על ילדה בת 4

  • פותח הנושא פ0ם
  • פורסם בתאריך

פ0ם

New member
על ילדה בת 4

שלום, יש לי ילדה בת 4. לדעתי (הלא קובעת אך החושים שלי בריאים מאד) יש לה בעיה של שליפה מהזכרון. אני מקריאה ספר פשוט ואח"כ שואלת שאלות פשוטות מאד והיא לא יודעת את התשובה. הלכתי לאיבחון פסיכולוגי וממה שנאמר לי על פניו לא מבינים מה אני רוצה. לדעת הפיסכולוגית היא בעלת אינטיליגנציה הרבה מעל לממוצע ואני שואלת איפה זה? אני כלל לא מרגישה שהיא חכמה. היא תינוקית מאד, עם אוצר מילים לא עשיר ודיבור משובש, ממעטת לשאול ולגלות סקרנות. רציתי שתראה אותה קלינאית תקשורת אבל אמרו לי שאין צורך. אני יודעת שיש קושי וחוששת מאד מההמשך. אמנם יש עוד זמן עד לכיתה א ובכלל אך כבר עכשיו אני יודעת בתוכי שיש בעיה. גם לקרא לה סיפורים זה קשה כי היא בתנועתיות ולא ממש מרוכזת. האם יש טיפים שאני יכולה להשתמש בהם על מנת לעבוד איתה בבית?
 

דליה.ד

New member
שלום לך וברוכה הבאה../images/Emo140.gif

קודם כל אומר לך שאני מאוד מאמינה בתחושה הפנימית של אמהות ואל תוותרי ותלכי על זה! לפחות עד שתמצאי אוזן קשבת! הרבה מאוד פעמים אין שני לטיפול בגיל הרך ויכולת השינוי והשיקום מדהימים. הייתי ממליצה לך לפנות לשניידר ילדים למכון "תשומת לב" שמעתי שהם טובים. בהצלחה! וטיפים יש המון בפורום השני שאני מנהלת: adhd לקויות וזכויות (201).
 
האם את רוצה טלפון של מאבחן פעוטות?

אני ממליץ לך לשמוע דיעה שניה במיוחד אם הבנתי אותך נכון ובעלת הדיעה הראשונה חושבת שאדם מחונן הוא אדם מושלם. אנשים יכולים להיות מכוננים אך עם בעיות נוירולוגיות כגון בעיות שליפה מהזיכרון ובעיות שפתיות. אסור להזניח את הטיפול בבעיות, גם אם אינן קשורות לאינטיליגנציה.
 
החושים שלי אומרים לי שאת טועה

טוב, אלה לא רק החושים... גם קצת נסיון... תחילה אציין שאין לי שום הכשרה מקצועית בתחום, ולכן התייחסי לכתוב רק בתור נקודת מבט נוספת. חשבת על זה, שאם הפסיכולוגית אומרת שהיא בעלת אינטיליגנציה הרבה מעל הממוצע, אז אולי, היא לא יודעת פשוט כי היא לא מקשיבה לך וזה מאחר והסיפורים שאת מספרת פשוט לא מושכים אותה, מאחר והם מתאימים לילדים עם רמה שכלית התפתחותית נמוכה מזו שלה? דעי לך שהרבה ילדים מחוננים יכולים להיראות מהסתכלות שטחית כמפגרים, בדיוק בגלל ההתנהגות שאת מתארת שמאפיינתם אותם מהסיבה שהם לא משתלבים. אין לי מושג אם זה באמת המקרה, אבל ממה שאמרת זה נשמע מאוד אפשרי. מה שאני כן מסכימה איתו, היא שיש בעיה וצריך לדעת איך להתמודד איתה בשביל שהיא לא תפריע בהמשך. אני מציעה שתתחילי לספר לה סיפורים בעלי פואנטה במקום הסיפורים שמתארים אירועים נטו שאת בטח מקריאה לה עכשיו, ולראות אם זה הולך. בנוסף לכך, כמו שאומרים בספרי הבישול למרוקאית, "קודם כל תירגעי". היא מרגישה בלחץ שלך, וככל שהיא תרגיש שאת לוחצת עליה יותר היא רק תעשה לך דווקא (לא מתוך רוע לב, אלא מתוך זה שהיא ילדה בת 4). נשמע ממה שאת אומרת גם שהיא ילדה פעילה גופנית עם "קוצים בישבן", לשלוח אותה לחוג ספורט המתאים לגיל שלה יכול לתרום לה גם מבחינה מוטורית, גם מבחינת הנאה (שזה הכי חשוב) וזה גם יעזור לה לשבת בשקט ולהקשיב לך. לגבי הדיבור שלה - יכול להיות שהיא פשוט מחקה ילדים אחרים בגן שכן יש להם בעיה שכתוצאה ממנה הם מדברים ככה. זה שכיח מאוד. איך שלא יהיה, הרבה בהצלחה, וגם אם נראה לך שהפסיכולוגית ההיא לחלוטין לא יודעת על מה היא מדברת אז אפשר לשאול פסיכולוגית אחרת, אבל לא לחזור על התהליך יותר מדי כי זה סתם ישגע את הילדה.
 
למעלה