על מי אנחנו עובדות......?

על מי אנחנו עובדות......?

כשאת אומרת: הייתי בנופש ולא יכולתי מול כל האוכל.
כשאת אומרת: זמני הארוחות לא התאימו לי.
כשאת אומרת: לא נעים לי ממי שהכין את האוכל ואני אוכלת.
באמת?
רק על עצמנו?
תירוצים, הסברים תמיד יהיו שם.
האדם היחיד שנפגע מהם הוא מי שאומר אותו.
נכון, תהיה אמפתיה.
נכון, חלק יהנהנו בראש ויגידו נכון ככה זה.
אבל תכלס, רק אנחנו.
כל משפט שמתחיל ב"עובדה" וממשיך בהסבר.....פשוט תבדקו אותו. בעיקר אם הוא קשור לאוכל.
 

קשר חדש

New member
לדעתי יש הבדל גדול בין שני המשפטים הראשונים לשלישי

לגבי השלישי "לא נעים לי ממי שהכין את האוכל ולכן אני אוכלת אותו", לפחות אצלי, זה עניין של בחירה. זה עניין ערכי שאני שלמה איתו.
יש אנשים שיש להם שיפוט על אוכל. אוכל בריא/לא בריא. אוכל שאינו בריא (לדג' מתועש), איננו ראוי למאכל. אוכל שרצחו חיה כדי ליצור אותו, איננו ראוי למאכל. אוכל שאינו כשר איננו ראוי למאכל.
השיפוט הזה הוא כל כך חזק, שהוא איננו מאפשר בחירה. מי שלא אוכל אוכל לא כשר, לא יאכל גם אם אלף פעמים המארחת תבקש ממנו רק לטעום. כנ"ל מי שחושב שהאוכל הזה (בגלל שהוא מתועש) הוא כמו רעל עבורו. השיפוט של האוכל, והנחרצות בשיפוט, אינם מאפשרים מו"מ. התשובה היא חד משמעית. אני לא אוכל את האוכל הזה, כיוון שהוא לא אוכל בעיני.
מי שאין לו שיפוט לגבי אוכל. ומי שמתוך ערך מעוניין לאכול הכל. גם דברים שהם לא כשרים, או הרגו חיה עבורם או שיש בהם כל מיני אותיות מסוג E, שמקורם לא ידוע. כאשר מישהי או מישהו מבקשים ממנו לאכול/לטעום מהאוכל שהם הכינו, מערך השיקולים הוא לגמרי אחר. מצד אחד, נזק גדול לא יקרה לי אם אני אטעם/אוכל קצת מצד שני אם אני לא אוכל הצד השני יעלב. לכן, ברוב המקרים, ההכרעה תהיה לטובת טעימת האוכל או אכילה מועטת ממנו.
לא מכירה מקרים, שמישהי/הו רוצים שיאכלו המון עד התפוצצות. (אולי יש, אני לא מכירה). כלומר מדובר על אכילת כמות קטנה עד מזערית של אוכל.

בשני המקרים הראשונים שהזכרת (אכילה במצב של שפע, אכילה בזמנים שלא מתאימים), מדובר על חוסר יכולת לבחור. כאן נעוצה בעיני הבעייה. זה שילוב של אמונות יחד עם הרגלים. לגבי האמונות כדאי לנסות בשיטות שונות להפטר מהן, ולהכניס במקומן מנטרות חלופיות. זאת כדי לנסות להפטר מהאוטומט שמנחה אותנו וגוזל לנו את זכות הבחירה. לגבי ההרגלים, כדאי להחליט מה ההרגל המוצלח יותר ולתרגל אותו. ברגע שיש הרגל משולב באמונות שונות, לבד הוא לא עובר. יש עבודה שיש לעשות כדי להפטר מהאמונות, ולתרגל מספר רב של פעמים כדי להכניס הרגל חדש, עד שמגיעים להצלחה.
 
למעלה