על גברים ונשים

איש-ילד

New member
על גברים ונשים

משהו נחמד שהתקבל אצלי במייל ואין לי מושג מי חיבר אותו. הגבר גילה את הנשק והמציא את הצייד האישה גילתה את הצייד והמציאה את הפרווה הגבר גילה את הצבע והמציא את הגוונים האישה גילתה את הגוונים והמציאה את האיפור הגבר גילה את המילה והמציא את השיחה האישה גילתה את השיחה והמציאה את הרכילות הגבר גילה את ההימורים והמציא את הקלפים האישה גילתה את הקלפים והמציאה את הכישף הגבר גילה את החקלאות והמציא את האוכל האישה גילתה את האוכל והמציאה את הדיאטה הגבר גילה את הידידות והמציא את האהבה האישה גילתה את האהבה והמציאה את הנישואין הגבר גילה את הנשים והמציא את הסקס האיה גילתה את הסקס והמציאה את כאבי הראש הגבר גילה את המסחר והמציא את הכסף האישה גילתה את הכסף וכאן הרגע בו התמוטט הכל. נחמד, נכון? תקנו אותי אם אני טועה...
 

ליידילי

New member
עייפה מכדי לתקן אותך ../images/Emo1.gif 8-O

אולי מחר...
בדקת ת´דואר ש´ך היום?
 
לא טעית.....

סתם נסחפת ברוח שטות.... מותר לך- אתה לא צריך אישורים בשביל זה לילה טוב לך איש גדול
 
אבל הם לא יכולים בלעדינו..... ../images/Emo22.gif

או שמי שכתב את זה כל כך מתוסכל מחברת הנשים..... אתה יודע, תמיד אפשר להסתובב.... רוח סערה
 
אני דווקא חושבת להיפך,רוח...

אני חושבת שמי שהביא את הקטע הזה לכאן הביא אותו דווקא מאהבה ,חיבה והוקרה גדולה לנשים... אני דווקא מזדהה ומסכימה עם כל הכתוב-ואפילו די גאה בו...תרמנו רבות,היה די משעמם כאן בלעדינו,בעולם
 

מתולתלת

New member
כל הזמן לתקן?

אתה כל כך לא בטוח בעצמך??????????. כל הזמן רוצה שנתקן אותך אולי בעצם אתה יודע שחלק מהמילים שלך הן טעויות? מתולתלת
 

איש-ילד

New member
אכן כן, מתולתלת יקירה.

כן מתולתלת יקירה. על פי השקפת עולמי - אין לי מונופול על צדק, אמת, הגיון או כל דבר אחר ותמיד, אבל תמיד אני משאיר מקום לספק שאני טועה או אינני רואה ומשקלל את כל הנתונים הקיימים בשטח דבר שהוא בסבירות גבוהה ביותר או אפילו וודאית(ישנה דיעה שטוענת שאדם לעולם לא טועה אלא דיעותיו/מסקנותיו נעשות בחוסר נתונים מספקים). התועלת המיידית בגישה זו, מעבר לאמת שבה, היא פתיחת אפשרויות נוספות, הסתכלות ובחינה מתמידים, הימצאות במרחב אין סופי של אפשרויות. ומכאן באה התוספת שאני משתדל להכניס בסופה של כל אמירה ומטרתה היא לוודא שאשאיר לעצמי מרחב של ספק. דומני שזו דרך טובה ונכונה. אז... תקנו אותי אם אני טועה.
 

ענת@11

New member
דווקא יש רק שקוראים לו אחרת

רופא עור ומין. לנו הנשים לפחות נותנים את הכבוד והיחס המתאים עם רופא נפרד.
 
