על חיפאי שמשתמש באוטובוס כתחבורה מרכזית נגזר שבוע מאסר בשנה
על תושבי חיפה שאוטובוסים משמשים ככלי תחבורה עקרי שלהם (כ-40% מתושבי העיר) נגזר בממוצע שבוע מאסר מדי שנה!!
הסיבה:
מחקר חדש שבדק הרגלי נסיעה וזמני נסיעה בערים הגדולות, גילה שחיפאי שמשתמש בתחבורת אוטובוס מדי יום - "נגזר עליו" בממוצע מדי שנה "שבוע במאסר" - 160 שעות של בזבוז הזמן המצטבר, בגלל תופעת הקוים הארוכים ומרובי התחנות בחיפה (חלקם עם מעל 50 תחנות).
הקוים נוצרו כדי לקשר בכח תחנה מרכזית אחת לשנייה, שנבנו בקצוות העיר בצ'ק פוסט וחוף הכרמל. הקוים עוברים בממוצע דרך 5 שכונות כדי לחסוך לאגד עלות הפעלת קוים נוספים קצרים ויעילים.
המחקר אפילו לא חישב את הבזבוז מזמני ההמתנה הגבוהים בגלל התדירות הנמוכה.
על תושבי חיפה שאוטובוסים משמשים ככלי תחבורה עקרי שלהם (כ-40% מתושבי העיר) נגזר בממוצע שבוע מאסר מדי שנה!!
הסיבה:
מחקר חדש שבדק הרגלי נסיעה וזמני נסיעה בערים הגדולות, גילה שחיפאי שמשתמש בתחבורת אוטובוס מדי יום - "נגזר עליו" בממוצע מדי שנה "שבוע במאסר" - 160 שעות של בזבוז הזמן המצטבר, בגלל תופעת הקוים הארוכים ומרובי התחנות בחיפה (חלקם עם מעל 50 תחנות).
הקוים נוצרו כדי לקשר בכח תחנה מרכזית אחת לשנייה, שנבנו בקצוות העיר בצ'ק פוסט וחוף הכרמל. הקוים עוברים בממוצע דרך 5 שכונות כדי לחסוך לאגד עלות הפעלת קוים נוספים קצרים ויעילים.
המחקר אפילו לא חישב את הבזבוז מזמני ההמתנה הגבוהים בגלל התדירות הנמוכה.