עליית חוסמי הפרסומות: הכרזת מלחמה נגד הפרסום בדיגיטל

  • פותח הנושא em28
  • פורסם בתאריך

em28

Well-known member
עליית חוסמי הפרסומות: הכרזת מלחמה נגד הפרסום בדיגיטל

כתבה ארוכה מאד, אביא חלקים - כדאי לקרוא את כולה במקור (עם חוסם פרסומות טוב).

חוסמי הפרסומות הולכים ונהיים פופולריים, ואתרי התוכן מתחילים לחוש איום ממשי על מקור ההכנסה העיקרי שלהם.
תרחיש האימים הוא שהצרכנים יחסמו את המפרסמים, עד שהאינטרנט החינמי יקרוס בהיעדר הכנסות מפרסום.

הבשורה של אפל, שהודיעה לאחרונה כי מערכת ההפעלה הניידת החדשה שלה
תקל על יישומים לחסימת פרסומות בדפדפני ספארי באייפון, מהווה חדשות רעות מאוד עבור ענף הפרסום.
לפי אחד התרחישים, הצרכנים יחסמו את המפרסמים כדי לקבל גלישה מהירה, נקייה וחלקה
- עד שהאינטרנט החינמי יקרוס בהיעדר הכנסות מפרסום.

אבל האמת היא שההודעה של אפל רק מצטרפת למגמה הולכת וגוברת של חסימת פרסומות.
דוגמאות מהתקופה האחרונה ממחישות את הסיטואציה שעשויה להיות אחת הקריטיות בתולדות ענף הפרסום.

כך למשל, בעלי אייפון יכולים למחוק בקלות את המסרים של המפרסמים מדפי אינטרנט ומיישומים ניידים.

דוגמה אחרת היא של חברת Eyeo, יצרנית חוסם פרסומות פופולרי למחשבים השולחניים בשם Adblock Plus,
שמציעה עכשיו דפדפן חוסם חדש למכשירי אפל ואנדרואיד.
"כאשר פרסומות מרגיזות ומעצבנות מתפשטות במהירות למכשירים ניידים,
אנחנו מעלים על נס את המשתמש, ומציעים את היכולת לחסום פרסומות.
לכן, החלטנו להעניק לו מהירות דפדוף גבוהה יותר וחיי סוללה ארוכים יותר,
שלא להזכיר הגנה מפני פרסומת זדונית במיוחד", אמר טיל פאידה, ממייסדי Adblock Plus, בשבוע שעבר.

....עוינות מוגברת נגד הפרסומות.....
....האם אתרי התוכן יגבשו אסטרטגיה?......
.....לתקן את היחסים עם הגולשים.....
.....רוב הפרסום נמצא באפליקציות......
......

אתרי התוכן בישראל מחפשים פתרונות

חוסמי הפרסומות, בין אם בגזרת הדסקטופ ובין אם בגזרה המתחממת של המובייל,
הם לא תופעה גיאוגרפית, אלא מגמה הולכת ומתגברת בכל רחבי העולם.
אין אמנם נתונים על כמות הגולשים שחוסמים פרסומות בישראל,
אך די לראות את כמות הפרסומות שנחסמת במחשב על-ידי חוסם הפרסומות הפופולרי Adblock Plus
כדי להבין את הדומיננטיות של הנושא בקרב הגולשים הישראלים.

הגולשים הישראלים, בדיוק כמו אחרים ברחבי העולם, קורסים תחת עומס הפרסומות.
זה לא רק העומס אלא בעיקר האיכות והפגיעה בחוויית הגלישה.
מי שגולש היום, ובעיקר מהמחשב, נתקל בבאנרים קופצים ובפרסומות רבות,
והחיפוש המהיר אחר האיקס שיסגור אותן הוא דרך המילוט היחידה.
השימוש בחוסמי פרסומות עדיין לא הצליח לחלחל דיו אל אתרי התוכן, לפחות לא ברמה הפרקטית הנראית לעין.
באתר mako טרחו בעבר ליידע את הגולשים כי שימוש בחוסם פרסומות
לא יאפשר להם לצפות בפרקים מהתוכניות של קשת דרך האתר.
באחרונה העניין בוטל זמנית, אך הוא צפוי לשוב בקרוב כחלק ממגמה עולמית,
שניתן לראות באתרים בולטים כמו Hulu או CW, המשדרים תוכן טלוויזיוני, או אתרי תוכן כמו "גרדיאן" או "אטלנטיק".

