על מה שלגיטימי ופחות לגיטימי

על מה שלגיטימי ופחות לגיטימי


אז אחרי שהדיון על התערבות של לקוחות הוביל למיני דיון בנושא האם טעימות זה לגיטימי או לא, אני בעד להרחיב את זה - בדגש על הצד שלנו, נותני השירות:

האם זה לגיטימי להתלבט מה להזמין מול המלצרית ולא לאפשר לה ללכת ולחזור מאוחר יותר?
האם במקרה של עמידה בתור בקופה כשמאחוריכם ממתינים אנשים שיודעים מה רוצים להזמין, זה לגיטימי?
האם לגיטימי להעיר ללקוחות שהילדים שלהם מפריעים ללקוחות אחרים? (אפרופו שרשור מעניין בנושא בפורום ביקורת מסעדות) - האם מהצד של נותן השירות זה יותר לגיטימי לעשות את זה מאשר מהצד של הלקוח?
האם לגיטימי לבקש בחנות להשתמש בשירותים של העובדים?
האם לגיטימי לבקש מעובדים בחנות שתייה?
האם לגיטימי להגיע למסעדה עם אוכל שנקנה במקום אחר?
האם לגיטימי לבקש מעובד בהפסקה בכל מקום שהוא שיחלוק את האוכל שלו עם הילד שלכם כי הוא משתולל ורק זה ירגיע אותו?

*** כל המקרים הנ"ל מבוססים על מקרים אמיתיים ששותפו בפורום בעבר, כולל האחרון.
 

DDN

New member
לא לגיטימי

האם זה לגיטימי להתלבט מה להזמין מול המלצרית ולא לאפשר לה ללכת ולחזור מאוחר יותר?
לדעתי לא. רק אם צריכים מידע שהמלצרית אמורה לספק (שאלות על המנות) - סתם מחשבה וכו', לומר לה לחזור עוד כמה דקות.

האם במקרה של עמידה בתור בקופה כשמאחוריכם ממתינים אנשים שיודעים מה רוצים להזמין, זה לגיטימי?
לא! זה מאוד מעצבן אותי אנשים שמגיעים לתחילת התור, ואז מתחילים לחשוב. היה לכם את כל התור לפני! (איפה הSOUP NAZI שצריך אותו?)

האם לגיטימי להעיר ללקוחות שהילדים שלהם מפריעים ללקוחות אחרים? (אפרופו שרשור מעניין בנושא בפורום ביקורת מסעדות) - האם מהצד של נותן השירות זה יותר לגיטימי לעשות את זה מאשר מהצד של הלקוח?
מורכב. מצד אחד, הם ילדים. מצד שני, תחנך את הילדים שלך. אני מהאנשים שלא מעירים ומבקש לעבור מקום. אם לא התחלתי לאכול ו/או הזמנתי, ואין מקום אחר, זה מסוג הדברים שיכול גם לגרום לי לעזוב את המסעדה ולחפש מקום אחר.

האם לגיטימי לבקש בחנות להשתמש בשירותים של העובדים?
לא

האם לגיטימי לבקש מעובדים בחנות שתייה?
כוס מים? כן. בהנחה וזה יום מאוד חם, ולא הרגל מגונה.

האם לגיטימי להגיע למסעדה עם אוכל שנקנה במקום אחר?
לא מנומס.

האם לגיטימי לבקש מעובד בהפסקה בכל מקום שהוא שיחלוק את האוכל שלו עם הילד שלכם כי הוא משתולל ורק זה ירגיע אותו?
רק אם זה קרפ.
 

a wild rose

New member
עונה


האם זה לגיטימי להתלבט מה להזמין מול המלצרית ולא לאפשר לה ללכת ולחזור מאוחר יותר?
זה אחד הדברים שמחרפנים אותי וכבר הערתי בעבר לחברים בסיטואציות כאלו, אין שום סיבה שהמלצרית תעמוד ותמתין עד שאנשים יחליטו מה להזמין - אם אין צורך בהמלצות ובעזרה כמובן.

