על איזה תשתיות נבזבז עכשיו? אה הנה - SkyTran
התעשייה האוירית חתמה עם חברת SkyTran על ניסוי בקרוניות אישיות "במהירות עד 240 קמ"ש אבל כרגע 70 קמ"ש"
כפי שמדווחת התקשרת ותקים מסלול של 500 מטר באתר החברה. "אם הניסוי יצליח יאמצו את הטכנולוגיה בעוד מדינות,
והיא תהפוך לחלק מפתרונות התחבורה בתל אביב".
נשמע טוב, אבל רגע. התעשייה האוירית - חברה ממשלתית לא? אוקיי, כמה עולה הניסוי הזה לציבור? על חשבון מה הכסף
הזה נזרק למערכת שלא נוסתה בשום מקום עדיין, ולמה אנחנו צריכים להיות שפני נסיון?
תשכחו מהפרטה, תמשיכו לבזבז: התעשייה האוירית לא תופרט, כך התבשרנו לפני שבועיים. בנוסף, נחשף "דוח בטלה פנימי"
שמגלה שמאות עובדים מקבלים משכורת על שתיית קפה והטסת עפיפוני נייר. חלקם בפרישה מרצון, חלקם אפילו בתוך המפעלים.
מצוין. איך נחפה על יחסי הציבור הגרועים? הנה, נשייך את עצמנו לאיזו "טכנולוגיה עתידנית בניסוי"..
הסוף לפקקים בתל אביב? אלו הכותרות על הדיווח מחתימת מזכר ההבנות. כאמור תקציב לניסוי לא פורט, למה? ככה.
למה להשקיע בטכנולוגיה של קרוניות ל-2 אנשים בלבד ולא בכלי הסעת המונים? ככה. למה בוטל ניסוי דומה בנמל תל אביב
על ידי האוצר מחוסר כדאיות כלכלית ושוב פעם אותה גברת צצה בתעשייה האוירית? ככה. עיתונות טובה לא צריכה לספק
תשובות או לעורר תהיות, רק לשכפל את הקומוניקט ששולח לה הדובר של התעשייה האוירית, או סגנו, או סגנו של סגנו של
סגנו, ולא לשאול שאלות, כי זה גוזל זמן יקר מקיפול עפיפוני נייר והקפה מתקרר.
הבה ננסה לגבש בעצמנו תקציב עלויות פרויקט: מנהלת פרויקט - 10 איש. צוות כתיבת הניסוי, ליווי, תקנים - 10 איש.
הקמה של 500 מטר קו וקרוניות וחשמל ומערכות - 20 איש. הבאת הציוד, הזמנת חומרי הגלם, מימון משלחות של סקייטרן
ותקציב לאירוח שלהן, תקציב לטיסות גומלין לחו"ל, תקציב יחסי ציבור, תקציב מתקני אחסון, חלקים, חלפים, ניסויי בטיחות,
צוות משפטי, ביטוח על הציוד וכח האדם, צוות בדיקותהשלכות בטחון, תכנון מערך הקו האפשרי ליישום ראשוני..
וכך הלאה והלאה. אז מה אתם אומרים? 50 מליון שקל? 100 מליון? 150 מליון?
כמה יעלה פרויקט היחצ"נות ההזוי הזה, וכמה אמצעי תחבורה שכבר קיימים עובדים ומסיעים יותר מ-2 אנשים אפשר
היה לממן בכסף שיזרק על הקמת ופירוק 500 מטר של סקייטרן?
יש לי פרויקט יחצנות שיעלה הרבה פחות כסף: כל בטלני התעשייה האוירית יאולצו להחזיר את רכב הליסינג שלהם.
הם יקבלו כרטיסי רב קו לניסוי ראשון מסוגו שיכלול אוטובוסי שאטל לעבודה שיאספו אותם ויקחו אותם חזרה.
החברה תבחון את המודל על פני כמה חודשים. ואם יהיה מוצלח, ייושם בכל חברה ממשלתית שתפסיק את הליסינג
ולתעביר את עובדיה לתחבורה ציבורית. בטוח יעלה פחות מסקיי טרן ויועיל הרבה יותר.
