על נותני שירות ומקבלי שירות

על נותני שירות ומקבלי שירות

יש איזו קבוצה בפייסבוק שעיקרה עובדים במלצרות, אחראי משמרת במסעדות, קופאים ושאר נותני שירות. בקבוצה הם נותנים כל מיני דוגמאות מצחיקות ועצובות של דברים שקורים להם מול לקוחות ומול מנהלים.
אני תוהה אם תיאורי המקרה שרשומים שם היו יכולים להתקיים גם בקנדה. כן, חלק מהדברים אופיינים לישראל אבל יש פוסטים שבהם מלצרים מתרעמים על גזענות, הומופוביה וחוצפה מצד הלקוחות (דורשים פיצוי, מקללים, מנבלי ם את הפה) אני תובב אם יש משהו מקביל לקנדה או שמקרים כאלה סביר להניח שלא יתרחשו וגם אם כן מדובר על מקרים נדירים. לפניכם מבחר פוסטים:
נדמה לי שמיכל כאן בעצמו מנהל בית-קפה - האם נחשפת פעם דברים דומים?


*מנהל משמרת במסעדת מזון בנתבג מפה לשם מגיעים לקוחות בכמויות וכל אחד הזיה *
*לקוח ממתין בתור חצי שעה כי יש עומס ויש מתלמדת חדשה בקופה*
ל: אני רוצה הפוך אחד בינוני וקפה שחור בוץ עם חלב
ק: סגור הפוך בינוני וקפה שחור עם חלב
*הלקוח משלם וממתין 10 דקות כאשר יש לי בונים בשרשראות..זמן המתנה לגטימי לגמרי*
_____________________________________________________
הייתי באמצע סגירה ויש לנו שוברים של בירות בחינם לאורחי המלון ואורח רצה לשנות את השובר של בירה חינם למילקשייק
אמרתי לו שאנחנו באמצע סגירה ואין לי אפשרות לתת לו שירות כרגע ובכל מקרה אין אפשרות לשנות את השוברים למשהו אחר
תוך כדי שדיברתי איתו עשיתי את הכלים אחרת היציאת בית שלי היתה מתעכבת
הוא התעצבן ואמר לי להפסיק לעשות כלים ושאני אבוא עד אליו לדבר איתו ולמצוא פתרון כי מחר הוא עוזב את המלון והוא עוד לא מימש את השוברים
אמרתי לו שכמו שאני מכבדת בקשות של אנשים בזמן המשמרת
אני נותנת מעצמי ביום 13 שעות משמרת
כך אני מצפה מאנשים שיכבדו את הזמן בית שלי ואת זה שגם אני צריכה אחד כזה
בתגובה הוא פתח מצלמה ואמר למצלמה "מה שמך?" אמרתי נועם
הוא אמר "נועם לא רוצה לתת לי שירות"
עניתי לו שזה לא מכבד ואני בסגירה אחרי 13 שעות משמרת
הוא סגר מצלמה קם והלך.
הייתי בהלם שהוא צילם אותי
לכו תדעו לאן זה יגיע עכשיו.
ישראלים חצופים.
_____________________________________________________