הבהרה קלה ../images/Emo24.gif

שלום ענת הדברים נכתבו בבדיחות הדעת, ולא מתוך כוונה או אמונה בשונות. שוביניזם גברי (להבדיל מהמקור למילה שובין- שם חייל צ´כי, שעל שמו הלומניות), שוביניזם גברי היא גזענות לשמה. להבדיל משנאת האחר, כאן הוכללה מחצית אוכלסיית בני האדם בעולם! כמי שאהבת הבריות באשר היא, נר לרגלי, וכמי שיש לו (בחיים) מטרה אחת: זוגיות טובה, אין בי כל מחשבה רעה על אדם בשל היותו בן מין מסויים. תכונותיו הן קנינו כאדם ולא כבעל שיכות לקבוצה (מין, דת, גזע או לאום). כאן, אבקש להבדיל בסייג לאום נקודה חשובה שיוצאת מהכלל ומגדירה אויב. אבל זה לפורום אחר. תכונות של אישה, השונות מתכונות של גבר הן נושא חשוב וראוי לתשומת לב רבה משתי המינים. כמו הבנת נפש ביצירת קשר טוב ועמוק, ראוי לזהות תכונות נשיות וגבריות לאדם ולא למין. מטבע היצר הסתמי (אייד) לצאת בהכללות, אמירה על קבוצה (מין) היא דוגמא רעה לסוגיה זו. גאה אני שאת עבודת הגמר בכתיבה אקדמית, ללימודי תואר במנהל עסקים, בחרתי על פמיניזם בחברה הישראית: ורק לסבר את האוזן, להל"ן העבודה (ציון 80, הערה - כתיבה מאלפת...) מעמדה האישה בפוליטיקה בישראל מעצם עובדת קיומה של מדינת ישראל רק חמישה עשורים, המערכת הפוליטית הישראלית היא כמעט חדשה. נכון שמפלגות אחדות התגבשו באירופה עוד תרם הקמתה של המדינה, אך גם הן לא ניחנו במסורת ארוכת שנים. בתהליך בינוי האומה ויצירת המוסדות הפוליטיים, ניתן היה לצפות שמקומן של הנשים יהיה שווה לזו של הגברים. תנועת העבודה שהייתה המפלגה המובילה באותה תקופה, חרתה על דגלה את רעיון השוויון בין המינים1). הנשים, שהיוו מחצית מהכוח האלקטוראלי, שרתו בצה"ל ולקחו חלק פעיל במכלול התפקידים האזרחיים במדינה. מידת השתתפותן של נשים בחלקן היחסי בבחירות, בשיחות על נושאים פוליטיים שעל הפרק ובחברות במפלגות עלו במהלך השנים. מחקרים מראים שיפור בין שנות ה- 70 ושנות ה –90 וצמצום הפערים. למרות הצפיות, ייצוגן של הנשים היהודיות בפוליטיקה היה נמוך, ואילו של הנשים הערביות היה כמעט אפסי (בהתייחס למספרן במיעוט הערבי במדינה). דוגמא למצב, יכולה להשתקף מכהונתה של אישה כראש ממשלת ישראל (גולדה מאיר) שהקימה את אחת הממשלות הרחבות (24 שרים) שלא נכללה בהם ולו גם אישה אחת. המשך העבודה בהודעה לצטה - לא נכנס!
 