התעשייה האוירית חתמה עם חברת SkyTran על ניסוי בקרוניות אישיות "במהירות עד 240 קמ"ש אבל כרגע 70 קמ"ש"
כפי שמדווחת התקשרת ותקים מסלול של 500 מטר באתר החברה. "אם הניסוי יצליח יאמצו את הטכנולוגיה בעוד מדינות,
והיא תהפוך לחלק מפתרונות התחבורה בתל אביב".
נשמע טוב, אבל רגע. התעשייה האוירית - חברה ממשלתית לא? אוקיי, כמה עולה הניסוי הזה לציבור? על חשבון מה הכסף
הזה נזרק למערכת שלא נוסתה בשום מקום עדיין, ולמה אנחנו צריכים להיות שפני נסיון?
תשכחו מהפרטה, תמשיכו לבזבז: התעשייה האוירית לא תופרט, כך התבשרנו לפני שבועיים. בנוסף, נחשף "דוח בטלה פנימי"
שמגלה שמאות עובדים מקבלים משכורת על שתיית קפה והטסת עפיפוני נייר. חלקם בפרישה מרצון, חלקם אפילו בתוך המפעלים.
מצוין. איך נחפה על יחסי הציבור הגרועים? הנה, נשייך את עצמנו לאיזו "טכנולוגיה עתידנית בניסוי"..
הסוף לפקקים בתל אביב? אלו הכותרות על הדיווח מחתימת מזכר ההבנות. כאמור תקציב לניסוי לא פורט, למה? ככה.
למה להשקיע בטכנולוגיה של קרוניות ל-2 אנשים בלבד ולא בכלי הסעת המונים? ככה. למה בוטל ניסוי דומה בנמל תל אביב
על ידי האוצר מחוסר כדאיות כלכלית ושוב פעם אותה גברת צצה בתעשייה האוירית? ככה. עיתונות טובה לא צריכה לספק
תשובות או לעורר תהיות, רק לשכפל את הקומוניקט ששולח לה הדובר של התעשייה האוירית, או סגנו, או סגנו של סגנו של
סגנו, ולא לשאול שאלות, כי זה גוזל זמן יקר מקיפול עפיפוני נייר והקפה מתקרר.
הבה ננסה לגבש בעצמנו תקציב עלויות פרויקט: מנהלת פרויקט - 10 איש. צוות כתיבת הניסוי, ליווי, תקנים - 10 איש.
הקמה של 500 מטר קו וקרוניות וחשמל ומערכות - 20 איש. הבאת הציוד, הזמנת חומרי הגלם, מימון משלחות של סקייטרן
ותקציב לאירוח שלהן, תקציב לטיסות גומלין לחו"ל, תקציב יחסי ציבור, תקציב מתקני אחסון, חלקים, חלפים, ניסויי בטיחות,
צוות משפטי, ביטוח על הציוד וכח האדם, צוות בדיקותהשלכות בטחון, תכנון מערך הקו האפשרי ליישום ראשוני..
וכך הלאה והלאה. אז מה אתם אומרים? 50 מליון שקל? 100 מליון? 150 מליון?
כמה יעלה פרויקט היחצ"נות ההזוי הזה, וכמה אמצעי תחבורה שכבר קיימים עובדים ומסיעים יותר מ-2 אנשים אפשר
היה לממן בכסף שיזרק על הקמת ופירוק 500 מטר של סקייטרן?
יש לי פרויקט יחצנות שיעלה הרבה פחות כסף: כל בטלני התעשייה האוירית יאולצו להחזיר את רכב הליסינג שלהם.
הם יקבלו כרטיסי רב קו לניסוי ראשון מסוגו שיכלול אוטובוסי שאטל לעבודה שיאספו אותם ויקחו אותם חזרה.
החברה תבחון את המודל על פני כמה חודשים. ואם יהיה מוצלח, ייושם בכל חברה ממשלתית שתפסיק את הליסינג
ולתעביר את עובדיה לתחבורה ציבורית. בטוח יעלה פחות מסקיי טרן ויועיל הרבה יותר.