על הקטע ה-13 שהסתיים עכשיו

על הקטע ה-13 שהסתיים עכשיו

בנצחונו הרביעי של פטאקי. קשה לי להבין את הטקטיקה של קופידיס. נכון שהם סבלו ממזל ביש כאשר כמה ק"מ לסיום יצאו להם 2 רוכבים מהרכבת בגלל פנצ'ר, אבל לדעתי הם עשו טעות כאשר נתנו לבריחה להשאר עד 10 ק"מ מהסיום. ניכר היה בבירור שהפלוטון לא מיהר להשיג את הבורחים אלא העדיף לתפוס אותם מאוחר כדי להקשות על בריחה חדשה שתתארגן ברגע שהקודמת נתפסת. אבל מה שקרה זה שקופידיס החמיצו את מיאוץ הביניים שהיה כ-15 ק"מ לסיום ואיפשרו לבורחים לקחת את הנקודות. פאסה גם ניצלו את זה שקופידיס עבדו קדימה כל הזמן ולכן הם נשארו מאחור ורק 2 ק"מ לפני הסיום לקחו את ההובלה והביאו את פטאקי לספרינט מושלם. קופידיס היו צריכים להאט ולתת לפאסה לעבוד יותר קשה גם במחיר של בריחה של רוכב בודד. ולסיום, שוב גווידו טרנטי - המוביל האחרון של פטאקי בספרינט עם התרגיל המלוכלך שלו בסיום כשהוא חוסם ספרינטרים אחרים. השדר של יורוספורט חושב שהוא עדיין בג'ירו וממשיך להאשים את מרקו ולו בחסימה בזמן שבכל הספרינטים בוואלטה גווידו טרנטי הוא ה-leadout של פטאקי. מרקו ולו גם לא עושה כאלו דברים.
 

Mont Ventoux

New member
קופידיס - פאסה

לדעתי היתה חלוקת עבודה בניהם. פאסה עשתה הרבה מהעבודה בשלבים המוקדמים של המירוץ, אח"כ קופידיס נכנסו חזק יותר, ובסוף בסוף שוב, רכבת של פאסה. עכשיו, מה היה יוצא לקופידיס מהשגת הבורחים לפני ספרינט הבניים הנמצא כל כך קרוב לסוף? להשקיע מאמץ גדול, כל כך קרוב לסוף, בשביל רווח של אולי 2 נק' (מה גם שזה שתי נק' שאוגריידי יכול להפסיד לזאבל), כשיש סיכוי טוב שזה יפגע בביצוע שלהם ושל אוגריידי בספרינט הסופי, שבו למיקום יש משמעות הרבה יותר גדולה מבחינת פערי הנקודות, ומשמעו גם לרדוף אחרי מי שינסה להתקיל את הפלוטון אחרי ספרינט הבניים - לא ברור אם זה כדאי.
 
אם צאבל עדיף על אוגריידי בספרינט

אז בשביל מה הם עבדו כל כך קשה? לקופידיס יש עדיפות במספר הרוכבים על טי מובייל. בסיום הגיע מרקו ולו המושך הלפני אחרון של פטאקי במקום ה-43. וינוקורוב מטי מובייל במקום ה-53. ואסאר מקופידיס במקום ה-83. אם אחרי כל העבודה שקופידיס עשו, בק"מ האחרון הם לא יכולים לתת שום סיוע לאוגריידי, אז כל העבודה שלהם היא לחינם. עדיף כבר היה להם שרוכב או שניים יברחו בק"מ האחרונים ויקחו את הנצחון ואת הנקודות מצאבל.
 

Mont Ventoux

New member
טוב, היום התשובה ברורה יותר

אתמול זה היה חייה או מות על השלב - יום אחרון בשביל אוגריידי. אבל כן נו, קופידיס זה לא פאסה. למרות שנראה כי העבודה של קופידיס השתפרה, עדיין הם לא מסוגלים להתחרות עם הרכבות של פאסה. לא השאירו רוכב אחד לרפואה בסוף? נכון, פאשלה. חשבו שיהיה מספיק לקנות לאוגריידי מקום על הרכבת של פאסה. אבל הבנתי ששנה הבאה קופידיס מארגנים קצת יותר לידאאוט לאוגריידי. עכשיו לך תצליב בין שנה טובה לאוגריידי לבין נוכחות לידאאוט טוב.
 
תמונה יפה מהקטע ה-13

מהאתר של גרהם ווטסון. כמו מה זה נראה לכם? התשובה שלי למטה. מפת ישראל
 

Mont Ventoux

New member
דווקא נראה לי

שיש שם עוד כיבוש: החומה היא אי שם ממזרח לירדן.
 
למעלה