המשך

במרבית ממשלות ישראל כיהנה רק שרה אחת. בארבע לא כיהנה אף אישה (הכנסת ה- 10 וה- 11), בכנסת ה- 13 כיהנו שתי נשים, אך בכנסת הבאה (ה- 14) ירד שוב מספרן לאחד. בתפקיד סגן שר, כיהנו רק שתי נשים. שיעור ייצוגן של הנשים בכנסת ישראל לא עלה מעולם על שיעור של 11.6% ולא ניכרה גם מגמת עליה. בשלושת הכנסות הראשונות ייצוג הנשים עמד על 9.1% בלבד. לאחר עליות וירידות, חזר ייצוגן ל- 9.1% בשנת 1992. ייצוגן של הנשים ירד בשנת 1996 ל- 8.6% בלבד והיה לייצוג הנמוך ביותר. בשנת 1999 חל שיפור וייצוגן עלה שוב ל- 11.6%. כל הנשים שכיהנו בכנסות ישראל היו יהודיות למעט בכנסת ה- 15 הוכנסה לראשונה אישה ערביה ע"י מר"צ. גם ברשויות המקומיות לא שפר ייצוגן של הנשים ועמד על 4.2% עם קום המדינה. הוא אף ירד לשפל של 3.1% בשנת 1965. מאז 1969 קיימת מגמה של עליה בייצוגן של הנשים במגזר הרשויות המקומיות. בבחירות של שנת 1995 היגיע מספרן לשיעור של 10.9%. 1) Margalit and Helbertal, “Liberalism and the Right to Culture”, p-502-505 לשם השוואה, ייצוגן של הנשים בפרלמנטים השונים בעולם בראשית שנות ה –90 היה: לוקסמבורג 50% פינלנד 21% שוודיה 38% בריטניה 15% דנמרק 38% שוויץ 15% גרמניה 36% פורטוגל 13% הולנד 28% בארה"ב 11% בלגיה 25% ישראל 11.6% רק 6 נשים כיהנו בראש ראשות מקומית מאז קום המדינה. ישראל נמצאת במקום נמוך יחסית בין מדינות דמוקרטיות אחרות. במדינות הסקנדינאביות, מהוות הנשים קרוב ל- 1/3 מהנבחרים. בשוודיה לבדה הם למעלה מ- 40%. בארה"ב מגיע ייצוגן ל- 20%. בין השנים 1950 ל- 1997 כיהנו רק 9 נשים כראש רשות מועצה או עיר. רובן בראשות של ישובים קטנים. בבחירות לרשויות בשנת 1998 ניכרה מגמת שינוי וייצוג הנשים עלה לשיעור של 15%. במפלגות (כל המפלגות) ייצוג הנשים קטן משיעור חברותן במפלגה. דפוס זה השתנה במהלך אמצע שנות ה- 90. תמונת המצב שעולה מנתונים אילו מצביעה על יחס הפוך בין כמות הנשים בייצוג הפוליטי ובין הסמכות הפוליטית. ככל שחשיבות המשרה הפוליטית עולה, יורד ייצוג הנשים בהם. הנשים בד"כ לא נמצאות בדרגים הגבוהים ומקבלי ההחלטות החשובות והקובעות. דו"ח שפורסן על ידי האו"ם ב- 1995 מציין שייצוגן של הנשים בפרלמנטים השונים בעולם עומד על 10% בלבד. בהתחשב בעובדה שייצוג הנשים בפרלמנטים בסקנדינביה עומד על שליש, במדינות רבות אחרות אין להן כלל ייצוג בפרלמנט. המדינות הבולטות שבהן חל שיפור בייצוג הנשים בפרלמנט הן צרפת ובריטניה 2). הספרות מציינת שלוש גורמים מוסריים עיקריים המשפיעים על הסיכוי של נשים להיכנס לפוליטיקה: שיטת הבחירות, מבנה המערכת המפלגתית והתרבות הפוליטית (Githens et al’ 1994). 2) חנה הרצוג, מין מגדר ופוליטיקה, קו אדום, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 1999, ע"מ 313-316 שיטת הבחירות: מחקרים מראים ששלושה גורמים מצביעים על ייצוג הנשים במערכת בחירות: האובייקט הנבחר, גודל האזור ומידת היחסות. נשים נוטות להצליח יותר במערכות שבהן נוקטים בשיטת בחירות יחסית רובית. במערכת שבה מתחרות מפלגות ארציות, יש לנשים את מירב הסיכויים. לכן, עד 1996 הייתה שיטת הבחירות הנהוגה