על איזה תשתיות נבזבז עכשיו? אה הנה - SkyTran

tapuzo2

New member
על איזה תשתיות נבזבז עכשיו? אה הנה - SkyTran

התעשייה האוירית חתמה עם חברת SkyTran על ניסוי בקרוניות אישיות "במהירות עד 240 קמ"ש אבל כרגע 70 קמ"ש"
כפי שמדווחת התקשרת ותקים מסלול של 500 מטר באתר החברה. "אם הניסוי יצליח יאמצו את הטכנולוגיה בעוד מדינות,
והיא תהפוך לחלק מפתרונות התחבורה בתל אביב".

נשמע טוב, אבל רגע. התעשייה האוירית - חברה ממשלתית לא? אוקיי, כמה עולה הניסוי הזה לציבור? על חשבון מה הכסף
הזה נזרק למערכת שלא נוסתה בשום מקום עדיין, ולמה אנחנו צריכים להיות שפני נסיון?

תשכחו מהפרטה, תמשיכו לבזבז: התעשייה האוירית לא תופרט, כך התבשרנו לפני שבועיים. בנוסף, נחשף "דוח בטלה פנימי"
שמגלה שמאות עובדים מקבלים משכורת על שתיית קפה והטסת עפיפוני נייר. חלקם בפרישה מרצון, חלקם אפילו בתוך המפעלים.
מצוין. איך נחפה על יחסי הציבור הגרועים? הנה, נשייך את עצמנו לאיזו "טכנולוגיה עתידנית בניסוי"..

הסוף לפקקים בתל אביב? אלו הכותרות על הדיווח מחתימת מזכר ההבנות. כאמור תקציב לניסוי לא פורט, למה? ככה.
למה להשקיע בטכנולוגיה של קרוניות ל-2 אנשים בלבד ולא בכלי הסעת המונים? ככה. למה בוטל ניסוי דומה בנמל תל אביב
על ידי האוצר מחוסר כדאיות כלכלית ושוב פעם אותה גברת צצה בתעשייה האוירית? ככה. עיתונות טובה לא צריכה לספק
תשובות או לעורר תהיות, רק לשכפל את הקומוניקט ששולח לה הדובר של התעשייה האוירית, או סגנו, או סגנו של סגנו של
סגנו, ולא לשאול שאלות, כי זה גוזל זמן יקר מקיפול עפיפוני נייר והקפה מתקרר.

הבה ננסה לגבש בעצמנו תקציב עלויות פרויקט: מנהלת פרויקט - 10 איש. צוות כתיבת הניסוי, ליווי, תקנים - 10 איש.
הקמה של 500 מטר קו וקרוניות וחשמל ומערכות - 20 איש. הבאת הציוד, הזמנת חומרי הגלם, מימון משלחות של סקייטרן
ותקציב לאירוח שלהן, תקציב לטיסות גומלין לחו"ל, תקציב יחסי ציבור, תקציב מתקני אחסון, חלקים, חלפים, ניסויי בטיחות,
צוות משפטי, ביטוח על הציוד וכח האדם, צוות בדיקותהשלכות בטחון, תכנון מערך הקו האפשרי ליישום ראשוני..
וכך הלאה והלאה. אז מה אתם אומרים? 50 מליון שקל? 100 מליון? 150 מליון?

כמה יעלה פרויקט היחצ"נות ההזוי הזה, וכמה אמצעי תחבורה שכבר קיימים עובדים ומסיעים יותר מ-2 אנשים אפשר
היה לממן בכסף שיזרק על הקמת ופירוק 500 מטר של סקייטרן?
יש לי פרויקט יחצנות שיעלה הרבה פחות כסף: כל בטלני התעשייה האוירית יאולצו להחזיר את רכב הליסינג שלהם.
הם יקבלו כרטיסי רב קו לניסוי ראשון מסוגו שיכלול אוטובוסי שאטל לעבודה שיאספו אותם ויקחו אותם חזרה.
החברה תבחון את המודל על פני כמה חודשים. ואם יהיה מוצלח, ייושם בכל חברה ממשלתית שתפסיק את הליסינג
ולתעביר את עובדיה לתחבורה ציבורית. בטוח יעלה פחות מסקיי טרן ויועיל הרבה יותר.
 