האם במקרה של עמידה בתור בקופה כשמאחוריכם ממתינים אנשים שיודעים מה רוצים להזמין, זה לגיטימי?
זה מעצבן אפילו יותר! לי יש את המזל הזה תמיד להיתקע בתור אחרי אלו שלא סגורים על עצמם ומתחילים לחקור על כל האופציות והמבצעים שיש, בזמן שהכל כתוב בצורה מפורשת על הקיר והיה להם מספיק זמן לקרוא ולחשוב בזמן ההמתנה.

האם לגיטימי להעיר ללקוחות שהילדים שלהם מפריעים ללקוחות אחרים? (אפרופו שרשור מעניין בנושא בפורום ביקורת מסעדות) - האם מהצד של נותן השירות זה יותר לגיטימי לעשות את זה מאשר מהצד של הלקוח?
תלוי מה הילד עושה - לי קרה בחנות בגדים שילד קטן החליט להסתובב באזור תאי המדידה ולבדוק מי נמצא מאחורי הוילונות, הרמתי צעקה באופן מובן. במקרים של ילדים שמשתוללים וצועקים אני לא חושבת שאעיר, אבל כן אצפה מהעובדים שיעירו.

האם לגיטימי לבקש בחנות להשתמש בשירותים של העובדים? ממש לא

האם לגיטימי לבקש מעובדים בחנות שתייה? כוס מים במקרים חריגים כן, אבל אני לא הייתי עושה את זה, הייתי הולכת לבקש במקום של אוכל.

האם לגיטימי להגיע למסעדה עם אוכל שנקנה במקום אחר? לא לגיטימי, כולל מבחינת תקנות של משרד הבריאות וכשרות במקומות כשרים.

האם לגיטימי לבקש מעובד בהפסקה בכל מקום שהוא שיחלוק את האוכל שלו עם הילד שלכם כי הוא משתולל ורק זה ירגיע אותו? בלי קשר לעובדים במקומות שונים - אני לא מבינה את אלו שמבקשים אוכל מאנשים שלא מכירים, כשילד מבקש זה מילא, כשמבוגר מבקש בשביל הילד זו חוצפה לדעתי.
 

נוש14

New member
עונה

האם זה לגיטימי להתלבט מה להזמין מול המלצרית ולא לאפשר לה ללכת ולחזור מאוחר יותר? לא לגיטימי ואותי באופן אישי כמלצרית זה אפילו מעצבן. ז"א יש את הלקוחות שיש להם שאלות על התפריט ואז זו לא בעיה בשבילי לענות אבל אלה שסתם מתלבטים זה בעייתי, כי בד"כ יהיה לי עוד דברים לעשות ועוד שולחנות לטפל בהם. אם אתם לא יודעים מה בא לכם להזמין, קחו כמה דקות ואל תעכבו את המלצר סתם.

האם במקרה של עמידה בתור בקופה כשמאחוריכם ממתינים אנשים שיודעים מה רוצים להזמין, זה לגיטימי? לא לגיטימי. אני באופן אישי לוקחת לי תפריט ומחליטה מה להזמין לפני שאני נעמדת בתור.

האם לגיטימי להעיר ללקוחות שהילדים שלהם מפריעים ללקוחות אחרים? (אפרופו שרשור מעניין בנושא בפורום ביקורת מסעדות) - האם מהצד של נותן השירות זה יותר לגיטימי לעשות את זה מאשר מהצד של הלקוח? לגיטימי להעיר משני הצדדים כי הילדים לפעמים משתוללים ועושים בלאגן וזה יכול להפריע מאד ולהרוס לאחרים ובמקרים מסויימים זה יכול להיות מסוכן. ההורים צריכים לכבד את המקום ולהשתלט על הילדים שלהם.

