em28
Well-known member
עליית חוסמי הפרסומות: הכרזת מלחמה נגד הפרסום בדיגיטל
כתבה ארוכה מאד, אביא חלקים - כדאי לקרוא את כולה במקור (עם חוסם פרסומות טוב).
חוסמי הפרסומות הולכים ונהיים פופולריים, ואתרי התוכן מתחילים לחוש איום ממשי על מקור ההכנסה העיקרי שלהם.
תרחיש האימים הוא שהצרכנים יחסמו את המפרסמים, עד שהאינטרנט החינמי יקרוס בהיעדר הכנסות מפרסום.
הבשורה של אפל, שהודיעה לאחרונה כי מערכת ההפעלה הניידת החדשה שלה
תקל על יישומים לחסימת פרסומות בדפדפני ספארי באייפון, מהווה חדשות רעות מאוד עבור ענף הפרסום.
לפי אחד התרחישים, הצרכנים יחסמו את המפרסמים כדי לקבל גלישה מהירה, נקייה וחלקה
- עד שהאינטרנט החינמי יקרוס בהיעדר הכנסות מפרסום.
אבל האמת היא שההודעה של אפל רק מצטרפת למגמה הולכת וגוברת של חסימת פרסומות.
דוגמאות מהתקופה האחרונה ממחישות את הסיטואציה שעשויה להיות אחת הקריטיות בתולדות ענף הפרסום.
כך למשל, בעלי אייפון יכולים למחוק בקלות את המסרים של המפרסמים מדפי אינטרנט ומיישומים ניידים.
דוגמה אחרת היא של חברת Eyeo, יצרנית חוסם פרסומות פופולרי למחשבים השולחניים בשם Adblock Plus,
שמציעה עכשיו דפדפן חוסם חדש למכשירי אפל ואנדרואיד.
"כאשר פרסומות מרגיזות ומעצבנות מתפשטות במהירות למכשירים ניידים,
אנחנו מעלים על נס את המשתמש, ומציעים את היכולת לחסום פרסומות.
לכן, החלטנו להעניק לו מהירות דפדוף גבוהה יותר וחיי סוללה ארוכים יותר,
שלא להזכיר הגנה מפני פרסומת זדונית במיוחד", אמר טיל פאידה, ממייסדי Adblock Plus, בשבוע שעבר.
....עוינות מוגברת נגד הפרסומות.....
....האם אתרי התוכן יגבשו אסטרטגיה?......
.....לתקן את היחסים עם הגולשים.....
.....רוב הפרסום נמצא באפליקציות......
......
אתרי התוכן בישראל מחפשים פתרונות
חוסמי הפרסומות, בין אם בגזרת הדסקטופ ובין אם בגזרה המתחממת של המובייל,
הם לא תופעה גיאוגרפית, אלא מגמה הולכת ומתגברת בכל רחבי העולם.
אין אמנם נתונים על כמות הגולשים שחוסמים פרסומות בישראל,
אך די לראות את כמות הפרסומות שנחסמת במחשב על-ידי חוסם הפרסומות הפופולרי Adblock Plus
כדי להבין את הדומיננטיות של הנושא בקרב הגולשים הישראלים.
הגולשים הישראלים, בדיוק כמו אחרים ברחבי העולם, קורסים תחת עומס הפרסומות.
זה לא רק העומס אלא בעיקר האיכות והפגיעה בחוויית הגלישה.
מי שגולש היום, ובעיקר מהמחשב, נתקל בבאנרים קופצים ובפרסומות רבות,
והחיפוש המהיר אחר האיקס שיסגור אותן הוא דרך המילוט היחידה.
השימוש בחוסמי פרסומות עדיין לא הצליח לחלחל דיו אל אתרי התוכן, לפחות לא ברמה הפרקטית הנראית לעין.
באתר mako טרחו בעבר ליידע את הגולשים כי שימוש בחוסם פרסומות
לא יאפשר להם לצפות בפרקים מהתוכניות של קשת דרך האתר.
באחרונה העניין בוטל זמנית, אך הוא צפוי לשוב בקרוב כחלק ממגמה עולמית,
שניתן לראות באתרים בולטים כמו Hulu או CW, המשדרים תוכן טלוויזיוני, או אתרי תוכן כמו "גרדיאן" או "אטלנטיק".
אסטרטגיה אחרת שננקטת בחלק מהאתרים היא חומת תשלום.
עיתון "הארץ" עבר אל מאחורי חומות התשלום באופן חלקי ב-2013 וממשיך במגמה.
"הארץ" כרגע בחוד החנית, אך גם מו"לים אחרים מנסים את מזלם מול הגולשים מהמחשב ומהאייפד בצורות שונות של חומות תשלום.
דרך אחרת שאינה ברמת האסטרטגיה נגד חוסמי הפרסומות, אלא אמצעי ליצירת אפיק הכנסות נוסף,
היא השימוש בתוכן שיווקי - בין אם גלוי, סמוי או דרך אמצעים טכנולוגיים דוגמת אאוטבריין וטאבולה.
מדובר בהכנסה נאה, אך בטווח הרחוק היא לא בהיקף שיצליח להחזיק אתרים שלמים באוויר,
כשמגמת חסימת הפרסומות תתרחב ובעיקר תזלוג באופן בולט לעולמות המובייל.
