עלייה של 28% בנוסעי האוטובוס בירושלים

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
מאז כניסתן של סופרבוס ואקסטרה ב2021, חלה עלייה של 41% במספר הנסיעות היומיות של האוטובוסים לכ-10,241 נסיעות יומיות ומספר התיקופים עלו ב 28% לכמעט חצי מיליון נוסעים (לפני המלחמה). סביר להניח שכמות הנוסעים עלתה עוד יותר עקב תופעת אי תיקוף.

 

Ccyclist

Well-known member
מאז כניסתן של סופרבוס ואקסטרה ב2021, חלה עלייה של 41% במספר הנסיעות היומיות של האוטובוסים לכ-10,241 נסיעות יומיות ומספר התיקופים עלו ב 28% לכמעט חצי מיליון נוסעים (לפני המלחמה). סביר להניח שכמות הנוסעים עלתה עוד יותר עקב תופעת אי תיקוף.


שאלה: האם מדובר בתיקופי החלפת קווים או בתיקופי נוסעים חדשים ?

על פניו 30.7% מהשיפור לא מעלה את רמת הנסועה.

עקרונית אני די בעד מערכת קווי ה 5xx כחיבור דרך הכבישים המהירים, אך המצב כיום הוא שבמקומות רבים יש פי 3-4 קווים ממה שהיה בעבר, אך תדירות הקווים ירדה כך שבמקום אוטובוס כל 10 דקות ומערכת שמאפשרת החלפות - הנוסע העירוני בירושלים מקבל קווים שבאים כל 20 דקות, שזו גם ההמתנה המקסימלית להחלפה ביניהם. זה יוצר מצב שבמקום לעלות על הקו הרלבנטי הראשון שמגיע ולהחליף לקו רלבנטי אחר - הנוסע חייב להמתין לקו המדוייק שלו מבין רבים שחולפים בתחנה.
 

מוישי67

Active member
שאלה: האם מדובר בתיקופי החלפת קווים או בתיקופי נוסעים חדשים ?

על פניו 30.7% מהשיפור לא מעלה את רמת הנסועה.

עקרונית אני די בעד מערכת קווי ה 5xx כחיבור דרך הכבישים המהירים, אך המצב כיום הוא שבמקומות רבים יש פי 3-4 קווים ממה שהיה בעבר, אך תדירות הקווים ירדה כך שבמקום אוטובוס כל 10 דקות ומערכת שמאפשרת החלפות - הנוסע העירוני בירושלים מקבל קווים שבאים כל 20 דקות, שזו גם ההמתנה המקסימלית להחלפה ביניהם. זה יוצר מצב שבמקום לעלות על הקו הרלבנטי הראשון שמגיע ולהחליף לקו רלבנטי אחר - הנוסע חייב להמתין לקו המדוייק שלו מבין רבים שחולפים בתחנה.
בעיקרון אפשר לבדוק את זה
כמה מתוך התיקופים הן נסיעות מעבר חינמיות, מקווה שיבדקו דבר כזה בפעמים הבאות, וגם יספרו לנו את זה בדוחות.
(גם זה לא יהיה מדויק, כי מי שיש לו חופשי, התיקוף השני בתוך שעה וחצי נחשב תיקוף חדש של חופשי, ולא תיקוף של נסיעת מעבר)
 

EHP12

Well-known member
מאז כניסתן של סופרבוס ואקסטרה ב2021, חלה עלייה של 41% במספר הנסיעות היומיות של האוטובוסים לכ-10,241 נסיעות יומיות ומספר התיקופים עלו ב 28% לכמעט חצי מיליון נוסעים (לפני המלחמה). סביר להניח שכמות הנוסעים עלתה עוד יותר עקב תופעת אי תיקוף.

צריך לזכור שבירושלים רוב האוכלוסייה היא ענייה שלא יכולה להרשות לעצמה רכב פרטי, ותשתיות הכבישים לא מאפשרים נסיעות באופניים וקורקינטים חשמליים כמו בגוש דן. לכן יש לה בסיס רחב לתחבורה ציבורית. וכל זה כאשר יש בריחה של נוסעים מהתחבורה הציבורית בגוש דן.
 
צריך לזכור שבירושלים רוב האוכלוסייה היא ענייה שלא יכולה להרשות לעצמה רכב פרטי, ותשתיות הכבישים לא מאפשרים נסיעות באופניים וקורקינטים חשמליים כמו בגוש דן. לכן יש לה בסיס רחב לתחבורה ציבורית. וכל זה כאשר יש בריחה של נוסעים מהתחבורה הציבורית בגוש דן.
רוב האוכלוסייה בירושלים (בטח בניכוי האוכלוסייה הערבית) אינה ענייה. המדד הסוציו- אקנומי לא משקף בצורה מדויקת את המצב מסיבות רבות (האוכלוסייה הערבית שכן עניה באופן יחסי אבל פחות רלוונטית לדיון התחב"צ כאן, הרבה הרבה מאוד כסף שחור תרתי משמע, משפחות מרובות ילדים שמעוותים את הסטטיסטיקה, תושבי ירושלים שאינם אזרחי ישראל, ועוד).
רחובות ירושלים עמוסים במכוניות. אי אפשר למצוא חניה בעיר.

