על נותני שירות ומקבלי שירות
יש איזו קבוצה בפייסבוק שעיקרה עובדים במלצרות, אחראי משמרת במסעדות, קופאים ושאר נותני שירות. בקבוצה הם נותנים כל מיני דוגמאות מצחיקות ועצובות של דברים שקורים להם מול לקוחות ומול מנהלים.
אני תוהה אם תיאורי המקרה שרשומים שם היו יכולים להתקיים גם בקנדה. כן, חלק מהדברים אופיינים לישראל אבל יש פוסטים שבהם מלצרים מתרעמים על גזענות, הומופוביה וחוצפה מצד הלקוחות (דורשים פיצוי, מקללים, מנבלי ם את הפה) אני תובב אם יש משהו מקביל לקנדה או שמקרים כאלה סביר להניח שלא יתרחשו וגם אם כן מדובר על מקרים נדירים. לפניכם מבחר פוסטים:
נדמה לי שמיכל כאן בעצמו מנהל בית-קפה - האם נחשפת פעם דברים דומים?
*מנהל משמרת במסעדת מזון בנתבג מפה לשם מגיעים לקוחות בכמויות וכל אחד הזיה *
*לקוח ממתין בתור חצי שעה כי יש עומס ויש מתלמדת חדשה בקופה*
ל: אני רוצה הפוך אחד בינוני וקפה שחור בוץ עם חלב
ק: סגור הפוך בינוני וקפה שחור עם חלב
*הלקוח משלם וממתין 10 דקות כאשר יש לי בונים בשרשראות..זמן המתנה לגטימי לגמרי*
_____________________________________________________
הייתי באמצע סגירה ויש לנו שוברים של בירות בחינם לאורחי המלון ואורח רצה לשנות את השובר של בירה חינם למילקשייק
אמרתי לו שאנחנו באמצע סגירה ואין לי אפשרות לתת לו שירות כרגע ובכל מקרה אין אפשרות לשנות את השוברים למשהו אחר
תוך כדי שדיברתי איתו עשיתי את הכלים אחרת היציאת בית שלי היתה מתעכבת
הוא התעצבן ואמר לי להפסיק לעשות כלים ושאני אבוא עד אליו לדבר איתו ולמצוא פתרון כי מחר הוא עוזב את המלון והוא עוד לא מימש את השוברים
אמרתי לו שכמו שאני מכבדת בקשות של אנשים בזמן המשמרת
אני נותנת מעצמי ביום 13 שעות משמרת
כך אני מצפה מאנשים שיכבדו את הזמן בית שלי ואת זה שגם אני צריכה אחד כזה
בתגובה הוא פתח מצלמה ואמר למצלמה "מה שמך?" אמרתי נועם
הוא אמר "נועם לא רוצה לתת לי שירות"
עניתי לו שזה לא מכבד ואני בסגירה אחרי 13 שעות משמרת
הוא סגר מצלמה קם והלך.
הייתי בהלם שהוא צילם אותי
לכו תדעו לאן זה יגיע עכשיו.
ישראלים חצופים.
_____________________________________________________
<p>חושבת שהולכת לנצח פה...</p> <p>לקוחה טוענת שהכוס שהוגשה לה מלוכלכת.
מסתכלת אומרת שהיא צודקת סליחה, אומרת שזה לא תקין ומחליפו ואני כמובן אבטל מהחשבון.
דורשת פיצוי ואני עונה שאני לא הולכת לפצות אותה מעבר לזה.</p> <p>ואז התחילה שיחה שונה לחלוטין ...</p> <p>הלקוחה: את יודעת מה הבעיה שלך? את תימניה. באופי שלך זה להיות קמצנית זאת הבעיה שלך.</p> <p>אני: את רצינית שאת מעירה לי הערה גזענית על זה שיש לי צבע אור כהה.</p> <p>לקוחה (וברקע קללות, הכללות, והשמצות מהילדות הקטנות שהיו איתה): זה לא מעניין אותי. אני באה לפה הרבה זה לא הכסף, אני כל פעם באה לפה ושופכת כסף פה... את חצופה וכן באופי שלך כתימניה זה להיות קמצנית ואת חייבת לפצות אותי.</p> <p>אני: את רצינית שאת צועקת עלי ומנסה להשפיל אותי מול מסעדה שלמה על בסיס צבע העור שלי? את מבינה שאת גזענית ומפלה אנשים בגלל דעות קדומות שלך?</p> <p>לקוחה: סיימתי מה שיש לי להגיד לך לכי מפה.</p> <p>זה היה קצת יותר מורכב עם טונים מאוד גבוהים! מלווה באיומים על פיטורים שלי ממקום העבודה ושיימינג נוראי בפייסבוק וסגירת המקום בגלל כוס מלוכלכת.</p> <p>אני לא אומרת שכוס מלוכלכת צריכה להגיע ללקוח, אבל בין זה ללהגיע לגזענות ואפליה נראה לי שהדרך אמורה להיות רחוקה...</p> <p>___________________________________________________________</p> <p> </p>
אני: קפה הפוך אחד וקפה שחור אחד
ל: מה רציתי 2 קפה שחור ו2 הפוך מה הקופאית מפגרת
א: היא חדשה כנראה הייתה טעות ואל תדבר ככה בבקשה על עובדים היא לא עובדת אצלך.
