על בושה וגאווה

על בושה וגאווה

על בושה וגאווה...
התחלתי לראות את האורוויזיון משיר 18. שעלה השוודי, אמרתי ליתיר, יש לו סיכוי טוב, יפיוף צעיר, עושה פוזות של דוגמן, נראה דוגמן, שיר קצבי נראה שתהיה לנו תחרות קשה.

ואז עלתה קפריסין, אחרי שיצאתי מההלם של האוברול המעלף, והגוף המטורף, עברתי להתעסק בעקבים, איך פצצת אנרגיה כזו קופצת עם כאלה עקבים דקיקים. ושוב חזרתי להתעסק בגוף המעלף שלה. פצצה הביאו ואחר כך כמובן שעברתי לשיער, ראיתם איזה שיער, אני רוצה גם כזה!!, מטולטל ארוך (איך מגיעים לאורך כזה עם מטולטל רק תוספות?) ולגוף, מי לא היתה רוצה גוף כזה. אני גם רוצה!. לגבי השיר, אין לי מושג לא הקשבתי לו בכלל.

לתוך מלאי המחשבות שהציפו אותי עלו גם מחשבות על פוסטים וכתבות שקראתי לאחרונה. שדיברו על זה שהשיר של נטע מעודד השמנה (טוב בורים יש בכל מקום), חלקם נכתבו על ילדי מאמנים/מטפלים, אפילו פסיכולוג אחד מוכר וידוע כתב שהשיר מקטין גברים (stupid boy) ולא ברור מה הרעש סביבו. שקראתי אותם כעסתי עליהם ואתמול תוך כדי הצפייה בשירים עצרתי וכעסתי על עצמי.

ומה אני עושה? מסתכלת (דגש על מסתכלת ולא על מקשיבה) על השירים ובוחרת את השירים לפי מודל היופי, (מי זוכר על מה השיר/או המקצב של השוודים או קפריסיים, אבל איך הם נראים בטח זוכרת). מביש!

ההתעסקות התמידית הזו בנראות. היא הזויה. זה כל כך טבוע בנו, שבוע שעבר אפילו בדקתי איפה אפשר לרכוש את בגד הים שמוריד מידה, מי לא היתה רוצה להוריד מידה שהיא לובשת בגד ים. לא מדובר בתופעה של מגדר, או משקל מסוים, אלא זה אצל רובינו, נשים (בעיקר נשים) וגברים כאחד. מתעסקים בכל קילו וקילו, שלא לדבר על מראה, ואיך זה מצטלם.

נטע מבחינתי מוגדרת כמובילת מהפכה. אולי עוד כמה שנים ישכחו שהיא זכתה, אבל בטוח נזכור, אני אזכור שהיא הובילה מהפכה עולמית! שהיא אמרה את המשפט "כיף שהתחילו לבחור אחרת, ותודה שבחרנו את השונות". הבנתי שיש כאן אישה עוצמתית, מודל של אישה שחוגגת באומץ את האותנטיות, להיות מי שהיא, לאהוב באמת (לא בכאילו) את מי שהיא, לענות לכולם בצורה כל כך בוגרת, למרות גילה הכל כך צעיר. מעריצה שלך נטע. הטוב שיש לנו אותך. את מודל עבור כולנו, בכל זמן בעיקר שאנחנו מחפשים אחר זוגיות. בעיקר הנשים וכן את גם מוכשרת בטירוף אבל זה כבר עניין אחר.

 

SupermanZW

Well-known member
עצוב שהאירוויזיון הפך לתחרות גימיקים במקום תחרות שירים

ושפוליטיקלי קורקט מלוקק משפיע הרבה יותר מאיכות מוזיקלית אשר למרבה הצער כבר לא משנה דבר.
 
אני חושבת שמבחינה מוסיקלית היא מוכשרת

הזכיה שלה אינה קשורה לפוליטקליקורקט. היא בחרה לאורך כל הדרך להעביר מסר מאוד מסוים, מסר שאם הוא יחדור לילדה/מתבגרת/אישה ויעשה שינוי זו ברכה.
כל העיסוק בדימוי גוף הוא עניין קשה שמשפיע מאוד גם בעולם יצירת זוגיות.
חוץ מווקאלית אני חושבת שמדובר באדם מאוד בוגר, שמצליחה להתנסח בצורה יוצאת דופן לא משנה מה יאמרו עליה, היא אוהבת אותה, והלוואי ונשים רבות יקלטו את המסר שלה.
ויקי
 

SupermanZW

Well-known member
המראה שלה כלל לא שינה לי

כבר שנים האירוויזיון אינו תחרות שירים אלא תחרות גימיקים. הזכייה שלה קשורה מאוד לפוליטיקלי קורקט, היא זכתה בזכות קמפיין MeToo אותו ייצגה לטענתה בשיר והפעילות הסכימו עמה.

האירוויזיון היה עד תחילת המילניום הנוכחי תחרות שירים, הוא כבר לא וחבל על כך.

ווקאלית יש לה טווח של חצי אוקטבה ולכן שירתה תת רמה, אני ממש לא אומר את זה כי היא שמנה, זמרת שמנה כמותה ייצגה בעבר את מלטה ושרה יפה. בניגוד לנטע, קיארה יודעת לשיר.
 

ruven7

Active member
ועוד איך

האירוויזיון הפך מזמן לתחרות מי ייתן שואו קיצוני יותר ולא איכות השירים.
שלא לדבר על פוליטיקה.
גועל נפש.
במקרה של נטע מעבר למימדיה שאינם באשמתה הלבוש היה מזעזע,כמו גם התסרוקת והאיפור.על השיר שכל אחד יחליט.
 

ruven7

Active member
מהפכה עולמית?

פייסבוק הוביל לזה,לטוב ורע.
גם טכנולוגיה,לטוב ורע.
נטע? למה?
הגזמה קלה,לא?
 
הבחירה דווקא בשיר שמדבר על דימוי גוף/אידיאל יופי

הוא המהפכה מבחינתי יותר מכל. פייס, אינסטגרם והעולם כולו מקדמים אידיאל יופי, שגם אני לוקחת חלק בו לצערי, כתבתי הייתי ממוקדת ביופיה של קפריסין ולכן חשבתי שכדאי לה להיבחר. נטע הגיע עם אגנדה אחרת. היא מנסה להעביר מסר, גם בשיר וגם בדרך הלבוש/האיפור. זאת אני, תאהבו אותי כפי שאני, שיר שמוביל מסר כזה ובסופו של דבר נבחר לדעתי הוא צעד עצום. במיוחד שבעולם מציאת זוגיות הקבלה שלנו את עצמנו משמעותית כל כך.
 

ruven7

Active member
בואי נכיר בעובדה אחת-יופי תמיד שיחק תפקיד

נכון או לא,זו האמת.
הוכח שלאנשים יפים יותר יש סיכוי טוב יותר להתקבל לעבודה.
יש גם תפיסת יופי אחרת בתרבויות וחברות שונות.
ההופעה שלה היתה מוקצנת ומוגזמת עם או בלי אג'נדה.
מי שרוצה-שיקבל.אני בוחר להיזכר בימים שהאירוויזיון לא היה פריק שואו.
אני חושב שהפרשנות שלך קצת מרחיקת לכת אבל זוהי הראייה שלך.
 
למעלה