<p>חושבת שהולכת לנצח פה...</p> <p>לקוחה טוענת שהכוס שהוגשה לה מלוכלכת.
מסתכלת אומרת שהיא צודקת סליחה, אומרת שזה לא תקין ומחליפו ואני כמובן אבטל מהחשבון.
דורשת פיצוי ואני עונה שאני לא הולכת לפצות אותה מעבר לזה.
</p> <p>ואז התחילה שיחה שונה לחלוטין ...</p> <p>הלקוחה: את יודעת מה הבעיה שלך? את תימניה. באופי שלך זה להיות קמצנית זאת הבעיה שלך.</p> <p>אני: את רצינית שאת מעירה לי הערה גזענית על זה שיש לי צבע אור כהה.</p> <p>לקוחה (וברקע קללות, הכללות, והשמצות מהילדות הקטנות שהיו איתה): זה לא מעניין אותי. אני באה לפה הרבה זה לא הכסף, אני כל פעם באה לפה ושופכת כסף פה... את חצופה וכן באופי שלך כתימניה זה להיות קמצנית ואת חייבת לפצות אותי.</p> <p>אני: את רצינית שאת צועקת עלי ומנסה להשפיל אותי מול מסעדה שלמה על בסיס צבע העור שלי? את מבינה שאת גזענית ומפלה אנשים בגלל דעות קדומות שלך?</p> <p>לקוחה: סיימתי מה שיש לי להגיד לך לכי מפה.</p> <p>זה היה קצת יותר מורכב עם טונים מאוד גבוהים! מלווה באיומים על פיטורים שלי ממקום העבודה ושיימינג נוראי בפייסבוק וסגירת המקום בגלל כוס מלוכלכת.</p> <p>אני לא אומרת שכוס מלוכלכת צריכה להגיע ללקוח, אבל בין זה ללהגיע לגזענות ואפליה נראה לי שהדרך אמורה להיות רחוקה...</p> <p>___________________________________________________________</p> <p> </p>
אני: קפה הפוך אחד וקפה שחור אחד
ל: מה רציתי 2 קפה שחור ו2 הפוך מה הקופאית מפגרת
א: היא חדשה כנראה הייתה טעות ואל תדבר ככה בבקשה על עובדים היא לא עובדת אצלך.
מפה לשם התחיל לעשות בלגאן קילל את כל העובדים והגיע למצב שאמר לי שהוא רוצה שאשרת אותו ואתן לו את כל הקפה שלו בחינם. מה שלא קרה
 
