על ביטולים, שביתות ולקוחות לא הגיוניים

על ביטולים, שביתות ולקוחות לא הגיוניים

מקרה שהיה כך היה: אני נוהגת להזמין עדשות מגע מאתר מסויים. יש להם חנות שניתן לאסוף ממנה את ההזמנה אבל לא הכי נוח לי להגיע אליה ולכן אני מעדיפה שישלחו לי את ההזמנה בדואר רשום (סניף הדואר נמצא חמש דקות מהבית שלי).
יצא שבגלל ש"חלמתי" קצת והזמנתי מאוחר ובגלל חופש פסח לקח להזמנה קצת זמן להגיע. השבוע הפתק מהדואר הגיע רק שהפלא ופלא - הגיעה לה גם שביתת הדואר הנהדרת.
בגלל הזמן שעבר הגעתי לקצה גבול היכולת של העדשות הנוכחיות שלי, מה שבעיקר גורם לכאבי ראש ועיניים יבשות, לא הכי נעים ולא בריא לעין.
אתמול בבוקר החלטתי שכבר לא שווה לבריאות שלי לחכות לדואר, התקשרתי לחנות של האתר והזמנתי עוד חבילה בודדת של עדשות כדי לאסוף אותה היום מהחנות כי מי יודע מתי השביתה תיגמר. יש לי מספר מאוד גבוה (9-) ולכן יידעו אותי שמזמינים בשבילי באופן דחוף את העדשות והן יגיעו היום בבוקר (שישי) לחנות כך שאספיק לאסוף אותן.
רק מה, השביתה נגמרה אתמול בערב...
היום בבוקר כבר הלכתי לאסוף את החבילה הראשונה מהדואר (באופן מפתיע לא היה הרבה בלאגן אחרי השביתה הזו) ואז החלטתי לנסות את מזלי - התקשרתי לחנות, התנצלתי והסברתי שהסיבה היחידה שהזמנתי חבילה נוספת היא בגלל שההזמנה המקורית הייתה תקועה בדואר בגלל השביתה (ההזמנה המקורית הייתה עיסקה לשנה, 8 חבילות, ובאמת לא היה לי צורך בעוד אחת, מה גם ששילמתי עליה קצת יותר כי בעיסקה השנתית יש הנחה). שאלתי האם יש אפשרות לבטל את ההזמנה למרות שהעדשות כבר מחכות לי בחנות.
המוכרת אמרה שתבדוק וחזרה אלי לאחר כמה דקות. התנצלה ואמרה שבגלל שמדובר במספר גבוה והם הזמינו את העדשות במיוחד בשבילי ולא מחזיקים אותן במלאי בחנות, אין אפשרות לבטל.
אמרתי שאין בעיה, רק רציתי לבדוק כי לא מזיק לשאול, וביקשתי רק שישלחו לי את החבילה הנוספת בדואר כי עכשיו אין לי טעם להגיע עד לחנות. כל השיחה התנהלה בנעימות משני הצדדים ובקרוב אמצא את עצמי שוב בדואר...

וכל הסיפור הזה קשור לפורומנו היקר למה? כשסיימתי את השיחה חשבתי לעצמי שהייתי צריכה להקליט את השיחה ולהשמיע אותה ללקוחות הלא הגיוניים שלא מבינים למה אי אפשר לבטל עיסקה (במקרה שלי - הזמנת כרטיסים להצגה) רטרואקטיבית או שעה לפני תחילת ההצגה/מופע ומתעצבנים ומאיימים בתביעה.
לא עלה בדעתי לרגע לצעוק על המוכרת החביבה, כי היא בסך הכל עושה את העבודה שלה. היה הגיוני בעיני שאם החנות הזמינה מוצר במיוחד עבורי לא משתלם להם לבטל את ההזמנה כי הם לא ימכרו את המוצר הזה כ"כ מהר למישהו אחר, והם לא אשמים שהיה בלאגן עם הדואר ושאני חיכיתי לרגע האחרון כדי להזמין את העדשות.
לקחתי הימור, בדקתי אם אפשר לבטל וכשאמרו שאי אפשר - קיבלתי את זה כי החנות לא חייבת לי כלום.
הלוואי שאפשר היה "ללמד" ככה את הלקוחות שלנו...
 

