על דיווח וכו...

על דיווח וכו...

מעניין לדעת כמה אנשים באמת קוראים את ההודעות האלה בפורום. יש לי הרגשה שיש הרבה מעבר למשתתפים הפעילים. אם תסתכלו למטה להודעה שפירסמתי אתמול על התקלה שהיתה לי תשימו לב שדיברתי על כבאיות. עובדה זאת לא חמקה מעיניה של ג´ואל בן-פרץ, קצינת הבטיחות של האגודה (וקברניטה בישראייר בזמנה הפנוי). עכשיו דיברתי איתה במשך חצי שעה והיא האירה את עיני למספר נקודות מעניינות, בראש ובראשונה, על הדיווח או ליתר דיוק אי דיווח. מסתבר שבתור טייסים אנחנו צריכים לדווח על תקריות בתעופה. מי לא ידע? (אני רואה כבר מכאן את יער הידיים שעולות באשמה) גם אני לא! לתומי ירדתי מהמטוס נרגעתי (לא יודע מה רעד יותר, המטוס או אני) וכמו ילד טוב התקשרתי לפקח וסיפרתי לו מה היה. אח"כ התקשרתי לטייס הראשי וסיפרתי גם לו. האם בכך אנו רגילים לסיים את הדיווחים שלנו? לך תדע? מתי דיברנו על זה לאחרונה? אני בהחלט לא ידעתי. גם לא אמרו לי מהחברה. כן, כן, אני יודע, לא אמרו לי, שתו לי, היה ערפל בקידבק.... (אופס, ארגון לא נכון) אבל מסתבר שצריך להגיש דו"ח עד 24 שעות אחרי התקרית. למה אני יושב פה וכותב את כל הסיפור המיגע הזה? ובכן, אני מאמין מאוד בכך שמי שלא לומד מהעבר עתיד לעבור אותו שוב. אנחנו חייבים לספר רק כדי שאחרים לא יטעו וילמדו מהטעויות ו/או ההצלחות שלנו. ג´ואל שלחה לי קובץ (שלצערי גדול מדי לפרסם פה) שמפרט את אירועי הבטיחות שהיו מתחילת השנה וכמו כן מסביר על כל עניין של הדיווח. אני אנסה לעשות לו דיאטה ולהעלות אותו יותר מאוחר. (צור, אולי אתה יכול לעזור) זהו, אני רוצה להודות לג´ואל ולאחל לכולכם רק נחיתות טובות (עם מנועים בריאים ושלמים ופלגים נקיים).
 
למעלה