ב בדולר עולה בארץ הרבה יותר בגלל עלויות המשלוח ורווח הסוכן המקומי, ועל כל זה מתווסף מע"מ של 17%.
גם הביטוחים אינם זולים כלל.
מחיר שעת הדרכה הוא סביר מאד בעיני. 300 עד 350 ש"ח כולל מע"מ וזה נמדד לפי ההובס. כלומר, זמן התדריך וזמן התחקיר, זמן ההכנות לטיסה וזמן סגירת המטוס לאחריה, אינו נספר. על שעת טיסה נטו המדריך משקיע לפחות שעה וחצי ברוטו, אם לא למעלה מזה. תוסיף לזה הפסקות בין חניך למשנהו, את כל הפעמים שהטיסה מתבטלת בגלל בלת"מים למיניהם והגעת למחיר די מגוחך לשעת הדרכה לפי הובס.
לגבי הקומבינות שהוזכרו כאן: אני מסתובב די הרבה בש"ת הרצליה ואני מוכרח לומר שאינני מזהה את הקומבינה מתבצעת בפועל.

דוד.
 

i d a n z

New member
תודה רבה

לגבי ההשוואה עם ארהב, אכן נקודה כואבת, אבל זה חלק מכל שאר הדברים שיקרים פה ביחס לשם..

מאחר ואני מתחיל את התהליך של הרשיון, אני מאמין שיהיו לי עוד כמה שאלות בהמשך
 
למעלה