האם לגיטימי לבקש בחנות להשתמש בשירותים של העובדים? לגיטימי. הכי הרבה יגידו לא

האם לגיטימי לבקש מעובדים בחנות שתייה? לגיטימי

האם לגיטימי להגיע למסעדה עם אוכל שנקנה במקום אחר? לגיטימי כל עוד מזמינים גם משהו במסעדה וכמובן משאירים טיפ וגם כן לא משאירים לכלוך וכלים שלא שייכים למסעדה. אצלנו זה קורה הרבה שלקוחות באים עם ילדים ומביאים איתם למשל פסטה מהבית, בשביל הילדים (אצלנו אין פסטה).

האם לגיטימי לבקש מעובד בהפסקה בכל מקום שהוא שיחלוק את האוכל שלו עם הילד שלכם כי הוא משתולל ורק זה ירגיע אותו?
לא! זה באמת קרה באמת? מי ההזוי שביקש דבר כזה ולמה הוא חשב שזה משהו לגיטימי? אני המומה
 
זה אחד הסיפורים הכי מדוברים בתולדות הפורום

בחורה נחמדה ישבה בהפסקה ואכלה קרפ, ואחרי שילד עובר אורח התחיל להשתולל ולצעוק שהוא רוצה שוקולד, האבא שלו ביקש ממנה כטובה שתיתן את הקרפ לילד בטענה שהוא "משגע אותו". כשהיא הגיבה בהלם (מובן לחלוטין) הוא טען שהיא חוצפנית ושאפשר לחשוב מה הוא ביקש, ושהוא לא מבין איזה מן שרות היא נותנת... אמיתי לגמרי.
 

t o m a k

New member
וואו אני זוכר את הסיפור הזה!!!

אני זוכר את ההלם שקיבלתי כשהיא כתבה את זה..
עד היום אני לא מאמין שיש לקוחות שחושבים שהם קנו את נותן השירות בגלל שהם משתמשים בשירותים של החברה שבה הוא עובד..
אם הייתי במקומה הייתי שוטף אותו..
 

קריסטה

New member
הזכרת לי

את ההיא שצרחה עלי שאני חוצפנית ולא יודעת לתת שירות ו"בשביל מה את פה" ועוד שלל איומים בגלל שסירבתי להתקשר בשבילה ל-144...
לא בשביל לנגב לך את התחת חמודה.
 

rasmus girl1

New member
עונה :)

האם זה לגיטימי להתלבט מה להזמין מול המלצרית ולא לאפשר לה ללכת ולחזור מאוחר יותר? לא, פשוט מבקשים ממנה לחזור עוד כמה דק', מעולם לא נתקלתי במצב בו לא חזרו אלי תוך 4-5 דק'.
האם במקרה של עמידה בתור בקופה כשמאחוריכם ממתינים אנשים שיודעים מה רוצים להזמין, זה לגיטימי? לא !! אנשים כאלו יכולים לחרפן, כשזה לוקח להם הרבה זמן ואני מאחוריהם אני פשוט אומרת בקול רם 'אפשר אולי להזמין בנתיים?!' ברוב המקרים הם פשוט זזים עם ההתלבטות שלהם לצד ונותנים להזמין. כנ"ל אנשים שברגע האחרון נזכרים להוציא את הכסף והמון זמן מחפשים עוד שקל/איפה שמתי את הארנק/ לא בעצם אולי יש לי כסף קטן במקום אשראי..

