עליית גג אחת וכמה שאלות

עליית גג אחת וכמה שאלות

ביתי בשלבי בנייה ויש לי מספר שאלות לגבי עליית הגג: 1. מדרגות קלות - שילוב של ברזל ועץ או משהו דומה, היכן אפשר לקבל הדרכה על בניה עצמית? יש לי מסגר ונגר צמוד... 2. חלון בגג במקלחת שמבחינת המיקום חייבת להיות לא ליד קיר חיצוני ולכן קיימת בעית אוורור. מה האפשרויות? (חוץ מלוותר על המקלחת). 3. איטום הגג במה? האם ניתן לעשות זאת לבד? סדר גודל של עלויות למ"ר. הרבה תודה לכל המתיחסים!!!
 
תשובות....

א. איזה מין נגר ומסגר יש לך שלא יודעים להציע?- כנראה שתצטרכי להתאמץ ולמצוא מומחים לדבר כי מדובד באומנות המתכת ולא במסגר פשוט וגם הנגר יחלק עבודתו אולי עם חרט עץ . תלוי מה הפרט שתבחרי ויש כל כך הרבה יצרני מדרגות מנוסים...לא פרטת אזור מגורים ואין טעם בפרסום ספציפי. דפי זהב יסייעו רבות. ב.יש חלונות מיוחדים להתקנה בגג רעפים...לא תופס בכלל מקום של קירות. ההתקנה רק ע"י גגנים מנוסים לצורך בצוע השינוי באופן שלא תהיה חדירת מים. כל החלונות האלה הן מיובאים מחו"ל ע"י כמה ספקים. 1. הכי ותיק ונפוץ "VELUX" המיובא ע"י ´סקיילייט´ מפ"ת טל.039343159. 2.prima fenesra ע"י אפ אריכא מפ"ת טל. 039216131/2. 3.´שינדלר´ מנס ציונה טל.089409399. 4."CLAUS" ע"י סעדון את פדידה טל. 025903306. ג.איטומי הגגות הטובים מחייבים פרוק הרעפים. בלי פרוק נותרת עם האלטרנטיבות של ניר אלומיניום בועתי בעוביים שונים (החומר מיוצר בארץ, נדמה לי שבקיבוץ ברקאי בגליל ויש גם יבואנים. חפשי תחת חנויות לחומרי איטום ובידוד.. אופציה של מזרוני צמר סלעים או זכוכית- לא מומלץ. מחירים לא בהשג ידיי. כל העבודות לא לביצוע עצמי.
 
לדעתי...

את חומרי המדריגות, כדי לבחור ביחס לחומרים החלל, שממנו עולים המדריגות. צורת המדריגות מוגבל לפי הפתח בתיקרה, אבל שיהיו נוחים, יש להצמד לנוסחה הבאה: גובה מדריגה 2X + עומק המדריגה = 63 ס"מ. אם גובה המדריגה 16 ס"מ 2X = 32 ס"מ, לכן, עומק המדריגה = 31 ס"מ! אם גובה המדריגה 17 ס"מ 2X = 34 ס"מ, עומק המדריגה 29 ס"מ. חשוב מאוד לשמור על היחס, כי זה מבטיח, כמה קל לעלות/לרדת. בארץ, הרבה פעמים מדלגים על זה, לכן ישנם מדריגות איומות, כמו שעולה מכיכר רבין לבניין העירייה, או של הדיזינגוף סנטר, מהשער של קינג ג´ורג´ (אחרי השיפוץ, נשאר גרוע, כמו קודם). היחס מבתה את פתח הרגלים, הנוחה. לפני 100 שנה, שגבה הממוצה של האנשים הייה פחות מהיום, במקום 63 השתמשו 61-63. היום, כמו שלדעתי גובה הדלתית אסור לעשות פחות מ- 210 ס"מ, עדיין בסטנדרט יש 205 ס"מ. לא חושבים שבונים השנים הבאות, ולא לדור של הסבתות שלנו. בקשר למקלחת, ממליצה וונטה מקצועית, שבודקים את עורך המרחק מהמקלחת עד קיר החיצוני, ואת תדרות השימוש, ולפי זה ממליצים סוג וונטה,וקוטר הצינור. סתם וונטה לא בטוח, שמספיק, מה גם, שיש אדים המקלחת. איתום הגג, מאוד חשוב, בדפי זהב תימצעו הרבה אנשי מקצוע, חברה, שעוסקות בזה. אני, בכל אופן לא ממליצה לשיטת הביטומן, אלא איזה סוג של יריאת פלסטיק. לא פחות חשוב לבדוק את מצב המרזבים, כי במידה, שסתומים, שום סוג איתום לא מבטיח שלא יהיו לכם נזילות לא סימפטיות...
 
למעלה