על מצות וקפיצות
לכאורה, מה הקשר בין מצות וקפיצות?
שום דבר, חוץ מהעובדה שהמלים מתחרזות.
אבל בכל זאת מצאתי קשר אחד:
בחג המצות, מתאווה לו המרקיד להשמיע לנו ריקודים של חג
המרקיד נובר נובר במעמקי האינטרנט ולא מוצא מאומה.
ואז הוא הולך אל העבר הרחוק
שנת 1950
אז איכרים חסונים עבדו כל היום ב מחרשה
ובערב נכנסו לחדר האוכל לרקוד
והם רקדו כמו איכרים, בקפיצות רמות.
והמרקיד מוצא אפוא אוצר של ריקודים משנות ה 50,
של האיכרים, הבוצרים, היוגבים, הכורמים, החורשים, המסקלים, המעזקים,
ולמרבה ההפתעה
רוב הריקודים האלה מתאפיינים בקפיצות לגובה, בריצות פראיות ובחוסר טעם
שרק מתאים לחקלאי מיוזע.
אז זהו,
בחג הפסח,
לא רק שאנו פוצעים את החניכיים עם המצות
אלא גם נשברים לנו הלב והרגליים, עם הקפיצות המהירות בריקודים הישנים האלה.
לכאורה, מה הקשר בין מצות וקפיצות?
שום דבר, חוץ מהעובדה שהמלים מתחרזות.
אבל בכל זאת מצאתי קשר אחד:
בחג המצות, מתאווה לו המרקיד להשמיע לנו ריקודים של חג
המרקיד נובר נובר במעמקי האינטרנט ולא מוצא מאומה.
ואז הוא הולך אל העבר הרחוק
שנת 1950
אז איכרים חסונים עבדו כל היום ב מחרשה
ובערב נכנסו לחדר האוכל לרקוד
והם רקדו כמו איכרים, בקפיצות רמות.
והמרקיד מוצא אפוא אוצר של ריקודים משנות ה 50,
של האיכרים, הבוצרים, היוגבים, הכורמים, החורשים, המסקלים, המעזקים,
ולמרבה ההפתעה
רוב הריקודים האלה מתאפיינים בקפיצות לגובה, בריצות פראיות ובחוסר טעם
שרק מתאים לחקלאי מיוזע.
אז זהו,
בחג הפסח,
לא רק שאנו פוצעים את החניכיים עם המצות
אלא גם נשברים לנו הלב והרגליים, עם הקפיצות המהירות בריקודים הישנים האלה.