F00D Is G00D

New member
את מוותרת על זכויות צרכניות שלך

מותר ללקוח לבטל מכר מרחוק. זו זכות שלך כצרכנית מאלף סיבות. ואם התוקף של זה הוא לשנה, ממש לא משנה אם זה יישב אצלך בארון או אצלהם. אני מבין שאת מרגישה אחראית. אך את פוגעת בעצמך ולמעשה לא עוזרת לאיש. מה אם ישתנה לך המספר ? או תחליטי לעבור לאופציה אחרת ? אף אחד לא יגיד לך תודה. וגם אף אחד לא יזכור לך שום דבר לטובה או לרעה עוד שנה. שבת"ש
 

naty3

New member
זו הזמנה מיוחדת, לא בטוחה אם אפשר לבטל

הזמנה רגילה כן, אבל כשהמוצר "תפור ללקוח" זה כבר משהו אחר.
לדעתי המוכרת צודקת.
 

F00D Is G00D

New member
החוק מחריג "ייצור" מיוחד

המאמץ שבית העסק עשה בשביל להביא את המוצר הוא לא רלוונטי, בשביל זה העסק ייכול לדרוש דמי ביטול (במגבלות החוק).
 
כמה חבל

שפספסת את הנקודה העיקרית שניסיתי להעביר.
הרי אם הייתי רוצה עצות איך בכל זאת לבטל ולהילחם בחנות, או סתם להתלהם על "השירות הגרוע" שהתבטא בכך שלא מאשרים לי לבטל מוצר שהזמינו במיוחד בשבילי ועוד באופן דחוף - הייתי כותבת את זה בפורום צרכנות.
לא בטוחה שעניין ביטול המכר תקף במקרים כאלה אבל זה באמת לא משנה לי. לא חיפשתי טפיחה על השכם או שיגידו לי תודה, רציתי להביא דוגמה למקרה בו הנהלים של החנות לא אפשרו לבטל ואני כלקוחה ידעתי לקבל את זה ולקחת אחריות על עצמי, במקום לצעוק ולהכפיש את החנות כמו שהרבה מהלקוחות שלנו עושים.
סתם בשביל הקטע, המספר שלי לא השתנה כבר 5 שנים (אמנם חצי עיוורת אבל עקבית) ויש לי מספיק ניסיון עם עדשות מגע כדי לדעת שעוד חבילה לא תשנה לי ושאני אשתמש בה כשהיא עוד בתוקף. ואגב, תוקף של עדשות כאלה הוא לארבע שנים וגם את זה ידעתי כשהזמנתי אותן.
 

F00D Is G00D

New member
לא, לא פספסתי

למה שהלקוח שלך ייתגמש כלפי "נהלי חברה" אם הם בניגוד לזכויות המגיעות לו ? בואו לא נתממם, חלק גדול - גדול מאוד של הדרישות שמעלים לקוחות וזוכות למענה אטום הן דרישות לגיטמיות או בתחום האפור. במקרה שלך קיבלת מענה אטום! תעטפי את זה באיזה צלופן שתרצי. לך כל הדברים שציינת היו ברורים, ולמוכרת? גם היא ידעה שלא יישתנה לך המספר? דוווקא הייתי מצפה ממנה לחשוב רגע על זה שיש מולה לקוחה קבועה, גם עם הזמנה גדולה שפונה ומבקשת משהוא, במקום לתת התייחסות עניינית כלשהיא לשאלה / בקשה שלך היא פטרה את עצמה מכך. אם היית מרימה את הקול, או מזכירה את החוק - הייית מקבלת את מבוקשך. וזה אומר דרשני על נותנת הישרות ועל "נהלי החברה". הבחירה שעשית אולי נראית לך פשרנית או נעימה. בפועל - את עוד אזרח שהותש ע"י ארגון, לפעמים זה לוקח זמן, ולפעמים זה מהיר (במקרה הזה, מהיר מאוד) .
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא משתלם יותר להשתמש במשקפיים לכמה ימים?

 
עקרונית כן, אבל

אני לא מסוגלת. 14 שנה עם עדשות ואולי בגלל המספר הגבוה פשוט מאוד לא נוח לי עם משקפיים ואני מוציאה את העדשות רק לפני שאני הולכת לישון...
 
חבל שלא כולם כמוך

סיפרו כאן על מקרים יותר קיצוניים מזה שלך שכללו התעקשות של לקוחות שמגיע להם ביטול/זיכוי/פיצוי, כולל במקרים שכללו חוסר אחריות של הלקוח עצמו.

הכי אני "אוהבת" את הלקוחות שבמקרים כאלו מנסים למצוא פיתרון עבור החנות או ש"מודיעים" שהם יכולים למכור את המוצר למישהו אחר, להחזיר ליצרן, לספוג את ההפסד, לתת לך אותו בחינם..
 
למעלה