עוד כמה דוגמאות

<p>היי כולם, רציתי לשתף אתכם במקרה מזעזע שארע ברשת שבה אני עובדת לפני חודש כמעט. לא אציין שמות ולא את שם הרשת מפאת כבודם.</p> <p>אני מנהלת משמרת במסעדה כשרה למהדרין מוכרת בחדרה ויום אחד מלצר שלי שיתף אותי במקרה של זוג מבוגרים דתיים שהגיעו עם נכדם הקטן להתארח. (ראוי לציין שבאותו מקרה לא נכחתי, רק שמעתי מהמלצר ומהמנהלים האחרים את האירוע). המלצר סיים באותו יום את המשמרת שלו (בוקר) יצא מהמערכת והתיישב לאכול באחד משולחנות המסעדה הסמוכים לזוג עם עוד כמה מהעובדים שכמוהו גם סיימו את משמרתם. לפתע הופיע בן הזוג של המלצר בהפתעה גדולה והמלצר התרומם מכיסאו ונישק את בן זוגו בשמחה. הגברת קמה וניגשה למלצר ונזפה בו שהוא לא יכול לעשות את זה ושיש כאן ילד קטן שלא צריך לראות דברים כאלו (שני גברים מתנשקים / אוהבים) בכעס, המבוגר הצטרף אליה ואמר למלצר בוא תשמע מה יש לי להגיד לך בנוגע למה שעשית עכשיו והמלצר נענה לו לשלילה, שהוא איננו מעוניין לשמוע ויצא מהמסעדה החוצה. לבסוף הזוג המבוגר הגיע למנהל המשמרת שהיה באותו בוקר וביקש את המספר של בעל הבית, האחמ''ש כמובן אמר להם שאין ביכולתו למסור מס' טלפון של בעל העסק אלא אם הם רוצים את מספרה של מנהלת הסניף.
לאחר מס' ימים, המנהלת שלי טסה לחו''ל והשתדלה לא לעסוק בעבודה אלא אם כן זה קריטי. במשמרת שלי, בבוקר, פתאום קיבלתי שיחת טלפון לעסק וזו היתה המנהלת שלי שבישרה לי כי זוג מבוגר חרדי יגיע היום בצהריים לארוחת ''פיצוי'' על ה''עוול'' שנגרם להם בגלל המלצר שביטא את אהבתו במדינה דמוקרטית בשטח ציבורי. כנראה ולפי דבריה הבינותי כי הם יצרו קשר עם בעל הרשת וייללו על ה''זוועות'' שבהן נשטפו עיניהם. (כמובן שנענה להם בחיוב). לאחר השיחה התלבטתי רבות האם לשתף את המלצר בכוונתם להגיע כי במקרה הוא היה במשמרת. לבסוף הושבתי אותו איתי בחוץ ושיתפתי אותו בנעשה. אמרתי לו שאין בכוונתי לשתף פעולה עם דבר כזה ולא אתן יד, אך משום שזוהי הפרנסה שלי אתן להם שירות בסיסי ונורמטיבי כשם שכולם מקבלים, לא איזו היסטריה של חיוכים. מה גם שאם הם יפצו פיהם לדבר על הנושא שוב אני אשתיק אותם בנימוס במיידי.
המלצר כבר ירד ממשמרת אבל כמו תמיד נשאר במסעדה לאכול. הזוג הגיע, ללא הנכד, ללא השמלות והשטריימלים, ללא כיסוי הראש ודווקא בגדיהם היו צבעוניים להפליא! (לא שחור-לבן כמו שהם תיארו עצמם). התיישבו ואמרו שיש להם פה ארוחה על חשבון הבית. ציינתי בפניהם שהועבר לי כי זו ארוחה לכל סועד ושתייה אחת. הם הזמינו קיש 1, 2 מנות נודלס סלמון יקרות, סלט יקר ו2 בקבוקי שתייה. (לבריאות או... על העיניים שלי). מפה לשם כל צוות העובדים שנכח במסעדה רתח על הזוג וניסה לעכב את השתייה, את המנות, אפילו את העריכה... אני הייתי מסכימה איתם לגמרי אך האתיקה המקצועית חילחלה בי וזירזתי את כולם גם על מנת להיפטר כבר מהזוג הזה! הם לא סיימו את המנות הרבות והיקרות שהזמינו וביקשו לארוז. פתאום קמו וניגשו להסתכל על עוגות השמנת שלנו (יקרות מאוד) ושאלו לסוג העוגות את אחת העובדות. ניגשתי אליהם ואמרתי בבירור- אתם יודעים, זה לא כלול בארוחה שלכם והעוגה הזאת היא 140 שח. הם ענו לי- אנחנו באנו לפיצוי, אנחנו חושבים שמגיע לנו משהו מתוק בסוף הארוחה. אמרתי להם- לכל אחד מגיע, וגם כל אחד ישלם. אה, וללא הבדל דת גזע ומין!. (הייתי חייבת היה תקוע לי בגרון!) כעסו, קצת קיללו והלכו!
</p> <p>________________________________________________________________</p> <p>
לקוח מבקש כוס מים
מביאה לו את כוס המים
הלקוח :" מה את מביאה לי בכזו גאווה כוס מים מהברז?"
אני :" מה ? אז מה אני צריכה להביא בבושה את הכוס מים ??!"
הלקוח :" מה אין לכם פילטר ?!"
אני :" לא , אין לנו. אתה יכול גם לקנות בקבוק מים אף אחד לא מכריח אותך לשתות מים מהברז ואף אחד לא צריך להתבייש בזה שהוא מביא לך כוס מים כי כל מים זה ברכה "
הלקוח בא לי לפרצוף :" מאחל לך שבהריון יביאו לך רק מים מהברז וזורק את הכוס "
</p>
 

