על דרכו של יובל דולין לנסות להפוך לרוכב מקצוען

hadadidror

New member
על דרכו של יובל דולין לנסות להפוך לרוכב מקצוען

עוד לא היה רוכב ישראלי בטור דה פראנס וזאת למרות שהיו הרבה שחלמו על כך. הטור מהווה את הקרם-דה- לה-קרם של הרוכבים בעולם וכנראה שיחלוף עוד זמן מה עד שנצליח להביא רוכב לשם. גם ברמה המקצוענית לא הצלחנו לייצר רוכבים רבים וכיום אפשר לספור בודדים שהגיעו לכך ובהם יהודה גרשוני, רן מרגליות, ניב ליבנר ובימים אלה עידו זילברשטיין. קראתי לא מעט ספרים של רוכבים שונים על ההגעה למקצוענות ואני יכול לומר שאצל כולם היה מדובר בתהליך קשה ומפרך. הדבר דרש הרבה מאד הקרבה, אימונים, פציעות, עיסוק בפוליטיקות והרבה כישרון. כל זאת כאשר מדובר ברוכבים מחו"ל, אלה שיש להם תנאים יחסית נוחים על מנת להגיע למצב שבו הם יכולים להתפרנס מרכיבה על אופניים. היום ניגע בעיקר בתהליך ההגעה למקצוענות של רוכב ישראלי אחד שניסה לעשות זאת: יובל דולין, אלוף הארץ לשנת 2013 ועמיתי לקבוצת TACC.

http://goo.gl/VQFZrk
 

elad fa

New member
לא קראתי את הלינק (עדיין)

רק הערה קטנה ולמען האמת לא קטנה בכלל.
אני לא יודע האם זה גיחוך, או בושה, או קצת מזה וקצת מזה, אולי צחוק קטן כי התרגלתי, כאשר
אתה מזכיר את יהודה גרשוני, בשורה אחת ביחד עם ליבנר/זילברשטיין ומרגליות(
) .
יהודה גרשוני חי את הדבר האמיתי ולא מעט שנים (אפשר גם לשאול את שון קלי והוא יעיד על כך בשימחה)
בעוד האחרים ניסו (ולא רק אלה המוזכרים בפיסקה) ללא הצלחה - וכל הכבוד להם על הניסיון, (מי יותר ומי פחות).
אגב, קיריל פוזניקוב שהגיע הרבה יותר רחוק מכל בני גילו, עדיין רחוק מהישגיו של גרשוני (לדעתי) (כנראה שהוא הכי קרוב בינתיים ואני מקווה שיגיע רחוק)
ואני מציע לרוכבים צעירים בכלל - התעסקו ברכיבה, פחות בשיווק (ולא רק רוכבים צעירים...)ואולי קודם תסיימו קורס מאמנים ותתחילו לאמן קבוצה, או להשיג איזה ניסיון באיזה אימון אישי לאורך כמה שנים. התמדה זה אולי אחד הדברים הכי קשים בקרב רוכבים צעירים.
הערות : 1 לא דיברתי עם גרשוני על הנושא הזה.
2. מרכז POWERTRAINING הוא אחד מנותני החסות לנבחרות ישראל באופניים (עד 2016) (כביש והרים) בכל הנוגע לטסטים והערכות כושר גופני.
ואחד העקרונות שלנו הם - אמת ודיוק.
אז בבקשה > קצת כבוד
בהצלחה שוב, לכולם.
 

oferlev9

New member
אלעד - חוץ מלהכניס פרסומת עצמית- מה רצית להגיד ?

יובל דולין אחד הרוכבים הצנועים שמשקיע את כל כולו באימונים. אז על מה בדיוק אתה מגחך?
&nbsp
 

elad fa

New member
בערב....בינתיים נסה להשיג עופר תגובות של מאמנים אחרים

ויהודה שמגיב למטה, הוא פשוט נחמד, זה הכול

יאללה שבת שלום
 
תודה על המחמאות

אני חושב שליבנר וזילברשטין ודולין עשו ועושים מה שצריך.
ליבנר רכב בספרד ואחר כך באיטליה במירוצים עם הטובים ביותר וכמובן גם בסין וקולומביה. לא הולך ברגל.
דולין וזילברשטייין בדרך הנכונה, בהצלחה!
קיריל רוכב ענק שמסיבה כלשהי עוד לא התבלט.
אתמול כתבתי על זירת האופנים בשוויץ כדי להסביר מה קורה שם ושכחתי בכלל לדבר על המירוצים.
כזכור רק בשוויץ יש 50000 רוכבים חזקים, מאות רוכבי עלית ,שלא להזכיר את המקצוענים ואת (סליחה על חילול השם) קנצ'לארה.
כל אחד יכול פעמיים 3 בשבוע לרכוב על האופניים למירוץ ולחזור הבייתה על האופנים, בבלגיה כל יום.
ברור שמי שרכב בישראל 7 מירוצים בשנה נגד 17 רוכבים לא רגיל לכמות ואיכות הרוכבים.
לנצח ולהצליח זה לא פשוט. לפי דעתי צריך לחיות שנים חיי כלב (רעב), אין סוף מירוצים והרבה מזל.
הכתבה אחת הטובות שנכתבה פה. דולין לא מקשקש על סמים אלא מציאותי לגמרי.
אני חושב שהיה לי מזל שעקיבא רזניק הריץ אותי, וכמה רוכבים חזקים, 5 שנים, 3 פעמים בשבוע אחרי האופנוע ב 50-60 קמ"ש, סבל ועוד סבל, ושלא היה לי כסף לשלם לאף אחד.
 