מה שכן- בירושלים יש עידוד לנסיעה בתחב"צ. כמעט כל תלמיד/ה מעל גיל 12 מגיע ללימודים בקווי תחב"צ (מיוחדים או סדירים). התרבות החרדית מסיבות מגוונות מעודדת ומסייעת בנסיעה בתחב"צ. הציבור החרד"לי לא הרחק מאחור. סטודנטים רבים מתניידים בתחב"צ. מבקרים מחו"ל והארץ מתניידים בתחב"צ. כבר שנים שישנם אזורים (כמו מרכז העיר, שוק מחנה יהודה או העיר העתיקה/ הכותל) שהגישה בעיקרית אליהם היא בתחב"צ. אזורים אחרים (תלפיות, הר חוצבים, גבעת שאול, רוממה-נבון- בניני האומה, ק. הממשלה, הר הצופים, גבעת רם) קשיי בחניה מחד ושיפור התחב"צ מאידך- מעודד שימוש בתחב"צ.

אני חושב שכדאי גם לציין שרוב הקווים החדשים (קווי 9x וקווי 5xx) אינם משרתים אוכלוסייה חרדית בעיקרם אלא דווקא שכונות ליברליות עשירות יותר בעיר.
 

EHP12

Well-known member
רוב האוכלוסייה בירושלים (בטח בניכוי האוכלוסייה הערבית) אינה ענייה. המדד הסוציו- אקנומי לא משקף בצורה מדויקת את המצב מסיבות רבות (האוכלוסייה הערבית שכן עניה באופן יחסי אבל פחות רלוונטית לדיון התחב"צ כאן, הרבה הרבה מאוד כסף שחור תרתי משמע, משפחות מרובות ילדים שמעוותים את הסטטיסטיקה, תושבי ירושלים שאינם אזרחי ישראל, ועוד).
רחובות ירושלים עמוסים במכוניות. אי אפשר למצוא חניה בעיר.

מה שכן- בירושלים יש עידוד לנסיעה בתחב"צ. כמעט כל תלמיד/ה מעל גיל 12 מגיע ללימודים בקווי תחב"צ (מיוחדים או סדירים). התרבות החרדית מסיבות מגוונות מעודדת ומסייעת בנסיעה בתחב"צ. הציבור החרד"לי לא הרחק מאחור. סטודנטים רבים מתניידים בתחב"צ. מבקרים מחו"ל והארץ מתניידים בתחב"צ. כבר שנים שישנם אזורים (כמו מרכז העיר, שוק מחנה יהודה או העיר העתיקה/ הכותל) שהגישה בעיקרית אליהם היא בתחב"צ. אזורים אחרים (תלפיות, הר חוצבים, גבעת שאול, רוממה-נבון- בניני האומה, ק. הממשלה, הר הצופים, גבעת רם) קשיי בחניה מחד ושיפור התחב"צ מאידך- מעודד שימוש בתחב"צ.

אני חושב שכדאי גם לציין שרוב הקווים החדשים (קווי 9x וקווי 5xx) אינם משרתים אוכלוסייה חרדית בעיקרם אלא דווקא שכונות ליברליות עשירות יותר בעיר.
רוב האוכלוסייה היהודית בירושלים היא חרדית. ולא מהסוג המודרני. משפחה חסידית עם 7 ילדים לא יכולה להרשות לעצמה רכב פרטי. ובניגוד לבני ברק הליכה ברגל קשה בשכונות כמו רמות והר נוף. והאוטובוסים של האוכלוסייה הערבית כן נספרים בסטיסטיקה כי מאז 2020 הרב קו נכנס גם אליהם. ירושלים היא לא עיר שמעודדת נסיעה בתח"צ בטוח לא ראש העיר הנוכחי. לכותל ציבור לא חרדי כמעט ולא משתמש בתח"צ. גם מתחמי התעסוקה מחוץ למרכז העיר הם מעודדים בעיקר שימוש ברכב פרטי. גם בירושלים אין כמעט שכונות שניתן לכנות אותן ליברליות ועשירות. חוץ מבית הכרם. האוכלוסייה בשכונות הטבעת (פסגת זאב, גילה, ארמון הנציב) היא אוכלוסייה לא מבוססת במונחים ישראלים המזכירה אוכלוסייה בשכונות מצוקה ברחבי הארץ. וסטודנטים בעברית שלא ירושלמים הם בעיקר "בסיס סגור". גרים במעונות בסמוך לקמפוס וחוזרים לבית מחוץ לעיר בסוף שבוע.
 

יעיש התימני

Well-known member
מאז כניסתן של סופרבוס ואקסטרה ב2021, חלה עלייה של 41% במספר הנסיעות היומיות של האוטובוסים לכ-10,241 נסיעות יומיות ומספר התיקופים עלו ב 28% לכמעט חצי מיליון נוסעים (לפני המלחמה). סביר להניח שכמות הנוסעים עלתה עוד יותר עקב תופעת אי תיקוף.

שמתי לב שצעירים רבים עולים לאוטובוס ולא טורחים לתקף נסיעתם. שמתי גם לב שפיקוח ובדיקת תיקופים רנדומליץ ואחת לחודש ולפעמים קצת יותר, ורק משמונה בבוקר ועד ארבע אחה"צ.
אני כותב על מטרופולין גוש דן ועל קווי דן, וקווי מטרופולין.
 
למעלה