michaelbl

New member
לשאלתך, לא בדיוק כמו בארץ אבל לא רחוק

מסיבות אלה ואחרות אני גם מעורב בסניף באיזור תורנהיל וזה שמיים וארץ לעומת ניומארקט. הלקוחות בנימארקט שהם בעיקר קנדים אסלים מאד חביבים ונחמדים, אבל גם שם זה קורה מדי פעם שיש לקוח גועלי, אבל זה די נדיר. היוצא דופן הם הפרסים, שהם פשוט אנשים מגעילים, חצופים וחוצפנים. הם מטרטרים את המלצריות, מתייחסים אליהן בצורה מזלזלת ומגעילה ויעשו הכל כדי לקבל הנחה. כמה דוגמאות, זוג נכנס והקפה אצלנו בלי הגבלה. מזמינים קפה אחד, האישה שמה תיק על השולחן והם מתחילים להעביר את הכוס ביניהם ולבקש שימלאו אותה כל הזמן. עכשיו כולנו עומדים ומסתכלים עליהם מכמה זוויות ואז מלצרית מביאה להם כוס נוספת ואומרת להם שאם גם הבעל רוצה קפה אז הוא צריך לשלם. הם כמובן מכחישים שהוא שתה והוא גם מוסיף שהקפה מגעיל :). מקרה נוסף מלפני יומיים זוג משלם בכרטיס ויוצא ואז המלצרית באה לשולחן ומגלה שהכרטיס נדחה, היא רצה אחרי לחניה על האוטו שלהם והם אומרים לה שהם כנראה לא הכניסו את הכרטיס טוב שזה שקר כי אם הכרטיס לא מוכנס אי אפשר להמשיך בפעולה. עוד מקרה אישה אכלה את כל המנה שלה עד הסוף ופתאום מצאה שערה,אבל מה? השערה היא בדיוק באותו אורך וצבע כמו שלה. הטבחים שלנו כולם סרילנקים עם שיער שחור קצר, למלצריות יש שיער קצר יותרצובגוון שונה, והשערה זהה לאלו שיש לה על הראש. כמובן שאי אפשר להתווכח איתה אז נתנו לך 50% הנחה כי בכל זאת היא סיימה את המנה וברור לנו שזה השיער שלה אז היא עשתה סצנה. המשותף לכולם שהם פרסים.
בתורנהיל לעומת זאת, בעיקר היהודים הקנדים ולאו דווקא הישראלים, רבים מהם מאד לא נעימים ולא נחמדים, מדברים מעל הצוות ומתייחסים אליו בזילזול וגם אין להם בעיה לפתוח פה על הצוות.
אגב, הבן שלנו עובד בסופש ובחופשים בפיקלברל בווהאן מילס והסיפורים שהוא מספר על לקוחות הם מסמרי שיער, בעיקר כושים, הודים ופרסים הם ךקוחות בעייתיים. שם בכלל אנשים באים מתוך כוונהצלקבל הנחות ופיצויים ועסוקים בעיקר במריבות עם הצוות
 
חשבתי שבאזור תורנהיל הפרסים

אנשים נעימים
ככה לפחות מספרים.
חסר לך עכשיו רק שיגיעו גם ערבים ואז יתחילו לעוף אצלך כיסאות (את אלו של "כתר" כנראה לא תראה אבל המקבילה)
אם כי בבדיחות בישראל פרסים תמיד קמצנים.


מעניין גם מאיפה התחיל הסטריאוטיפ של הןדים כאנשים נעימים ושקטים. אלו שאני הכרתי והגיעו לקנדה עם תושבות קבע הם באמת אנשים על רמה אבל ממה שאני קוראת ורואה בהודו יש בעיקר עוני, הזנחה,תרבות של קאסטות שמכריחה אנשים להיות בסטטוס חברתי מסוים גם אם יש להם את היכולת לטפס מעבר למעמד אליו נולדו, שנשים שם הן קורבנות אונס אכזרי מדי יום שלעיתים נגמר ברצח מחריד ושבכלל מסוכן לטייל בהודו בתור אישה לבד אבל רב האוכלוסייה בהודו כנראה שמראש לא עונה על קריטריונים שמאפשרים הגירה.
בדוגמאות שלך שכחת להזכיר את הסינים שאין לך דעה טובה עליהם


