mdhadbarot

New member
הדברה היא הרחקתם, צמצום השפעתם או הריגתם של החרקים המזיקים, הללו יכולים להיות מטרידים ומעברי מחלות, מכל אף על פי כן, רוב רובה של ההדברה מיועד למאבק בחרקים המזיקים. וכן מדובר גם במכרסמים כגון עכברים וחולדות. יש להזמין אך ורק מדביר ברשיון.

שימוש בחומרי ההדברה שמאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה הם בכל מצב חומרים רעילים, עובדה בעייתית, שכן הרעלים פוגעים גם ביצורים שאותם אין כוונה להדביר, והאדם בראשם, וגם כיוון שהרעלים מתפרקים באיטיות, אם בכלל, ונשארים על-פני הקרקע למשך שנים ארוכות. כדי להקטין את הסיכונים נקבעו נוהלי בטיחות לשימוש בחומרי הדברה העשורים האחרונים התפתחו שיטות הדברה המבוססות על חומרים ידידותיים יותר, בשונה מההדברה הכימית הנפוצה, או על שיטות מתוחכמות יותר, כגון שחרור בעלי חיים מסוימים בגידולים אשר יאכלו את המזיקים - שיטות אלה מכונות הדברה ביולוגית.

גם הרג חיידקים נחשב באופן תאורטי להדברה, אך לרוב משתמשים במושגים חיטוי, לציון פעולה זו.

הדברת חרקים ביתיים המהווים מטרד. כאן מדובר בעיקר על הדברת (תיקנים, ג'וקים) נמלים, פשפשים, פרעושים, יתושים, זבובים, ושאר החרקים המזיקים. והדברת מכרסמים. ההדברה נעשית על ידי הרשויות, מחוץ לבתים, במוקדים מועדים לפורענות (למשל: מקווי מים עומדים, בהם גדלים יתושים), שוחות ביוב שהם מקור מושבם של התיקנים. וגם מקורות לחולדות( עכברושים).או באופן פרטי בתוך הבתים ובניינים משותפים. הריסוס הפרטי נעשה על ידי מדביר מוסמך, עם תכשירי הדברה מאושרים, הריסוס של חברות ההדברה עמיד הרבה יותר, ממשיך להרחיק מזיקים במשך כחצי שנה יותר, הריסוס חסין במידה מסוימת בפני מים (כך שניתן לשטוף ולנקות את האזור המרוסס. וכן כניה לאזור המרוסס לאחר כשעה ויותר תלוי בחומר ההדברה שהמדביר משתמש. התכשירים הנמכרים בחנויות אינם מגלים עמידות כזו).
 

קבצים מצורפים

  • מוטי המדביר.png
    מוטי המדביר.png
    1.2 MB · צפיות: 0
למעלה