על המיון לקורס טייס
איזו בורות...כמה דברים שכדאי שתדעו: כל אחד יכול להיות טייס. השאלה היא כמה זמן (וכסף) ייקח להכשיר אותו. בכל שיטת מיון, לא משנה כמה היא טובה, יש טעויות משני סוגים: כאלו שנופו למרות שהם מתאימים וכאלו שהתקבלו למרות שאינם מתאימים. כל קבוצה באה על חשבון השניה. כלומר, הממיין יכול להחליט האם הוא מעדיף להחמיר את הקריטריונים ואז יהיו יותר שינופו למרות שאינם מתאימים, או להוריד את הקריטריונים - ואז יהיו יותר כאלו שהתקבלו למרות שאינם מתאימים. בכל מה שנוגע לטייס, בגלל מחיר הטעות, אין ספק שיעדיפו לנפות כאלו שמתאימים ורק שלא "יסתנן" מישהוא שאינו מתאים. המיון לקורס טייס הוא אחד המיונים בעלי הסטנדרטים המדעיים הגבוהים ביותר בצה"ל ובישראל בכלל. הנוסחאות נבדקות כל הזמן, המבחנים בחלקם משתנים ומותאמים למחקרי התוקף. צריך לזכור שכל מי שמגיע למיוני טייס מראש משתייך לקבוצה עילית. מי שנפל מהמיונים אינו "לא טוב" אלא פשוט "לא מתאים"!
איזו בורות...כמה דברים שכדאי שתדעו: כל אחד יכול להיות טייס. השאלה היא כמה זמן (וכסף) ייקח להכשיר אותו. בכל שיטת מיון, לא משנה כמה היא טובה, יש טעויות משני סוגים: כאלו שנופו למרות שהם מתאימים וכאלו שהתקבלו למרות שאינם מתאימים. כל קבוצה באה על חשבון השניה. כלומר, הממיין יכול להחליט האם הוא מעדיף להחמיר את הקריטריונים ואז יהיו יותר שינופו למרות שאינם מתאימים, או להוריד את הקריטריונים - ואז יהיו יותר כאלו שהתקבלו למרות שאינם מתאימים. בכל מה שנוגע לטייס, בגלל מחיר הטעות, אין ספק שיעדיפו לנפות כאלו שמתאימים ורק שלא "יסתנן" מישהוא שאינו מתאים. המיון לקורס טייס הוא אחד המיונים בעלי הסטנדרטים המדעיים הגבוהים ביותר בצה"ל ובישראל בכלל. הנוסחאות נבדקות כל הזמן, המבחנים בחלקם משתנים ומותאמים למחקרי התוקף. צריך לזכור שכל מי שמגיע למיוני טייס מראש משתייך לקבוצה עילית. מי שנפל מהמיונים אינו "לא טוב" אלא פשוט "לא מתאים"!