על דתיות, להטבים ואידיאולוגיות

A לוןA

New member
על דתיות, להטבים ואידיאולוגיות

קצת מעצבן אותי הדיון שנהיה פתאום ברשת על מצעד הגאווה וההתנגדות לו.
כאילו יש פה שתי אידיאולוגיות שוות והפוכות (הדתית והלהטבית) ושתיהן לגיטימיות, ואם אתה תומך באחת ושולל את האחרת אז אתה או הומופוב או דת'ופוב, ויש לנו משוואה נחמדה ומאוזנת.

אז זהו, שלא.

יש לנו אידיאולוגיה דתית שמנסה לשלול את האחר וזכויותיו, ואידיאולוגיה ליברלית שלא כופה על אף אחד כלום, אבל דורשת לעצמה את מה שלחברי האידיאולוגיה הדתית נראה מובן מאליו כלפי עצמם.
או בקיצור-
האחת כופה את עצמה על החברה, השניה מנסה לשחרר אותה מכפיה.
אין פה משוואה, ואין פה איזון.

לכן, גם אם לא הייתי בדסמי, הייתי תומך במצעד הגאווה.
כי לכפיה אין סוף וגבול, ומי שלא מתקומם שזכויותיו של האחר נרמסות, שלא יתפלא אם זכויותיו שלו ירמסו ואף אחד לא יבוא לעזרתו.
 

Dan_Kap_

Active member
האיצטלה ה"דתית" היא רק כיסוי דק להומופוביה

הרי באותו מקום שבא האיסור על משכב זכר, נמצא גם האיסור על חילול שבת ועל קיום יחסי מין עם אישה מבלי לשאת אותה, ובכולם חל אותו "מות יומת".
&nbsp
רק שאנחנו לא שומעים את אותם טונים וטיעונים "הלכתיים" לגבי מחללי שבת (ע"ע משחקי כדורגל בשבת, שאיש איננו מדבר להחיל עליהם את דין ההלכה) או על נואפים ואנסים.
&nbsp
ועוד טרם קם הרב שיבוא ויאמר שעצם המחאה נגד הלהטבים היא עבירה על "המלבין פני חברו ברבים", שהיא שקולה כנגד אחד מג' עיקרים, שעליהם נאמר "ייהרג ובל יעבור" - שפיכות דמים.
&nbsp

&nbsp
&nbsp
 

Nigun

New member
מחשבות ואופטימיות

לא יודעת על איזה דיון ברשת בדיוק מדובר
(אני כנראה לא הכי מעודכנת...)
אבל בנוגע לאידיאולוגיה הדתית שמנסה לשלול את האחר וזכויותיו -
לפני יומיים קיבלתי קישור להקלטה של ערב דיון בנושא להט"ב
שנערך באלון שבות.
זה היה ערב לזכר איציק-נטע, טרנסג'נדר שהתאבד.

למרות שהדרך עוד ארוכה,
וכמובן יש דברים שנאמרו ולא הסכמתי איתם,
עדיין - משמח אותי להקשיב לתהליך שיישוב דתי עובר,
ולחוש את השינוי בגבולות ההכלה שלו בעצם העלאת הדברים,
ובאמירה חד משמעית של קבלת האינדויוידואלים בצורה מלאה ושלמה.

בערב דיברו בין השאר בן הישוב, הומו, עם חמישה ילדים, פסיכולוג דתי, הוקראו מכתבים אנונימיים שכתבו 3 לסביות מהיישוב ועוד.

מקווה, כאופטימית, שהמגמה הזו תימשך.

ההקלטה:
(ארוך, מעל שעה וחצי):
https://www.youtube.com/watch?v=lL_3Eyo5JII


*****
בקשר למצעדים:
אני לא אוהבת את המצעדים בתל אביב.
הם יותר מדי בשבילי, במיוחד עם ילדים, שחשוב לי להעביר להם מסר חינוכי בנושא.
את המצעדים בירושלים אני מאד אוהבת,
וגם מרגישה שלמצעדים בירושלים יש עדיין הצדקה ממש ו'אמירה' אמיתית.

(מזכיר לי, אמנם בנושא אחר לגמרי, אבל עדיין קפץ לי,
שהקרנבל בסאו-פאולו הוא פי מיליון יותר שווה וכייפי
מהקרנבל בריו דה ז'ניירו)
 

מאלף שבלולים

Well-known member
אני רואה את התופעה מכיוון קצת שונה

רוב הרבנים הם חסרי השכלה בסיסית שבילו את כל חייהם בשינון פרקים מהתורה ובהקשבה לדברי פרשנים כאלה ואחרים.
הם מדברים על להטבים ועל נשים באותה נשימה, משפילים עד עפר ומדישים את עליונותו של הגבר הדתי.
לדעתי זה נובע מפחד עמוק משינוי שהחברה הדתית והחרדית עוברת, החזרה בשאלה, היציאה מהארון, הומואים ולסביות חרדים.
החברה הדתית כמו החברה החילונית עשויה מבני אדם שלהם יצרים וצרכים בתחום המיני.
חסרים סיפורים על משכבי זכר המוניים, אוננות משותפת של אברכים צעירים שכוללת אוננות אחד לשני ומציצות וכל זה רק עבור פורקן מיני?
בזה מנסים כמה רבנים קולניים להלחם על מנת לנסות לשמור על צביון החברה החרדית המתפוררת ואני ממש לא בטוח שגם אלו הצועקים לא חוטאים בהושבת ילדים ורודי עור על ברכיהם או מעט למעלה...
המצעדים הם סוג של מחאה בעיקר ורצון עז להיות חלק נורמאלי מהעם היושב בציון. זה תהליך וככזה הוא יקח זמן.
 
למעלה