על החשיבות של מוצרים ממותגים לעסקים

hand-arrange-white-letters-brand.jpg
קרדיט תמונה FREEPIK

עולם העסקים של היום שונה מרחק שנות אור מכל מה שידענו עד כה. פעם עסקים בנו את עצמם בראש ובראשונה על בסיס איכות מוצריהם וחלק ארי מהשיווק נעשה בשיטת הפה לאוזן, אבל כיום האיכות היא רק מדד משני והקרב על תשומת ליבם של הצרכנים עובר בראש ובראשונה במיתוג ובנראות של המוצרים.

עסקים אשר מצליחים לייצר סביבם עניין זוכים לנתח גדול מהמכירות בשוק שבו הם מתחרים, אך בשום שלב אי אפשר לנוח על זרי הדפנה וכל הזמן צריך לחשוב על דרכים חדשות לעורר עניין ולהישאר במודעות של הצרכנים. בנקודה הזו נכנסים המוצרים הממותגים לעסקים שעליהם אנחנו מעוניינים להרחיב במאמר זה.
בזמן שחברה אחת מצליחה לעורר עניין, שאר החברות שמתחרות מולה לומדות את מה שעובד בעבורה ומהר מאוד גם הן ינסו לרכב על גל ההצלחה ויוציאו קמפיינים שמגיבים לקמפיין שלנו ובמקרים מסוימים אפילו נראה כי המתחרים מוציאים לשוק מוצרים שדומים מאוד למוצרים שלנו. המשמעות של כל זה היא שמרחב הנשימה שאנחנו מייצרים לעצמנו בכל קמפיין חדש, מהפכני ואיכותי ככל שיהיה, הוא זמני ולכן עלינו לוודא לאורך כל שלבי הקנייה שהלקוח מזהה את המוצרים שלנו איתנו ולא מתבלבל בין מוצרים של חברות אחרות וזו בדיוק מה שמספק לנו בית דפוס איכותי שמתמחה במיתוג מוצרים.

איך ממתגים מוצר לעסקים?​

"במצב שיש כיום, שבו המדפים מלאים באפשרויות, אנחנו חייבים למשוך את הלקוח להסתכל על המוצר שלנו לפני האחרים. כמות הגירויים שבהם אנחנו מתחרים היא עצומה. כל אחד מהמתחרים שלנו ממתג את המוצר שלנו כדי למשוך תשומת לב, הסופר עצמו מספק גם הוא עוד הרבה הסחות דעת וכמובן שעל כל זה אפשר להוסיף גם את המצב הנפשי של הלקוח באותו הרגע." מספרים לנו בחברת רולתג המתמחה בייצור של מארזים, מדבקות ומוצרים ממותגים לעסקים.( אתר החברה: roltag.co.il) "השימוש במוצרים ממותגים לעסקים מאפשר לנו לבלוט אבל כדי שזה יקרה אנחנו חייבים לעבוד בצורה מסודרת ולהבין לעומק מה אנחנו מוכרים. לא רק במובן של אם מדובר על שמפו או על יין בוטיק, אלא במובן של מה המסר העמוק יותר שאותו אנחנו מנסים למכור".
הניסיון הארוך של חברת רולתג בעולם הדפוס מתחיל כבר בשנת 1969 אז יוסדה החברה על ידי מאיר אידלמן, תעשיין מוכר שעשה הסבה לעולם הדפוס ומהר מאוד החדיר לתחום נורמות עבודה חדישות לתקופה שאותן גיבה בציוד הטכנולוגי המתקדם ביותר. שמה של החברה נהפך מהר מאוד למקבילה לאיכות ולחדשנות ומאז ועד היום פותחו במשרדיה אלפי מוצרים. ביקשנו מאנשי הקריאטייב של רולתג שישתפו אותנו בעקרונות שלהם לייצור מוצרים ממותגים לעסקים והם נענו לבקשתנו בשמחה.
  • למידה
    "השלב הראשון בתכנון של מוצרים ממותגים לעסקים הוא שלב הלמידה. בשלב הזה אנחנו יושבים עם נציגי החברה ומנסים להבין מהם בצורה המדויקת והתמציתית ביותר מה מאפיין את המוצר שלהם, מה מייחד אותו ומה יש בו שאין במתחרים. אחרי שיש בידנו את התשובה הזו אנחנו פונים למחקר מתחרים מעמיק כדי להבין מה הנורמה בשוק ומה עושים המתחרים. רק אחרי שיש בידנו את כל המידע הזה אנחנו יכולים להתחיל ולתכנן את עיצוב המוצר".
  • הבלטה
    "מכל תהליך הלמידה שלנו אנחנו מזקקים את הנקודות העיקריות ביותר, את הדברים שיכריעו מבחינת הלקוח להעדיף את המוצר שלנו מאשר של המתחרים. אנחנו בוחנים מה יסייע לנו בכך, האם זה יהיה שימוש בחומר גלם ייחודי או אולי דווקא שימוש בטכניקות פשוטות ומוכרות יותר. לכל מוצר ומוצר יש את הנקודות שלו שהבלטה שלהן תסייע לעיצוב כולו לבלוט מול המתחרים, גם בלי הרבה רעש וצלצולים".
  • תכנון
    "עכשיו כשיש בידנו את כל הפרמטרים המהותיים שיבטיחו כי המוצר הממותג שלנו יבלוט מול המתחרים ויבליט את התכונות שלו בצורה פשוטה וברורה אנחנו יכולים להתחיל ולשבץ את כל הפרמטרים האלו בעיצוב הטכני והסכמתי של המוצר. בשלב זה עובדים בשיתוף פעולה אנשי הקריאטייב, מעצבי מוצר, מהנדסים ונציגי העסק כדי להדק ולתכנן את מוצר הקידום המושלם".
  • פרוטו – טייפים
    "בהסתמך על טרנדים בעולם הדפוס העולמי ועל התכנון הקפדני שערכנו מתחיל שלב הייצור הראשוני. בשלב זה אנחנו מתחילים בבחינת הרעיונות במציאות ומייצרים פרוטו – טייפים של המוצרים הממותגים לעסקים שתכננו. המטרה של שלב זה היא להבין מה עובד ומה לא עובד ואחרי שאנחנו מסיימים לבחון כל אחד מהניסיונות בצורה מעמיקה, נבחר המוצר המוגמר שאותו שולחים לייצור המוני".

