על ג'ייניזם
על ג'ייניזם אנטוליו אני מרשה לעצמי לפרסם כאן את תשובתי לתגובה ששלח לי חבר פורום בקשר ל"פרדוקס היהודי", בה אני טוען שיש דתות סימפטיות יותר מהיהדות, למען כל חברי הפורום שישמעו וישכילו, כמו ג'ייניזם, לדוגמה. בתשובה לטענתך שג'ייניזם נוגד את הטבע: מי שנוגד את הטבע זה בני אדם בעלי השקפת עולם ספשיסיסטית, (מזכיר את המילה פשיסטית), אשר שבהשפעת דתות שמיות חושבים שהם נזר הבריאה, נמצאים במרכז ההוויה העולמית והטבע נועד לשרת את היצור העליון וה"מוצלח". לכן, אנשים הולכים ומתרבים ללא שום טעם והגיון, תוך התרחקות מ- ודיכוי, הרס טוטלי של הטבע, וזיהום בים, אויר ויבשה, בקיצור, הגולם קם על יוצרו. אך מה שמקומם במיוחד כל בעל מצפון ורגש מינימלי זה היחס האכזרי כלפי בעלי חיים, כולל בני אדם עצמם (אני ממליץ בפני חברי הפורום לבקר באתרי אנונימוס ו- peta לצפות ברוע אנושי בהתגלמותו ובגיהינום שהוא יצר עבור בעלי חיים ולעצמו). כאמור,אדם חושב את עצמו ליצור עליון, אך בעיני, מבחינה מוסרית, אדם הוא החיה האכזרית ביותר עלי אדמות, וחבל שהיא קיימת בכלל. אם היא נבראה בצלמו של הבורא אז אוי לבורא שכזה. נכון, בטבע קיימת שרשרת המזון וחזק יותר טורף חלש יותר (קיימות גם חיות צמחוניות), אך לאדם יש חופש בחירה לבחור בטוב או ברע, ולצערי, הוא תמיד בוחר ברע. דת הג'יינים נועדה להציל את המצב ולהחזיר את אדם משפל מוסרי בו הוא נמצא: לכבד כל יצור חי. אדם, בכדי להתקיים, לא חייב לרצוח, וג'יינים מוכיחים זאת. זה אמנם, קשה לשלוט ביצר חייתי שבנו וקשה עוד יותר להאמין שקיימים בני אדם שכאלה: בלב של כל אדם שוכנת מפלצת שרק מחכה להזדמנות להתפרץ, כמו שאמר שופנהואר. אני מצרף בזאת תמצית עיקרון האי-אלימות של הג'יינים באנגלית: Five Great Vows (Maha-vratas) Right knowledge, right faith, and right conduct are the three most essentials for attaining liberation. In order to acquire these, one must observe the five great vows: 1. Non-violence - Ahimsa 2. Truth - Satya 3. Non-stealing - Achaurya or Asteya 4. Celibacy/Chastity - Brahmacharya 5. Non-attachment/Non-possession - Aparigraha Non-violence (Ahimsa): Among these five vows, non-violence (Ahimsa) is the cardinal principle of Jainism and hence it is called the highest religious principle, or the cornerstone of Jainism. Non-violence is the supreme religion (Ahimsa parmo dharma) It is repeatedly said by all Tirthankaras in Jain literature "Do not injure, abuse, oppress, enslave, insult, torment, torture, or kill any creature or living being." According to Jainism all living beings, irrespective of their size, shape, or different spiritual developments are equal. No living being has a right to harm, injure, or kill any other living being, including animals, insects, and plants. Every living being has a right to exist and it is necessary to live with every other living being in perfect harmony and peace. Nonviolence is based on love and kindness for all living beings. Nonviolence in Jainism is not a negative virtue. It is based upon the positive quality of universal love and compassion. One who is actuated by this ideal cannot be indifferent to the suffering of others. Violence of every type should be completely forbidden. Mental tortures by way of harsh words, actions, and any type of bodily injuries should also be avoided. Even thinking evil of some one is considered violence in Jainism. Practically, it is impossible to survive without killing or injuring some of the smallest living beings. Some lives are killed even when we breathe, drink water, or eat food. Therefore, Jainism says that minimum killing of the lowest form of life should be our ideal.
