אורי באימון
New member
על הרגלים - פתיחת דיון
בהתיחס לתירגול וקריאת העמוד בנושא עולה השאלה מה הם הרגלים. במאמר נעשית הבחנה בין פעולה מתוך דחפים לפעולה מתוך הרגל - ואני שואל האם ניתן להבחין בינהם והאם יש עצמה בהבחנה זו ? אני מציע שהרגל זה הדרך האוטומתית בה אנחנו מגיבים למה שמופיע לנו. בהבחנה מ"עצירה" - ניתוח ובחירה בדרך התגובה. מכאן שמקורו הראשוני של ההרגל - בין אם הוא דחף, או חיקוי,או בחירה מודעת, אינו רלבנטי לצורך הבחנה של דפוס פעולה כהרגל.....מה שרלבנטי שכרגע זו הדרך הרגילה / האוטומתית שבה אני פועל. אני טוען בהתאם שלא ניתן להבחין בין הרגל ובין דחף ועוד יותר שאין עצמה בהבחנה כזו. מה שאולי ניתן להבחין בו הוא הרגל שמקורו בדחף לבין הרגל שמקורו אחר. לטענתי יש מעט מאד עצמה בהבחנה זו. ובודאי יש מעט מאד עצמה בטענה הנקראת בין השיטין כאילו הרגל שמקורו בדחף הוא הרגל "רע" או טענה שכתובה מאד ברור כאילו ילדים הם "עבדים" ( איזו התבטאות אומללה לדעתי) של דחפים ואילו מבוגרים הם "עבדים" של הרגלים. מזמין תגובות/ הערות / דעות....
בהתיחס לתירגול וקריאת העמוד בנושא עולה השאלה מה הם הרגלים. במאמר נעשית הבחנה בין פעולה מתוך דחפים לפעולה מתוך הרגל - ואני שואל האם ניתן להבחין בינהם והאם יש עצמה בהבחנה זו ? אני מציע שהרגל זה הדרך האוטומתית בה אנחנו מגיבים למה שמופיע לנו. בהבחנה מ"עצירה" - ניתוח ובחירה בדרך התגובה. מכאן שמקורו הראשוני של ההרגל - בין אם הוא דחף, או חיקוי,או בחירה מודעת, אינו רלבנטי לצורך הבחנה של דפוס פעולה כהרגל.....מה שרלבנטי שכרגע זו הדרך הרגילה / האוטומתית שבה אני פועל. אני טוען בהתאם שלא ניתן להבחין בין הרגל ובין דחף ועוד יותר שאין עצמה בהבחנה כזו. מה שאולי ניתן להבחין בו הוא הרגל שמקורו בדחף לבין הרגל שמקורו אחר. לטענתי יש מעט מאד עצמה בהבחנה זו. ובודאי יש מעט מאד עצמה בטענה הנקראת בין השיטין כאילו הרגל שמקורו בדחף הוא הרגל "רע" או טענה שכתובה מאד ברור כאילו ילדים הם "עבדים" ( איזו התבטאות אומללה לדעתי) של דחפים ואילו מבוגרים הם "עבדים" של הרגלים. מזמין תגובות/ הערות / דעות....