ועוד שאלה: אני מבינה שהרבה הביאו את מנהגיהם לקנדה מארצות מוצאם וזה די מובן בדור הראשון. אך מה עם הדור השני שכבר נולד בקנדה ו/או חי בה מילדות? מה עם דור שלישי? האם שם רואים אותם מיישרים קו עם הקנדים הוותיקים?
 

michaelbl

New member
אז ככה

בגלל שהסניף בתורנהיל הוא באיזור יהודי הארד קור וגם התפריט עם צביון יהודי (חלבי) אז הקליינטורה היא עיקרה יהודית. לגבי הפרסים הנחמדים יש כאלה גם כאן וגם בניומארקט, למעשה הבחור שמתקן לנו את כל מכשירי הקירור הוא מהפרסים האלה החביבים והעדינים, ובבית יש לנו שכן כזה שהוא גם בן אדם מאוד נחמד. כתבתי בעבר שיש שני סוגי פרסים הסוג העדין והצנוע והסוג השחצן שמנסה לשדר עושר והצלחה, נוסעים במרצדס לובשים מותגים מתנהגים כאילו אתה שייך להם ועדיין קמצנים כמו פרסים, והם גם אלה שיש איתם תמיד בעיות במסעדה.
דווקא סינים הם יחסית שקטים וכמה שאני מתעב את הנהיגה שלהם ( אגב בדיוק ביום שישי קרתה לפני העיניים שלי תאונה חזיתית באורורה שנגרמה על ידי סיני שגנב רמזור), במסעדה הם בסך הכל לקוחות סבירים. הם לא משאירים טיפים שמנים אבל כלקוחות אין איתם ממש בעיות.
הודים אני לא ממש מכיר אבל כמו שכתבתי הטבחים שלנו כולם סרי לנקים והם באמת מאוד שוביניסטים וחלקם גם מכסחים במכות את הנשים שלהם.
מרגישים הבדל גדול בין כאלה שהיגרו לבין דורות שגדלו בקנדה מבחינת מנטליות ואופי, למרות שבמעגל החברים של הבת שלנו יש ילד פרסי שכל הזמן אוהב להדגיש כמה כסף יש להם וכשהוא מדבר על האוטו של ההורים שלו הוא לא יגיד האוטו של ההורים שלי הוא יגיד המרצדס, בפעם אחת הוא התעכב לפגישה שהייתה להם והיה חשוב לו לציין שהם עצרו בדרך כדי לאסוף צ׳ק שמן והוא אפילו פירט את הסכום ואני לא מדבר על ילד בן שמונה אלה בחור בן 17 לפעמים המנטליות פשוט נשארת
 
אם זה בגלל ההגירה אז

אני מקווה שלפחות בדור השני והשלישי במצב משתנה והם מסגלים לעצמם את המנטליות של הוותיקים
 

SupermanZW

Well-known member
זה מאוד תלוי מאיזה מדינה ההורים או הסבים היגרו

יש מדינות שהביקורת העצמית של המגיעים מהן שואפת ל0 וההתנהגויות הלא רצויות של המהגרים מהן ממשיכים דורות רבים קדימה, בעיקר מדינות המזרח התיכון והדבר נכון במיוחד כשמדובר ב"פליטים", להבדיל ממהגרים. אבל לכל כלל יש גם יוצאים מן הכלל. בשנים האחרונות לישראלים שהיגרו מלקנדה הרבה יותר ביקורת עצמית מבעבר, עדיין, זה לא מספיק.
 
מה שאני נתקלתי בו יותר בקנדה

הוא יותר התנהגות- גם של לקוחות וגם של נותני שירות- בסגנון פאסיב-אגרסיב. לא נתקלתי בדברים כמו שמיכאל מתאר. מצד שני, גם בישראל לא נתקלתי בהרבה התנהגויות כמו אלו שמתוארות בפוסטים...אני לא בא במגע יומיומי ואינטנסיבי עם לקוחות... רק מה שיוצא לי לראות מדי פעם.
 
