על בחינות וציונים

Atenolol

New member
על בחינות וציונים

בסמסטר הזה היה לי מקצוע שהיה לי שבוע שלם ללמוד אליו. עבדתי בצורה מסודרת, התכוננתי כמו שצריך, וקבלתי את הציון הנמוך ביותר שהיה לי עד עכשיו בתואר.
בסמסטר הזה היה לי מקצוע אחר, שהיו לי רק שני חצאי ימים ללמוד אליו (יום לאחר בחינה אחרת). אפילו לא נצלתי את כל הזמן הזה ללמוד (שביזות של בחינה אחרונה). הוצאתי ציון מופלא.
מה אני צריך להסיק מזה?!
נ.ב.: בשני המקצועות היו הרבה סטודנטים, ולא היה תיקנון
 

BlackUnicorn

New member
join the club... חביבי, אם יש משהו שהבנתי

מכל התואר הזה - זה שלא משנה אם אני משקיעה את הנשמה (קרה) או לא (קורה המון) - אני מקבלת את אותם ציונים או לחלופין ציונים אקראיים לגמרי. אז פאק איט - אם הקורס מעניין אותי והוא חשוב לי להמשך - סבבה, אם לא - אז לא. יש גם דברים שהם לא בשליטתנו, כמו קפריזה של מתרגל/מרצה. ואולי אחת ולתמיד תגלה לי מי אתה!?!?!
 

סנטימנט

New member
../images/Emo45.gif

ללמוד משפטים זה כמו להמר בקזינו. אין קשר לוגי בין הביצועים במבחנים/עבודות לבין היכולת האמיתית. חלק מהבעיה נעוץ בעובדה שהמתרגלים יודעים שרמת הפיקוח עליהם היא אפסית, וחלקם הגדול מרשים לעצמם לזרוק *** בבדיקת המבחנים.
 

sacrament

New member
תראה, הציון מורכב מכמה משתנים../images/Emo11.gif

כמות הלמידה איכות הלמידה איכות כתיבת המבחן הספק במבחן מצב רוחו של המתרגל השאלה היא איפה הבעיה...
זה שהתכוננת "כמו שצריך" לא בהכרח גורם לבחינה להיות טובה. האם המבחן באמת היה פחות טוב? אם הוא לא היה טוב, אולי היית שאנן מדי? אולי זה מבחן שיותר צריך זיכרון טוב מאשר יכולת ניתוח, או להיפך? זה גם תלוי בסוג הטעויות שהיו לך, כמובן...האם יש הרבה חוסרים, או שמא הניתוח עצמו לא היה טוב? אולי אתה כמוני, מתפקד יותר טוב תחת מצבי לחץ? כשיש לי פחות זמן לעשות את הדברים אני עושה אותם הרבה יותר טוב.כל הלחץ והאנדרנלין בגוף מחדד לי את החשיבה וגם את איכות הכתיבה, מסתבר... זה קורה לי גם עם עבודות- עבודות שהשקעתי בהן מינימום זמן/מאמץ קיבלו ציון גבוה, ועבודות שחרשתי עליהן ועשיתי השוואות עם אחרים לגביהן- קיבלו ציון נמוך (יחסית).
 

הייבי

New member
צריך להסיק...

שאין קשר בין איכות הלמידה לביצוע בפועל במהלך המבחן- הרבה פעמים דווקא שיודעים את החומר ממש טוב, נוטים להיות יותר רגועים במבחן ופחות לשים לב לפרטים הקטנים, פחות לדפדף במחברת בחינה ולהיתקל בדעות של המרצה, נקודות קטנות שהוא נגע בהן שעושות את ההבדל... דווקא שלא יודעים אז משקיעים יותר בכתיבה של המבחן עצמו כדי לאסוף נקודות, מנסים לגעת בכמה שיותר דברים שעולים מהקייס (גם אם מבצעים ניתוח יותר שטחי, לרוב בשביל הצ'ק ליסט זה תופס) ואז הציון בפועל הוא יותר טוב.. המסקנה- תשקיע במה שמעניין אותך, תשקיע פחות במה שלא. תלמד למבחנים כמה זמן שיש ואל תגיע אף פעם שאנן למבחן...
 
למעלה