האם לגיטימי להעיר ללקוחות שהילדים שלהם מפריעים ללקוחות אחרים? (אפרופו שרשור מעניין בנושא בפורום ביקורת מסעדות) - האם מהצד של נותן השירות זה יותר לגיטימי לעשות את זה מאשר מהצד של הלקוח? לא ולא, מבינה שילדים יכולים להפריע אבל מבינה גם שלמצר זה לא נעים ללכת להורה ולומר 'הילד שלך מפריע לסועדים אחרים אז אם אפשר בבקשה להרגיע אותו'.. לא יודעת.. כמו שאני אישית לא הייתי רוצה לעשות את זה בתור נותנת שירות אז גם כלקוחה לא הייתי מבקשת את זה מנותן שירות.. אלא אם כן זה ממש מקרה קיצון והילד כבר מגיע לי לשולחן ונוגע לי בדברים/פותח וילונות כמו שמישהי רשמה (גם לי זה קרה) או נכנס לאזור של העובדים (גם זה קרה לי).
האם לגיטימי לבקש בחנות להשתמש בשירותים של העובדים? זה תלוי, אם זו אישה בהריון או אדם קשיש ואין שירותים ציבוריים בקרבת מקום והם מבקשים בצורה נעימה ולא בדרישה אז כן, אבל אני אישית בתור בחורה צעירה לא אבקש כי זה פשוט לא לגיטמי בעיניי.
האם לגיטימי לבקש מעובדים בחנות שתייה? לא.
האם לגיטימי להגיע למסעדה עם אוכל שנקנה במקום אחר? ממש לא.
האם לגיטימי לבקש מעובד בהפסקה בכל מקום שהוא שיחלוק את האוכל שלו עם הילד שלכם כי הוא משתולל ורק זה ירגיע אותו?
. בנוגע למקרה הקרפ- יש לאנשים נטייה כזאת שאם הם רואים איש שירות אז כאילו הוא מייצג את כל המתחם שבו הוא עובד ואת כל השטח שבחוץ ואפשר לבקש ממנו כל דבר, שמתי לב לזה לאחרונה כי התחלתי לעבוד בחנות של מזון מהיר בתחנת רכבת ולמרות שאני עם חולצת עבודה של החנות הרבה פעמים אנשים שואלים אותי שאלות על הרכבות או תלונות "זה ממש לא בסדר שהרכבת XXX"..
 

trilliane

Well-known member
מנהל
דעתי

האם זה לגיטימי להתלבט מה להזמין מול המלצרית ולא לאפשר לה ללכת ולחזור מאוחר יותר?
אם לא זקוקים לה להתייעצות, לשחרר אותה. אם מדובר בכמה אנשים לרוב מעבירים את השרביט למישהו שכבר החליט.

האם במקרה של עמידה בתור בקופה כשמאחוריכם ממתינים אנשים שיודעים מה רוצים להזמין, זה לגיטימי?
בגדול לא, ראוי לנסות לתקתק כמה שיותר מהר. לפעמים יש שאלות (על דבר שלא ניתן היה לדעת מראש), אבל אם זו ממש התלבטות, לתת למי שאח"כ לעקוף. בשבוע האחרון קרה שעמדתי בקופה ונתקלתי במוצר קופה שמצא חן בעיניי; בזמן שהתלבטתי מה לקנות היה מישהו מאחורי שרצה לשלם אז זזתי לצד ופיניתי לו את הקופה בזמן שהתלבטתי, וכשהוא סיים בדיוק החלטתי ושילמתי בעצמי.

האם לגיטימי להעיר ללקוחות שהילדים שלהם מפריעים ללקוחות אחרים? (אפרופו שרשור מעניין בנושא בפורום ביקורת מסעדות) - האם מהצד של נותן השירות זה יותר לגיטימי לעשות את זה מאשר מהצד של הלקוח?
כן, בהחלט. למען האמת מהצד של הלקוח זה יותר לגיטימי, כי הוא זה שמשלם את הכסף ופוגמים לו בחוויה. כשזה מגיע מנותן השירות זה הרבה פעמים נתפס כקטנוניות או כמשהו שאח"כ מתנקם בטיפ או ביחס למסעדה.

האם לגיטימי לבקש בחנות להשתמש בשירותים של העובדים?
אם העניין דחוף ולא סובל דיחוי (קורה לכולנו), לגיטימי לשאול בנימוס אם יש שירותים שאפשר להשתמש בהם. כולנו בני אדם, גם העובדים וגם הלקוחות, וזה לא שהלקוחות יפגמו בשירותים המיוחדים של העובדים. כולה שירותים.