אסטרטגיה אחרת שננקטת בחלק מהאתרים היא חומת תשלום.
עיתון "הארץ" עבר אל מאחורי חומות התשלום באופן חלקי ב-2013 וממשיך במגמה.
"הארץ" כרגע בחוד החנית, אך גם מו"לים אחרים מנסים את מזלם מול הגולשים מהמחשב ומהאייפד בצורות שונות של חומות תשלום.

דרך אחרת שאינה ברמת האסטרטגיה נגד חוסמי הפרסומות, אלא אמצעי ליצירת אפיק הכנסות נוסף,
היא השימוש בתוכן שיווקי - בין אם גלוי, סמוי או דרך אמצעים טכנולוגיים דוגמת אאוטבריין וטאבולה.

מדובר בהכנסה נאה, אך בטווח הרחוק היא לא בהיקף שיצליח להחזיק אתרים שלמים באוויר,
כשמגמת חסימת הפרסומות תתרחב ובעיקר תזלוג באופן בולט לעולמות המובייל.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001070899
 

Y. Welis

New member
אם הפירסומות לא היו פולשניות, לא היה צורך לחסום אותן...

אבל מרגע שהחל 'מירוץ חימוש', הוא לא יגמר.
&nbsp
מעריך שיהיה איזה הסכם עתידי שיגדיר כמה פירסומות מותר להכניס. כדאי.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
תאר לך מצב דמיוני שכל תוכן המידע והחדשות

באתרי האינטרנט הופך לתוכן בתשלום.
&nbsp
עכשיו תאר לך מצב לא דמיוני שכל תוכן הסרטים והסדרות הוא בתשלום.
&nbsp
מבין?
&nbsp
אם אפשר להוריד באינטרנט כבר שנים רבות סרטים בנפחים של מאות MB והיום גם של כמה GB.
&nbsp
אז אם המידע והחדשות יהיו בתשלום, מה ימנע מאנשים לשתף גם אותם? מדובר בסך הכול בקבצים הרבה יותר קטנים.
&nbsp
אפילו כיום, מידי פעם מישהו מעלה בחינם כתבה של מנויים מאתר הארץ.
&nbsp
לכן האיום שכל התוכן החינמי יהיה בתשלום הוא איום סרק.
עדיף לאתרים שאנשים יכנסו אליהם כרגיל אפילו שהם חוסמים פרסומות.
ככה תמיד יהיו כאלה שלא מבינים ולהם יוצגו הפרסומות, מאשר יחסמו את כל התוכן החינמי הזה ויצרו בכך עוד סוג של תוכן פירטי שאנשים יוכלו לקבל בחינם.
&nbsp
אפשרות נוספת היא שאתרי האינטרנט יתחילו להציג בדפים פרסומות שלא מפריעות/ חוסמות / מרעישות. וזה ייתר את כל חוסמי הפרסומות.
&nbsp
 

Y. Welis

New member
אפשר מנוי על כמות של אתרים. 'נטפליקס' של אתרים

כמו שיש ספריות השאלה לספרים אלקט' במנוי.
&nbsp
אני בעד, אם זה אכן יתן תמורה טובה.
&nbsp
אבל כרגע, אם צריך לחיות מפרסומות - כדאי שזה יהיה במידה, כמו שציינת.
 

em28

Well-known member
לאתרים בתשלום יש לרב גם מעקפים, כמו למשל אתר הארץ

שקיימות לו לפחות שתי הרחבות פיירפוקס המנגישות את כתבותיו לקהל הרחב.
 
למעלה