על איזה ספרים שקשורים לאירלנד

על איזה ספרים שקשורים לאירלנד

אתם ממליצים? (הכוונה לספרי קריאה) קראתי את "האי הירוק, המקרר ואני" ומאד אהבתי אותו. מדובר בספר על סטנדאפיסט אנגלי, אשר בעקבות התערבות עם חבר בזמן ששניהם היו שיכורים, יצא לטיול באירלנד במשך חודש. במסגרת ההתערבות היה עליו לנסוע ממקום למקום אך ורק בטרמפים, עם מקרר.
 

Ice Age

New member
לגבי "האי הירוק, המקרר ואני"...

זה מבוסס על סיפור אמיתי? כאילו, ברור שהאנגלים מסוגלים להרבה כשהם שתויים, אבל עד כמה?
 

Fozzie

New member
../images/Emo80.gifהאמת..

הוא טוב, אבל אין בו משהו מרתק ממש.. סתם מצחיק כל הסיפור...
 

thesheep

New member
מישהי המליצה לי על Trinity

היא טוענת שזה מה שגרם לה להתאהב באירלנד. מכירים?
 

jonbaum

New member
בטח הספר של ליאון יוריס

כספר, זה ספר מעולה, ממש ממש מרתק, כמו אכסודוס ועוד ספרים של יוריס. כספר היסטוריה, הוא לא שווה גרוש כי הוא מגמתי וחד צדדי באופן קיצוני. כל האירים (הקתולים) בספר מצויירים כאנשים טובים, הגונים, נדכאים ומסכנים. כל האנגלים והפרוטסטנטים מצויירים כיהירים, קרים, נצלנים ומניפולטיבים. ככה שממש מדובר בהפשטה וכמעט קריקטורה של אירלנד של אותה תקופה (אם אני זוכר נכון בערך מתקופת הרעב הגדול ועד לעצמאות). לסיכום, ספר מרתק, אבל ממש לא ספר היסטוריה.
 

nonagon

New member
זה ספר בוטה מעט

ספר שנכתב ע"י אירי ומשתלח באירים באופן חופשי, אך בהומור ובחמלה. הקריאה עצמה חוייתית משום שהספר כתוב במבטא אירי כבד לעיתים. (התרגום העברי של איל מגד די מוצלח). תיאורי נוף ומעשי זימה, מכות ופיוטים, הכל הולך ביחד וגיבור הסיפור נלחם במציאות בעזרת דמיון, חוצפה והמון אלכוהול. זה הספר הראשון שקראתי על אירלנד ותרם רבות לדימוי שלי את האי ותושביו, דימוי שרק התחזק לאחר ביקורי שם. Moomlats
 
למעלה