בישראל עדיפה לנשים. בהשוואה ל- 16 מדינות אירופאיות שבהן נהוגה שיטה זו, עד 1991 נמצאה ישראל במקום ה- 13 בלבד מבחינת ייצוג הנשים בבחירות3. עובדה זו מעידה שיש לחפש את התשובה למיעוט ייצוגן של הנשים בפוליטיקה גם במקומות אחרים. בבחירות אזוריות הנהוגות בארה"ב בריטניה ניו-זילנד וקנדה, הישגי הנשים נמוכים משמעותית. מאחר וברפורמה המתוכננת בשיטת הבחירות בישראל, זו אחת השיטות המוצעות, יפגע הדבר בייצוגן של הנשים אשר ייצוגן נמוך ממילא. הנשים בישראל נתפסות כמגזר ולא כמייצגות של החברה כולה, למרות היותן רוב של 52% מהאוכלוסיה. מאחר והשינויים בשיטת הבחירות יושמו רק בשיטת הבחירה הישירה לראשות הממשלה, דפוסי ההצבעה ב- 1996 מלמדים שהבוחר ביטא את העדפותיו לראשות הממשלה במישור הלאומי, בעוד שבבחירתו לכנסת ביטא את צרכיו החברתיים. התוצאות של הבחירות חיזקו בעיקר קבוצות שתבעו הכרה בצרכים ייחודיים כמו החרדים, הרוסים, הספרדים והדתיים הלאומיים. שיטה זו לא פלסה את הדרך להתחזקותה של מפלגת הנשים. הגורם המוסדי השני בהשפעתו על סיכויי הנשים, הוא דפוסי התחרות בתוך המפלגות. את ההצלחה הנמוכה ניתן להסביר בשיטת בחירת המועמדים והצבתם. רוב המפלגות לא הצטיינו בדפוסי גיוס דמוקרטיים פתוחים. שיטות כמו וועדות מסדרות, ריכוזיות ודפוסי פעולה, הקשו על כניסתן של נשים. באחדים הייתה מסורת של מתן ייצוג סמלי לנשים. שילובן של נשים במפלגות בישראל לא היה שוויוני מעולם. ככל שעלו בהיררכיה, ירד מספרן. ר"צ הייתה היחידה שיצאה מן הכלל והיה בה תמיד ייצוג גבוהה לנשים. הבדלי הייצוג בין מפלגות נשמרו בכל מוסדות המפלגה. במפ"ם ובר"צ 33%, בעבודה ייצוגן עמד על 20%, במפד"ל 15%. יש לזקוף הישג זה להבטחות לייצוג נשים כדי לקדם שוויון במפלגה. במפלגות החרדיות אין כלל ייצוג לנשים. 3) Levendunski and Noris, Noris 1994, p-116 עם הרחבת מעגל הבוחרים הקובע את ההרכב של הגופים הפוליטיים, גברו הקולות שתמכו בהבטחת ייצוגן, בעיקר לרשימות לכנסת. המתנגדים לרעיון והשיטה טוענים שדרך זו נוגדת את עיקרון השוויון הדמוקרטי והתחרותיות, ומתייג את הנשים כמי שלא הגיעו לתפקידן בכוחות עצמן וכישוריהן. בוחרים עשויים לחשוב שאין טעם לבזבז קולות על נשים משום שממילא הן יקבלו את המקומות השמורים להן. טענה זו אומרת שכך יקבלו הנשים אף פחות קולות אילולי השריון. בדרך זו הופך המנגנון להבטחת מקומן של הנשים בפוליטיקה למנגנון חוסם. הטוענים בעד, מבססים את תביעתם במנגנון ממוסד שיבטיח את מקומן של הנשים לצורך הבאת השינוי החברתי. כך היה במרבית המדינות המערביות שבהן חל שינוי. תפיסה זו טוענת שהדעות הקדומות והדימויים של נשים בפוליטיקה מפלים אותן ממילא לרעה ומקטינים את סיכוייהן להיבחר. ככל שקהל הבוחרים רחב יותר, גדל הסיכוי שלשיקולי הבחירה ישתלבו דפוסי תרבות ושמרנות. לכן, שריון המקומות נתפסת כאמצעי זמני. המגמה היא השוואת הייצוג ולא קיבועו בשיעור הראשוני, שבו החלה הבטחת הייצוג. חשוב לציין שבכל המדינות שבהן הושגו הישגים לייצוגן של הנשים בפוליטיקה, כמו בארצות סקנדינביה ולאחרונה בצרפת ואנגליה, הושגו ההישגים בעקבות הפעלת מנגנון כלשהו להבטחת ייצוג.
 