ישראל מתנסה בכל מיני מודלי תחבורה

יש לי הרגשה שלא משנה איזה פרוייקטים היו מנסים פה היית אנטי. נגיד היו אומרים להקים על הכרמל מדרגות נעות כמו כמה ערים הרריות או הרכבלים שבתכנון כאמצעי תחבורה בחיפה בין האוניברסיטה לנמל ובירושלים בין הר ציון לעיר העתיקה או הרכבות הקלות או הרכבות התחתיות או המטרונית או אפילו כבישים עם מחלפים. תמיד תהיה אנטי.

המודל עצמו של התוכנית כרגע נשמע הזוי אבל הוא רק פורמט משופר לפרוייקטים דומים (למשל שמעתי על כמה שדות תעופה שתכננו קרוניות כאלה (רק שנוסעים על מסילה קרקעית ולא אוירית) כדי לחבר בין חלקים שונים במתחמי שדות התעופה.

הניסוי יותר זול מפרוייקטים נסיוניים כמו אוטובוסים שנוסעים על מסילות מעל כבישים שהמכוניות יעברו תחתיהם או אוטובוסים שלא ייעצרו בכלל בתחנות אלא שהנוסעים יעלו על פלטפורמות שנסחפות עם האוטובוס (מיזמים שנבחנים בסין) או המונוריילים שבונים במקומות שונים כתחליף לרכבת קלה קרקעית ועוד ואפילו מהניסוי הישראלי לרכבת קלה שפתאום הופכת לרכבת תחתית בתל אביב שזה מול מורכב יותר מרכבת קלה כמו ירושלים או רכבת תחתית אמיתית. מקסימום לא הצליח כאמצעי תחבורה המוני אז ישמש כמין רכבל לבילוי (זה הרי בשטח הנמל) או יפורק ותהיה בטוח שחלק מההסכם אומר שחברת סקייטריין מממנת חלק ניכר מהניסוי.
 

ש מים

New member
מסכים לחלוטין.

 

ש מים

New member
מסכים, אבל.. תן צ'אנס לתפוזו

"האחד": אני מסכים לגמרי עם דבריך, אבל מעט קשה לי לעכל את הביקורת הנוכחית על תפוזו. נכון שלכולנו מטען כבד (ובצדק) על סגנון ותוכן כתיבתו, אבל מהמעקב שאני עושה אחריו בשבועות האחרונים אני מתרשם שהוא מאוד משתדל למתן את כתיבתו. אמנם בינתיים זה מתבטא רק בכמות ולא באיכות (ובתכנים), אבל אני בעד לעודד ולתת סיכוי ואפשרות לתקן.
יום טוב לכולם!

ושישובו הבנים במהרה ובשלום לביתם.
 

Rubim88

New member
זה לא יותר מניסוי חוזר ומיותר

שנעשה על חשבון משלם המיסים. כבר קיימות מערכות דומות במציאות כבר הרבה שנים, ואין מערכת הסעת המונים המתבססת על האמצעי הזה.
 

zivi3232

New member
מה אכפת לך? זה כסף שלך?

זה ניסוי של חברה פרטית מה הבעיה שלך?
ובקשר לנושא: אני ישמח מאוד אם יבנו את המערכת הזאת מכפר סבא להרצליה. להגיע ב5 דקןת לים נשמע לי אדיר.
בכל מקרה זאת יכולה להיות מערכת שתחבר בין אתרים תיירותיים או בין אזורי תעסוקה ותחבורה מרוחקים למרכזי הערים.
נניח קו מתחנת הרכבת ראש העין שעובר באזור התעשייה אפק ומסתיים בראש העין. קו מתחנת הרכבת אשדוד לחוף הים דרך הסיטי. קו מתחנת הרכבת ראשון לציון מערב למזרח ראשון לציון. ועוד.
 

דןמור

New member
איפה קראת שלא?

התעשייה האווירית מספקת עובדים, מקום, כלים, ציוד וחומרים - אני לא רואה מקום שבו כתוב שיש מישהו שמממן את זה.
 
למעלה