nachshon4

New member
אתה מציע לרוכבים לא לעסוק בשווק,

ובאותה נשימה אתה דוחף לנו שוב את פאוור ריינג׳רס שלך?והדובדבן בקצפת ״העקרונות שלנו הם אמת ודיוק״.... אשתמש בלשון הבנות שלי: חחחחחחחחחח
 

elad fa

New member
לפני כמה שנים שעוד הדרכתי קבוצות ילדים

שאל אותי ביום ההורים, אחד האבות של הילדים (2009) :"תגיד ? בספורט הזה ? אפשר להרוויח כסף ?"
הוא לא התעניין "במה זה מעניק לילד" הוא לא התעניין כ"כ בשעות שהילד ייעדר מהבית...הוא שאל את השאלה הפשוטה והאכזרית
למי שהספורט באמת חשוב לו - פרנסה. עניתי לו חזרה את המילים האלה : "מי שטוב באמת, מרוויח כסף". ואני עומד מאחורי זאת עוד היום (תודה על העזרה מקולגה)
כבר כתבתי בעבר והסברתי, ענף האופניים המקצועני אינה טלית שכולה תכלת, גם לא הספורט וגם לא העולם הזה

ישנם לא מעט רוכבים מקצוענים לשעבר שהפכו לסוכני שחקנים, וקבוצות (מכל הדרגים אך בעיקר הכוונה לדרגים הנמוכים) שמוכנים לקבל כסף (ספונסר) ובתמורה לכך לצרף אליהם רוכב "שמחפש להפוך למקצוען" ללא קשר לרמתו המקצועית. אחת הסיבות העיקריות לכך בתחום האופניים הוא שניים : הספורט עני מאוד ושנית - הדבר אפשרי לכאורה (כל עוד אתה מסיים בפלטון ולא מפריע יותר מדי להתנהלות המרוצים, זה סבבה, הבאת כסף מצויין).
בקבוצת ברצלונה בכדורגל - אתה לא יכול לתפוס מקום בהרכב של מישהו וגם תצטרך לשלם איזה כמה מאות מיליונים...אפילו למכבי חיפה זה קשה מדי

מה הדרך הנכונה ?
הדרך הנכונה היא להצטרף לקבוצות (או מסגרות אישיות) שלא לוקחות הון תועפות מהרוכבים (בבלגיה ישנם מרכזי אימון קטנים וקבוצות שהעלויות בהן מגיעות ל 400-600 יורו לחודש, כולל הכול). אפשרות אחרת - מסגרת לאומית טובה (נבחרתית).
ובנוגע לדולין - הנה כתבה שפרסמתי ב 2013 לאחר הניצחון שלו באליפות ישראל (נראה שקיבל מספיק קרדיט ממני)

ובנוגע לילד שהזכרתי בתחילת הפיסקה, הוא היום עוד בן 17 ועובד כעוזר חשמלאי, מרוויח טוב (לא כמו מקצוען דרג 1 או 2) אבל מרוויח טוב.
ואני מאוד מקווה שחלק מהדברים שלימדנו בקבוצת הרכיבה, הוא לקח עימו (וכן, הוא שומר עדיין על קשר, כמו הרבה אחרים, גם אם הם כבר לא על האופניים).
יש הרבה דרכים להגיע לרומא (או ל TDF) וגם אם לא הגעת אליה לפחות תעשה את זה בדרך נכונה שתלמד ממנה דברים טובים לחיים.
לילה טוב ובהצלחה לכל הרוכבים (במידה ותצטרכו עזרה מוזמנים ליצור קשר, גם בנושא בלגיה ושות' התעריף נמוך מ50K לשנה)
 

oferlev9

New member
יש גם מאמנים שבקושי מתפרנסים ....... המאמנים הטובים באמת

מרוויחים הרבה כסף ......
 

Yam Natanel

New member
מצב קישור לדף התוצאות של קיריל ל- 2014/2013

ב 20132 קיריל ניצח 4 שלבים בטורים שונים וניצח טור בדרוג 2.1
כאשר הוא רוכב בקבוצת קונטיננטל
השנה ( 2014 ) קיבל חוזה לשנתיים בקבוצת RUSVELO קוניננטאל-פרו כולל גם 2015

דעתי לגבי הרוכבים בישראל ידועה .... ואני שמח לקרוא עליהם כל דבר שניכתב ... ויש הרבה מה לקרוא
[URL]http://www.procyclingstats.com/rider/Kirill_Pozdnyakov[/URL]
 
למעלה