המשך 2

הגורם השלישי המוזכר בספרות כמשפיע על סיכויי נשים, הוא התרבות הפוליטית. במרבית מדינות אירופה, מפלגות השמאל קידמו יותר נשים מאשר מפלגות שמרניות (מלבד ארה"ב, קנדה וארצות סקנדינביה שבהן המגמה אינה ברורה). גם בישראל משתנה הייצוג ממפלגה אחת לשניה בהתאם למבנה והמסורת הפוליטית. בהיסטוריה הפוליטית בישראל ייצוג גבוהה יותר לנשים במפלגות השמאל. מבין מפלגות השמאל, ר"צ הייתה השוויונית ביותר. לא רק שבראשה עמדה אישה שהקימה אותה (שולמית אלוני) בין חבריה לנשים היה ייצוג גבוהה יחסית ובגופים השונים יחסן עלה על שליש. מפ"ם הייתה הראשונה שקבלה החלטה על הבטחת ייצוג שווה. היא אמצה את הכלל שחייב להיות ייצוג של לפחות 40% לכל אחד מהמינים. חד"ש, המפלגה הקומוניסטית שבוחריה בעיקר רוב ערבי החלה רק לאחרונה להתמודד עם שאלת שוויון הנשים. מאז 1988 מכהנת ח"כ אישה (תמר גרוז´אנסקי) המכהנת גם כנציגות היהודית במפלגה. יחס הנשים שהגיעו לכנסת ישראל ממפלגות השמאל ליחסם של הנשים שהגיעו ממפלגות הימין עומד על 1:3. המפד"ל הפסיקה את המסורת של הבטחת מקומה של אישה החל מהכנסת ה- 9, לאחר ירידתה האלקטוראלית והתגברות המאבק לצמרת המפלגה. הנשים היו הראשונות להפסיד מכך. תרמה לכך גם ההקצנה החרדית במפלגה. העדר נשים במפלגות הדתיות הוא חלק מתפיסת עולמם. מאז שנות ה- 80 אין לנשים ייצוג במפלגות הדתיות. יש לכך משמעות ניכרת בשל התחזקות מעמדן במפה הפוליטית ויחסי הכוחות בינן ובין יתר המפלגות. בכנסת ה- 14 היו להם 23 מושבים לעומת 16 בכנסת ה- 13. כלומר, שבבחירות 1996 היו 19% מהמושבים חסומים בפני נשים בכנסת ישראל. יחס הנשים במפלגות לא משקף כלל את עמדתן והעדפותיהן הפוליטיות. ממצעים מהעולם מחזקים את הטענה שלנשים יש נטייה לשמרנות יותר מאשר לגברים, למרות שבארה"ב יש מגמת שינוי בתחום זה. בסקרים סטטיסטיים שנערכו בישראל, לא נמצא קשר משמעותי בין מין והצבעה. המחקרים מצביעים שהמרכיבים בעלי ההשפעה בבחירה, הם סטטוס חברתי וגיל. ככל שסטטוס האישה יותר גבוהה (השכלה אקדמאית, עובדת מחוץ לבית ואשכנזית) וגילה צעיר – עולה שיעור ההעדפה שלה למפלגות השמאל. ממצא זה מצביע על צמיחת תרבות פוליטית פמיניסטית.
 
רופא נשים

ברונטית חביבה למרות שהבדיחות הטובות ביותר הן סקסיסטיות או אטניות, ולמרות שחלקן מהוות קיר מגן למשתמשים בהם, מבחינה רפואית (אנטומית) יש שוני בן גבר לאישה, במיוחד בתחום של רביה. רופאי הנשים כמי שמלווים הריון, לידה, וכל מה שקשור במניעת הריון, בעיות סביב פוריות, מחלות הקשורות לאיברי הרביה הנשיים ועוד, הם תחום שלא בכדי קבל תשומת לב נכרת ויחודית. אני לא מתפלא. רק התבדחתי. כמו הבדיחה כיצד מכונה ה-"ויאגרה במשטרה"? - רב ניצב
 

ברונטית

New member
עכשיו ברור לי

למה יש כל כך הרבה ניצבים במשטרה שהיו רוצים לעלות בדרגה...
ולענין הרופאים - לעניות דעתי, הרופא המקביל לרופא נשים (שייעודו תואם למה שתיארת), הוא האורולוג מצד אחד, ו"קליניקת און" ודומיה - מצד שני. בסוף מתברר שדווקא לגברים יש שתי כתובות... וזה תואם שוב את הממצאים שהצגת בעבודת הגמר שלך...
 