על ג'ייניזם אנטוליו אני מרשה לעצמי לפרסם כאן את תשובתי לתגובה ששלח לי חבר פורום בקשר ל"פרדוקס היהודי", בה אני טוען שיש דתות סימפטיות יותר מהיהדות, למען כל חברי הפורום שישמעו וישכילו, כמו ג'ייניזם, לדוגמה. בתשובה לטענתך שג'ייניזם נוגד את הטבע: מי שנוגד את הטבע זה בני אדם בעלי השקפת עולם ספשיסיסטית, (מזכיר את המילה פשיסטית), אשר שבהשפעת דתות שמיות חושבים שהם נזר הבריאה, נמצאים במרכז ההוויה העולמית והטבע נועד לשרת את היצור העליון וה"מוצלח". לכן, אנשים הולכים ומתרבים ללא שום טעם והגיון, תוך התרחקות מ- ודיכוי, הרס טוטלי של הטבע, וזיהום בים, אויר ויבשה, בקיצור, הגולם קם על יוצרו. אך מה שמקומם במיוחד כל בעל מצפון ורגש מינימלי זה היחס האכזרי כלפי בעלי חיים, כולל בני אדם עצמם (אני ממליץ בפני חברי הפורום לבקר באתרי אנונימוס ו- peta לצפות ברוע אנושי בהתגלמותו ובגיהינום שהוא יצר עבור בעלי חיים ולעצמו). כאמור,אדם חושב את עצמו ליצור עליון, אך בעיני, מבחינה מוסרית, אדם הוא החיה האכזרית ביותר עלי אדמות, וחבל שהיא קיימת בכלל. אם היא נבראה בצלמו של הבורא אז אוי לבורא שכזה. נכון, בטבע קיימת שרשרת המזון וחזק יותר טורף חלש יותר (קיימות גם חיות צמחוניות), אך לאדם יש חופש בחירה לבחור בטוב או ברע, ולצערי, הוא תמיד בוחר ברע. דת הג'יינים נועדה להציל את המצב ולהחזיר את אדם משפל מוסרי בו הוא נמצא: לכבד כל יצור חי. אדם, בכדי להתקיים, לא חייב לרצוח, וג'יינים מוכיחים זאת. זה אמנם, קשה לשלוט ביצר חייתי שבנו וקשה עוד יותר להאמין שקיימים בני אדם שכאלה: בלב של כל אדם שוכנת מפלצת שרק מחכה להזדמנות להתפרץ, כמו שאמר שופנהואר. אני מצרף בזאת תמצית עיקרון האי-אלימות של הג'יינים באנגלית: Five Great Vows (Maha-vratas) Right knowledge, right faith, and right conduct are the three most essentials for attaining liberation. In order to acquire these, one must observe the five great vows: 1. Non-violence - Ahimsa 2. Truth - Satya 3. Non-stealing - Achaurya or Asteya 4. Celibacy/Chastity - Brahmacharya 5. Non-attachment/Non-possession - Aparigraha Non-violence (Ahimsa): Among these five vows, non-violence (Ahimsa) is the cardinal principle of Jainism and hence it is called the highest religious principle, or the cornerstone of Jainism. Non-violence is the supreme religion (Ahimsa parmo dharma) It is repeatedly said by all Tirthankaras in Jain literature "Do not injure, abuse, oppress, enslave, insult, torment, torture, or kill any creature or living being." According to Jainism all living beings, irrespective of their size, shape, or different spiritual developments are equal. No living being has a right to harm, injure, or kill any other living being, including animals, insects, and plants. Every living being has a right to exist and it is necessary to live with every other living being in perfect harmony and peace. Nonviolence is based on love and kindness for all living beings. Nonviolence in Jainism is not a negative virtue. It is based upon the positive quality of universal love and compassion. One who is actuated by this ideal cannot be indifferent to the suffering of others. Violence of every type should be completely forbidden. Mental tortures by way of harsh words, actions, and any type of bodily injuries should also be avoided. Even thinking evil of some one is considered violence in Jainism. Practically, it is impossible to survive without killing or injuring some of the smallest living beings. Some lives are killed even when we breathe, drink water, or eat food. Therefore, Jainism says that minimum killing of the lowest form of life should be our ideal.