נכון, גם אני. יותר פאסיב אגרסיב

לדוגמה בטיסה פנימית בתוך קנדה
זוג (אין לי שום מושג מאין הם, אבל הם היו לבנים) "קנה" סדוויצים מהדיילת
אחרי שהגישה להם את הסדוויצים ,ביקשה כרטיס אשראי
הם "שחקו" אותה לא מבינים, או פשוט התעלמו
היא ניסתה שוב ושוב אמרה ויזה ומאסטרקארד ושוב כרדיטקארד והם בשלהם
מסתכלים עליה בעיני עגל ולא מגיבים
בסוף היא אמרה חצי לעצמה חצי לאנשים מסביב "אני לא מתכוונת לריב איתם על הכסף" והלכה
בקיצור ההתנהגות השתלמה להם
 

CANADA101010

New member
ישנם אנשים טובים ופחות טובים בלי הבדלי דת גזע ומין.

ישנם אנשים טובים ופחות טובים בלי הבדלי דת גזע ומין.
אני נפגש עם כ1000 לקוחות לשנה הרבה שנים וצברתי נסיון וגם עניין לנתח התנהגות.
אחוז גבוה מאד הם אנשים סופר נחמדים במיוחד באם אני מתחיל ברגל ימין ביצירת אוירה טובה. ישנו מיעוט אולי 3-10 בשנה "פחות נחמדים"
דוגמא: מלאו לי 64 השנה והלקוח החליט שאני זקן מידי והוא שאל: אתה בסדר?
15 דקות לאחר מכן הוא אמר "לא רע $300 דולר ל15 דקות כלומר מהר מידי.
ויש את אלו שתמיד מחפשים בעיות מתחת לאדמה ואני תמיד נזכר שבגיל שש לא היה לנו אוכל בבית - היו בעיות אחרות.... להתעסק בהן.
כמובן שיש תרבויות של "וכחנות" מחיר כמו הודים ערבים ואירנים והשבט שלנו יותר מקנדים על דורותיהם.
אבל כמקבל שרות כמעט כל יום מסעדה אני נתקל במלצריות ומלצרים לרוב מאד נחמדים (אני נחמד איתם) כולם מקווים לטיפ - אבל מטיולים בעולם ישנו גם שרות אחר.....
 
לא בדיוק יודעת מה עשית בשביל הלקוח

סידרת לו את המחשב? פתחת לו סתימה בצינור?
אבל, נראה לי שקצת פספסת את הפאסיב אגסיב הקנדי כאן
&nbsp
"לא רע, 300 דולר ל15 דקות"
זה בעברית צחה "אתה יקרן"
או ברוסית מדוברת של סיימון מארץ נהדרת
" 7 שקל ?! בלאט. 7 שקל ?!"
 

CANADA101010

New member
בסוף הכל שאלה של כמות

לא פספסתי
הבאתי דוגמא של 1 ל1000
הסברתי שזה לקוח לא נעים אבל הכל שאלה של כמות. תמיד יהיו כאלו.
בישראל עסקתי באותו מקצוע ומעבר לבעיות הרגילות היה קשה לגבות בסוף החודש.
בסוף הכל שאלה של כמות
 
נכון, מוסר תשלומים גבוה יותר בקנדה

גם קיבלתי רושם שאנשים מקבלים/מבינים/מעריכים גם מקצועות "פשוטים"
למשל שמעתי בעבודה מישהי אומרת על חברת הניקיונות שנותנת שירותי ניקיון למשרדים
"הם מאד מיקצועים"
&nbsp
יש פה הערכה גדולה יותר גם לזמן שאדם משקיע וזה מגיע עד לחברויות אישיות
חברים ביקשו עזרה בסוף שבוע להתקין משהו
ומיד ציינו שהם מוכנים לשלם לנו על הזמן שלנו
אנחנו כישראלים אמרנו מיד "מה פתאום לשלם? נבוא בכייף לעזור"
זה לקח חצי סוף שבוע, אבל לא הייתה לנו בעיה בכלל
זה נראה טבעי לגמרי
&nbsp
 
למעלה