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001070899
כתבה ארוכה מאד, אביא חלקים - כדאי לקרוא את כולה במקור (עם חוסם פרסומות טוב).
חוסמי הפרסומות הולכים ונהיים פופולריים, ואתרי התוכן מתחילים לחוש איום ממשי על מקור ההכנסה העיקרי שלהם.
תרחיש האימים הוא שהצרכנים יחסמו את המפרסמים, עד שהאינטרנט החינמי יקרוס בהיעדר הכנסות מפרסום.
הבשורה של אפל, שהודיעה לאחרונה כי מערכת ההפעלה הניידת החדשה שלה
תקל על יישומים לחסימת פרסומות בדפדפני ספארי באייפון, מהווה חדשות רעות מאוד עבור ענף הפרסום.
לפי אחד התרחישים, הצרכנים יחסמו את המפרסמים כדי לקבל גלישה מהירה, נקייה וחלקה
- עד שהאינטרנט החינמי יקרוס בהיעדר הכנסות מפרסום.
אבל האמת היא שההודעה של אפל רק מצטרפת למגמה הולכת וגוברת של חסימת פרסומות.
דוגמאות מהתקופה האחרונה ממחישות את הסיטואציה שעשויה להיות אחת הקריטיות בתולדות ענף הפרסום.
כך למשל, בעלי אייפון יכולים למחוק בקלות את המסרים של המפרסמים מדפי אינטרנט ומיישומים ניידים.
דוגמה אחרת היא של חברת Eyeo, יצרנית חוסם פרסומות פופולרי למחשבים השולחניים בשם Adblock Plus,
שמציעה עכשיו דפדפן חוסם חדש למכשירי אפל ואנדרואיד.
"כאשר פרסומות מרגיזות ומעצבנות מתפשטות במהירות למכשירים ניידים,
אנחנו מעלים על נס את המשתמש, ומציעים את היכולת לחסום פרסומות.
לכן, החלטנו להעניק לו מהירות דפדוף גבוהה יותר וחיי סוללה ארוכים יותר,
שלא להזכיר הגנה מפני פרסומת זדונית במיוחד", אמר טיל פאידה, ממייסדי Adblock Plus, בשבוע שעבר.
....עוינות מוגברת נגד הפרסומות.....
....האם אתרי התוכן יגבשו אסטרטגיה?......
.....לתקן את היחסים עם הגולשים.....
.....רוב הפרסום נמצא באפליקציות......
......
אתרי התוכן בישראל מחפשים פתרונות
חוסמי הפרסומות, בין אם בגזרת הדסקטופ ובין אם בגזרה המתחממת של המובייל,
הם לא תופעה גיאוגרפית, אלא מגמה הולכת ומתגברת בכל רחבי העולם.
אין אמנם נתונים על כמות הגולשים שחוסמים פרסומות בישראל,
אך די לראות את כמות הפרסומות שנחסמת במחשב על-ידי חוסם הפרסומות הפופולרי Adblock Plus
כדי להבין את הדומיננטיות של הנושא בקרב הגולשים הישראלים.
הגולשים הישראלים, בדיוק כמו אחרים ברחבי העולם, קורסים תחת עומס הפרסומות.
זה לא רק העומס אלא בעיקר האיכות והפגיעה בחוויית הגלישה.
מי שגולש היום, ובעיקר מהמחשב, נתקל בבאנרים קופצים ובפרסומות רבות,
והחיפוש המהיר אחר האיקס שיסגור אותן הוא דרך המילוט היחידה.
השימוש בחוסמי פרסומות עדיין לא הצליח לחלחל דיו אל אתרי התוכן, לפחות לא ברמה הפרקטית הנראית לעין.
באתר mako טרחו בעבר ליידע את הגולשים כי שימוש בחוסם פרסומות
לא יאפשר להם לצפות בפרקים מהתוכניות של קשת דרך האתר.
באחרונה העניין בוטל זמנית, אך הוא צפוי לשוב בקרוב כחלק ממגמה עולמית,
שניתן לראות באתרים בולטים כמו Hulu או CW, המשדרים תוכן טלוויזיוני, או אתרי תוכן כמו "גרדיאן" או "אטלנטיק".
אסטרטגיה אחרת שננקטת בחלק מהאתרים היא חומת תשלום.
עיתון "הארץ" עבר אל מאחורי חומות התשלום באופן חלקי ב-2013 וממשיך במגמה.
"הארץ" כרגע בחוד החנית, אך גם מו"לים אחרים מנסים את מזלם מול הגולשים מהמחשב ומהאייפד בצורות שונות של חומות תשלום.
דרך אחרת שאינה ברמת האסטרטגיה נגד חוסמי הפרסומות, אלא אמצעי ליצירת אפיק הכנסות נוסף,
היא השימוש בתוכן שיווקי - בין אם גלוי, סמוי או דרך אמצעים טכנולוגיים דוגמת אאוטבריין וטאבולה.
מדובר בהכנסה נאה, אך בטווח הרחוק היא לא בהיקף שיצליח להחזיק אתרים שלמים באוויר,
כשמגמת חסימת הפרסומות תתרחב ובעיקר תזלוג באופן בולט לעולמות המובייל.
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001070899