עלתה לקבר יוסף..

DANIAVNI

Well-known member
מגעיל ברמות לא נתפשות...
יש משהו יהודי שלא מגעיל אותך ?
בסדר רצתה קצת רוחניות
לא צריך להיבהל .

מה שכן מגעיל אותי זה משהו אחר
כל מיני שלא רצו לשחרר חטופים תמורת מחבלים
פתאום כשחזרו חטופים
תופסים טרמפ עליהם ועל הבאזים הרוחניים שהם מספקים
כמה הם מתהדרים בחטוף ההוא שהחליט לשמור מצוות
אותי זה מגעיל
לא שמירת המצוות
אלא ההתהדרות בנוצות שלא שלך .
 

1ספי11

Well-known member
יש משהו יהודי שלא מגעיל אותך ?
בסדר רצתה קצת רוחניות
לא צריך להיבהל .

מה שכן מגעיל אותי זה משהו אחר
כל מיני שלא רצו לשחרר חטופים תמורת מחבלים
פתאום כשחזרו חטופים
תופסים טרמפ עליהם ועל הבאזים הרוחניים שהם מספקים
כמה הם מתהדרים בחטוף ההוא שהחליט לשמור מצוות
אותי זה מגעיל
לא שמירת המצוות
אלא ההתהדרות בנוצות שלא שלך .
אין קשר לרוחניות ו\או לקיום מצוות.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
רצתה קצת רוחניות
לא צריך להיבהל .
זה בדיוק מה שמבהיל את התוקפים הפבלוביים. מאחר והם לא זכו שהרוחניות תבקר בביתם ותהווה מרכיב חשוב באישיותם, הם מתקשים לקבל שאחרים, שבשוטף נראים בדיוק כמותם ומגיעים מאותו מקום (כלומר לא בהכרח הולכים עם סמטרוטים על הראש או פיאות ארוכות), מביעים עמדה שונה בעניינים שברומו של עולם.
מתוך הקושי הזה שלהם להתמודד עם מציאות זו, הם תוקפים על ימין ועל שמאל, בלי בכלל חשוב מה הם תוקפים בדיוק ו/או את מי, או מה ההגיון בדבריהם שלהם עצמם.
 

certified.woke

Well-known member
זה בדיוק מה שמבהיל את התוקפים הפבלוביים. מאחר והם לא זכו שהרוחניות תבקר בביתם ותהווה מרכיב חשוב באישיותם, הם מתקשים לקבל שאחרים, שבשוטף נראים בדיוק כמותם ומגיעים מאותו מקום (כלומר לא בהכרח הולכים עם סמטרוטים על הראש או פיאות ארוכות), מביעים עמדה שונה בעניינים שברומו של עולם.
מתוך הקושי הזה שלהם להתמודד עם מציאות זו, הם תוקפים על ימין ועל שמאל, בלי בכלל חשוב מה הם תוקפים בדיוק ו/או את מי, או מה ההגיון בדבריהם שלהם עצמם.
הקושי להתמודד עם המציאות היא ממאפייני המאמינים.
מאמין אינו יכול להשלים עם העובדה שהטבע ב"גדול" מתנהל על פי כללים שגילינו, אך חיינו האישיים כאוטיים.
ההכחשה כי חיינו כאוטיים נפתרת על ידי בריאת אל האחראי על חיינו ואל זה מוביל אותנו.
החיים ממשיכים להיות כאוטיים כשהיו, המאמינים מודים כי אין להבין חשבונות האל (למרות שנחלצים תמיד "להסביר" איך הם מוצאים הגיון בכל השתלשלות) ומתנחמים ב"כל דעביד רחמנא, לטב עביד"...לא הייתי קורא לזה "חיים תבוניים"...
 
