על "כבוד האדם" ונשים
דר' אורית קמיר מציגה קונספציה חשיבתית מרעננת בספרה "כבוד האישה ושוויונה" בפרק "אל תעשה לחברך את השנוא עליך". היא טוענת כי יש להבדיל בין שימוש בעקרון "כבוד האדם" כאשר הוא מוחל על נשים ובין השימוש במושג שוויוןוהחלתו על נשים. כאשר משתמשים במושג כבוד האדם ומחילים אותו על נשים אין צורך להתמודד עם סוגיות הנובעות מהקריאה לשוויון. למעשה השמוש בעקרון "כבוד האדם" מתיר ואף מקבל את ההבדלים התרבותיים בין אנשים המשתייכים לקבוצות שונות. היא מסיימת ואומרת כי : "גברים רגילים לחשוב על נשים מנקודת מבט הגברית, ולא זו הנשית"כבוד האישה מחייב גברים לראות נשים כמו שהן עצמן היו רוצות לראות את עצמן ולא כפי שעוצבו ע"H מסגרות חשיבה.
דר' אורית קמיר מציגה קונספציה חשיבתית מרעננת בספרה "כבוד האישה ושוויונה" בפרק "אל תעשה לחברך את השנוא עליך". היא טוענת כי יש להבדיל בין שימוש בעקרון "כבוד האדם" כאשר הוא מוחל על נשים ובין השימוש במושג שוויוןוהחלתו על נשים. כאשר משתמשים במושג כבוד האדם ומחילים אותו על נשים אין צורך להתמודד עם סוגיות הנובעות מהקריאה לשוויון. למעשה השמוש בעקרון "כבוד האדם" מתיר ואף מקבל את ההבדלים התרבותיים בין אנשים המשתייכים לקבוצות שונות. היא מסיימת ואומרת כי : "גברים רגילים לחשוב על נשים מנקודת מבט הגברית, ולא זו הנשית"כבוד האישה מחייב גברים לראות נשים כמו שהן עצמן היו רוצות לראות את עצמן ולא כפי שעוצבו ע"H מסגרות חשיבה.