לגבי "קומבינת המדריכים"
ההבדל (כמו שאני רואה אותו) מגיע ממספר דברים:
א. לגבי גביית שכר משלושה חניכים בסולו, כשאני הייתי חניך, פרט לסולו ראשון, בטיסות הסולו שלי המדריך ישב בביתו והיה פנוי לענייניו, זה שאני הייתי באוויר לא היה ממין העניין (כמובן שבסולו ניווטים נדרש אישור פרטני - ואותו הוא נתן בבוקר הניווט, כך ששילמתי על הזמן הרלוונטי, אבל לא על הזמן בו טסתי). הדרישה שהמדריך יהיה בשדה בזמן שהחניך באוויר, בה הבעיה. חניך בסולו הוא PIC ויש להתייחס אליו בהתאם (האחריות הבלעדית עליו ולא על המדריך).
ב. לעניין מחיר שעת מדריך, הבעייה היא בארה"ב ולא בישראל. שוק ההדרכה בארה"ב הוא כזה שמדריכים רבים (לו היו נדרשים) היו עובדים בחינם (וחלקם כמעט ממש עושים את זה), עקב שוק האיירליינס (פער השעות עד שהם יכולים לנסות להגיע לשוק הזה ומיעוט העבודות הרלוונטיות לטייס מסחרי). לא שהייתי מתנדב לשלם יותר, אבל דווקא מבחינת נקודת האיזון השוק הישראלי הגיוני יותר. נסה למצוא בארה"ב הדרכה יחידנית זולה מהדרכת טיסה. מדריך סלסה, גיטרה או סקי יקח על הדרכה 1x1 יותר ממדריך טיסה (וזה עוד לפני המיני-קופון שביה"ס לטיסה יגבה מהמדריך מתוך הסכום שנגבה מהחניך).