אורולוגיה - גניקולוגיה

שלום ברונטית חביבה גישת המחקר בנושא קליניקת און, אינה מצביעה על שתי כתובות כי אם על אחת פיסיולוגית - אורולוגיה/גניקולוגיה והשניה היא פסיכולוגית. המצב המקביל קיים גם אצל נשים, באי מוכנות לחדירה (יובש, כיווץ) שהם מקבילה של אי הפרשת ההורמונים, שעיקובם פסיכולוגי. כך, גם בוויאגרה (למיטב ידיעתי) התפקיד של התרופה לגשר על תחילת תהליך כימי הורמונלי שנגרם מגירוי פיסי/מחשבתי במצב טיבעי, נחסם בגלל בעיות והתרופה מעיצה או מיצרת אותם. זו הסיבה שהתרופה אינה עובדת על נשים...חוץ מדנה אינטרנציונל, שלקחה לניסיון ונפתחו לה התפרים
אבל אני חושש שאנו נגררים לדיונים מיותרים סביב נושאים גשמיים, ועצים להתלות בהם. השוני בין המינים כמין, אינו קיים באוכלוסיות עליזים (הומואים ולסביות) וזה לא בדיוק מקל עליהם את בעיות הזוגיות! גם שם נפרדים ולא הכל מסתדר. דוגמא זו, יכולה להבהיר שתליית האשם במין היא כמו חיפוש המטבע תחת המנורה ולא במקום שהלכה לאיבוד... גישה יותר פקרטית לדעתי היא הבנת הנפש של בן הזוג. היכולת להבין ולקבל, ולעבוד על מה שלא ניתן לקבל, כדי לשפר או לשנות. גישה זו באה מהמקום שסיבות נפשיות (שתולדתם התנהגותיות) יצרו שוב את אותן הבעיות והקונפליקטים בכל מערכת יחסים. וכדי לפתור אותן יש לטפל בהם. דחיית הקץ (כמו זה בגלל שהוא/היא בן המין השני, לך תבין אותם וכו´) היא החרפת הבעיה. הרי האישה לא תהפוך לגבר או להפך? ולכן, מכאן ישועה לא תבוא. מה שנותר זה להבין את השוני על בסיס אנושי (ללא תלות במין) ולנסות לטפל בו מנקודת מבט תבונתית (קוגניטיבית). הכלי היחיד לטפל בו ברמת הזוגיות חייב להיות מבוסס על אהבה. כמי שמאמין באהבה, אני מאמין באדם ומאמין בזוגיות.
 

ברונטית

New member
יפה דרשת

ופה המקום להזכיר את התיאוריה האומרת שקיים שוני בין גברים ונשים לא רק באבריהם המיניים, אלא ובעיקר בראייתם השונה. הספר המוכר "גברים ממאדים ונשים מנוגה" (ולמי שלא קרא - מומלץ!) נוגע בנקודה חשובה זו, שהיא לדעתי שורש ההבנה הבין-זוגית. גברים מופעלים אחרת מנשים. מה שאצל אישה מתפרש כחוסר תשומת לב, לדוגמא, מתפרש אצל הגבר - כ-"אני סתם עסוק בעניינים שלי", ולהיפך - מה שאצל הגבר מתפרש כ-"אני זקוק לקצת שקט לעצמי" מתפרש אצל האשה כחוסר תשומת לב. דוגמא מצויינת היא נושא מילות החיבה ואהבה: -"אתה אוהב אותי?" - "בוודאי שאני אוהב אותך". - "אז למה אתה לא אומר לי את זה?" - "מה אני צריך להגיד? הרי את יודעת את זה"... ואינני עושה הכללות. יש הרבה נשים כגברים, שהשכילו להבין שהסוד הוא בהבנת עולמו של בן הזוג, ואין ספק שההבנה - תורמת רבות לזוגיות.
 
למעלה