מה היתרונות של מוצרים ממותגים לעסקים?​

  • שימוש במוצרים ממותגים עוזר לעסק שלנו לבנות את המותג. ככל שהלקוחות נחשפים יותר ויותר למותג שלנו, בכמה שיותר מקומות ובכמה שיותר תצורות, כך המותג שלנו משתרש ובונה את עצמו כמותג מוכר וחזק.
  • דמיינו שאתם מוציאים מוצר חדש לשוק, אבל מדובר על מוצר שלא בדיוק שוחה באותה בריכה כמו המוצרים הרגילים שלכם. חשיבה על המיתוג ויצירה של מותר ממותג לפי העסק שלכם תסייע ללקוחות לזהות את המוצר החדש כהרחבת המותג שלכם ותסייע לכם להעביר את נאמנות הלקוחות ממוצר אחד למוצר אחר.
  • תכנון נכון יכול לסייע לנו להעביר את המסר שלנו גם ללא מילים. מוצרים ממותגים לעסקים שנעשים לאחר תהליך יסודי מצליחים לזקק את רצונות הלקוח ולהעביר לו את המסר שהוא חייב לבחור במוצר שלנו גם בלי שנצעק את זה בקול גדול.
  • בזכות הטכנולוגיה המתקדמת שיש לנו כיום אנחנו יכולים לייצר מארזים ואריזות ייחודיים וחווייתיים. בין שמדובר על מארזים אכילים, מארזים נפתחים שמכילים מידע או מארזים אינטראקטיביים – ככל שתסתייעו יותר בטכנולוגיה כך החברה שלכם תיתפס בעיני הלקוחות כחדשנית יותר.
יש עוד המון יתרונות לשימוש במוצרים ממותגים לעסקים אך בשורה התחתונה מדובר על כלי נהדר כדי להרחיב את נתח השוק שלכם ולתקשר את המוצרים שלכם ללקוחות בצורה מעניינית וחווייתית יותר. יש לנו בעבורכם עוד מידע מעניין שיסייע לכם למתג את העסק שלכם ולמצב אותו במקום שבו הוא ראוי להיות – לקריאה היכנסו לאזור המומחים שלנו
 
למעלה