האם לגיטימי לבקש מעובדים בחנות שתייה?
תלוי בסוג העסק. ראשית, כדאי להבהיר שיש בישראל "חוק בנינים ציבוריים (מיתקני שתיה למים צוננים), תשמ"ז-1986"
http://www.nevo.co.il/law_html/law01/046_001.htm
שבו כתוב כי יש חובת מתקן מים בבניין ציבורי וחובת הגשת מים צוננים בבתי אוכל (כל מקום שמוכר אוכל / שתייה).
בסתם חנות ברחוב לא הייתי מבקשת מים אלא אם הייתי על סף עילפון. מכיוון שלא ידוע לי שלקוחות נוהגים לבקש מים בחנויות, אני יוצאת מנקודת הנחה שאם מישהו ביקש כנראה יש סיבה טובה, ולכן זה לגיטימי בעיניי.

האם לגיטימי להגיע למסעדה עם אוכל שנקנה במקום אחר?
לא, אלא בנסיבות מיוחדות ובתיאום המסעדה (כפי שעושים עם בקבוק יין, למשל). כבר נתקלתי במקרים שבהם חגגו אירוע במסעדה והביאו עוגה / יין מבחוץ. קורה גם לעתים שאחד הסועדים הוא בעל רגישויות קולינריות מיוחדות שמסעדה לא מסוגלת לספק (כדי לשמור על בריאותו) ולכן גם במקרה כזה לגיטימי (שוב, תוך תיאום עם המסעדה והבהרת המצב מראש). גם זה לא משהו שקורה הרבה, מן הסתם, מאחר שאנשים יוצאים למסעדה כדי לאכול בה...

האם לגיטימי לבקש מעובד בהפסקה בכל מקום שהוא שיחלוק את האוכל שלו עם הילד שלכם כי הוא משתולל ורק זה ירגיע אותו?

מה שטוב באנשים הזויים הוא שאם הם לא גורמים נזק הם לפחות משאירים אותך עם חוויה משעשעת לחלוק עם העולם...
 

rururutyty

New member
תשובות

האם זה לגיטימי להתלבט מה להזמין מול המלצרית ולא לאפשר לה ללכת ולחזור מאוחר יותר? אני חושבת שזה תלוי סיטואציה, לעיתים יש צורך בהדרכת המלצר, ולכן ניתן לבקש ממנו עצמה. בסה"כ אני זאת שמשלמת כסף לא קטן על מנה.

האם במקרה של עמידה בתור בקופה כשמאחוריכם ממתינים אנשים שיודעים מה רוצים להזמין, זה לגיטימי? ליגיטימי ביותר, אני מעוניינת לקבת מידע, וזו בעיה של המקום שהם גרמו לכל שיש תור, צצמצדי שיפתחו 20 קופות, לא עניני. באותו הקשר קרה לי מקרה לא נעים, בתור למעדניה עבדה עובדת אחת מאוד איטית ( בעיה של הסופר ולא שלי ), ביקשתי לטעום סוגים שונים של פסטרמה, התעניינתי במחירים ובאחוזי שומן, ואז אדון מאחורי התחיל להעיר לי שאני לא בסדר, הסברתי לאדון שהבעיה היא של הסופר ולךא שלי,שונאת כאשר מעבירים על לקוחות פשלות של הסופר.

האם לגיטימי להעיר ללקוחות שהילדים שלהם מפריעים ללקוחות אחרים? (אפרופו שרשור מעניין בנושא בפורום ביקורת מסעדות) - האם מהצד של נותן השירות זה יותר לגיטימי לעשות את זה מאשר מהצד של הלקוח?
בוודאי, הילדים לא אמורים להפריע לאחרים.
האם לגיטימי לבקש בחנות להשתמש בשירותים של העובדים? לגיטימי בהחלט, מצפה לקצת אנושות לעיתים אין אפשרות להתאפק או שהלקוח לא מרגיש טוב.
האם לגיטימי לבקש מעובדים בחנות שתייה? מים אפשר לבקש

האם לגיטימי להגיע למסעדה עם אוכל שנקנה במקום אחר? למה לא?
האם לגיטימי לבקש מעובד בהפסקה בכל מקום שהוא שיחלוק את האוכל שלו עם הילד שלכם כי הוא משתולל ורק זה ירגיע אותו? לא לגיטימי
 
למעלה