נערך לאחרונה ב:

רוב הזמן נח

Well-known member
הקושי להתמודד עם המציאות היא ממאפייני המאמינים.
מאמין אינו יכול להשלים עם העובדה שהטבע ב"גדול" מתנהל על פי כללים שגילינו, אך חיינו האישיים כאוטיים.
ההכחשה כי חיינו כאוטיים נפתרת על ידי בריאת אל האחראי על חיינו ואל זה מוביל אותנו.
החיים ממשיכים להיות כאוטיים, המאמינים מודים כי אין להבין חשבונות האל (למרות שנחלצים תמיד "להסביר" איך הם מוצאים הגיון בכל השתלשלות) ומתנחמים ב"כל דעביד רחמנא, לטב עביד"...
זה הפירוש שלך.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הקושי להתמודד עם המציאות היא ממאפייני המאמינים.
מאמין אינו יכול להשלים עם העובדה שהטבע ב"גדול" מתנהל על פי כללים שגילינו, אך חיינו האישיים כאוטיים.
ההכחשה כי חיינו כאוטיים נפתרת על ידי בריאת אל האחראי על חיינו ואל זה מוביל אותנו.
החיים ממשיכים להיות כאוטיים, המאמינים מודים כי אין להבין חשבונות האל (למרות שנחלצים תמיד "להסביר" איך הם מוצאים הגיון בכל השתלשלות) ומתנחמים ב"כל דעביד רחמנא, לטב עביד"...
בהחלט יכול להיות. רק חבל שאין כל קשר בין המניפסט הזה שלך לדברי עליהם התיימרת להגיב.

בכל מקרה, נדמה לי שרוב המאמינים לא עוברים את תהליך החשיבה שאתה מתאר. הם מאמינים בגלל שלהשקפתם יש לאמונתם על מה להתבסס. לגמרי יתכן שאצל חלק מהמאמינים, בוודאי כאלו שנמצאים בתקופות קשות ל"ע, זאת מעין בריחה מהתמודדות עם הקשיים שהם חווים. אבל, ראשית זה לא שולל את נכונות אמונתם כמובן. שנית כאמור, זה נכון, אולי, עבור אלו שמתחילים לפתע להאמין כשהם נמצאים בסיטואציה קשה. אך רוב המאמינים לא מגיעים מהמקום הזה בכלל. הם לא מתקשים להתמודד, אלא סבורים באמת ובתמים שיש אלוקים לעולם ומבססים את אמונתם זו על ראיות שלא נופלות מאלו שאתה תשתמש בהן כדי לטעון את ההיפך.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אהבל הוא בעיקר מי שאוחז שאמונתו של האחר הופכת אותו, את המאמין, לאהבל. כפי שנכתב למעלה (ראה למשל #11) זה אדם שמתקשה להתמודד עם זה שיש אנשים עם השקפת עולם שונה משלו. הוא מחפש ק"נ תירוצים לכך. כיצד יכול להיות שאדם שהשכלתו ורמת החוכמה שלו לא נופלת מזו שלו, מסוגל להחזיק בדעה שונה מזו שלו. האפשרות שאותו יהודי מאמין, הגיע למסקנה על קיומו של אלוקים בעולם לאחר שבחן את הסוגיה והגיע למסקנה שזאת האפשרות הסבירה ביותר, כלל זה לא מתקבלת על דעתו. לשיטתו, קטגורית משהו צריך להיות 'לא בסדר' עם היהודי המאמין, אם מחזיק בעמדה שונה משלו, בהשקפת עולם שונה, באמונה שונה.

כאמור, כל דעה לגיטימית. כל אמונה לגיטימית. יש כאלו שמבוססות יותר מאחרות ויש כאלו שפחות. אבל את רובן ככולן ניתן להסביר רציונלית בין אם תוצאת ההסבר תהיה שיש בורא לעולם ובין אם תהיה הפוכה ב180 מעלות. רק אלו שממש לא מסוגלים להתמודד עם השקפות העולם השונות משלו, יכנה את המחזיקים בהם "אהבלים". אמירה כזאת, היא אהבלת פר הגדרה.
 
למעלה