מפה לשם התחיל לעשות בלגאן קילל את כל העובדים והגיע למצב שאמר לי שהוא רוצה שאשרת אותו ואתן לו את כל הקפה שלו בחינם. מה שלא קרה
יש איזו קבוצה בפייסבוק שעיקרה עובדים במלצרות, אחראי משמרת במסעדות, קופאים ושאר נותני שירות. בקבוצה הם נותנים כל מיני דוגמאות מצחיקות ועצובות של דברים שקורים להם מול לקוחות ומול מנהלים.
אני תוהה אם תיאורי המקרה שרשומים שם היו יכולים להתקיים גם בקנדה. כן, חלק מהדברים אופיינים לישראל אבל יש פוסטים שבהם מלצרים מתרעמים על גזענות, הומופוביה וחוצפה מצד הלקוחות (דורשים פיצוי, מקללים, מנבלי ם את הפה) אני תובב אם יש משהו מקביל לקנדה או שמקרים כאלה סביר להניח שלא יתרחשו וגם אם כן מדובר על מקרים נדירים. לפניכם מבחר פוסטים:
נדמה לי שמיכל כאן בעצמו מנהל בית-קפה - האם נחשפת פעם דברים דומים?
*מנהל משמרת במסעדת מזון בנתבג מפה לשם מגיעים לקוחות בכמויות וכל אחד הזיה *
*לקוח ממתין בתור חצי שעה כי יש עומס ויש מתלמדת חדשה בקופה*
ל: אני רוצה הפוך אחד בינוני וקפה שחור בוץ עם חלב
ק: סגור הפוך בינוני וקפה שחור עם חלב
*הלקוח משלם וממתין 10 דקות כאשר יש לי בונים בשרשראות..זמן המתנה לגטימי לגמרי*
_____________________________________________________
הייתי באמצע סגירה ויש לנו שוברים של בירות בחינם לאורחי המלון ואורח רצה לשנות את השובר של בירה חינם למילקשייק
אמרתי לו שאנחנו באמצע סגירה ואין לי אפשרות לתת לו שירות כרגע ובכל מקרה אין אפשרות לשנות את השוברים למשהו אחר
תוך כדי שדיברתי איתו עשיתי את הכלים אחרת היציאת בית שלי היתה מתעכבת
הוא התעצבן ואמר לי להפסיק לעשות כלים ושאני אבוא עד אליו לדבר איתו ולמצוא פתרון כי מחר הוא עוזב את המלון והוא עוד לא מימש את השוברים
אמרתי לו שכמו שאני מכבדת בקשות של אנשים בזמן המשמרת
אני נותנת מעצמי ביום 13 שעות משמרת
כך אני מצפה מאנשים שיכבדו את הזמן בית שלי ואת זה שגם אני צריכה אחד כזה
בתגובה הוא פתח מצלמה ואמר למצלמה "מה שמך?" אמרתי נועם
הוא אמר "נועם לא רוצה לתת לי שירות"
עניתי לו שזה לא מכבד ואני בסגירה אחרי 13 שעות משמרת
הוא סגר מצלמה קם והלך.
הייתי בהלם שהוא צילם אותי
לכו תדעו לאן זה יגיע עכשיו.
ישראלים חצופים.
_____________________________________________________
<p>חושבת שהולכת לנצח פה...</p> <p>לקוחה טוענת שהכוס שהוגשה לה מלוכלכת.
מסתכלת אומרת שהיא צודקת סליחה, אומרת שזה לא תקין ומחליפו ואני כמובן אבטל מהחשבון.
דורשת פיצוי ואני עונה שאני לא הולכת לפצות אותה מעבר לזה.</p> <p>ואז התחילה שיחה שונה לחלוטין ...</p> <p>הלקוחה: את יודעת מה הבעיה שלך? את תימניה. באופי שלך זה להיות קמצנית זאת הבעיה שלך.</p> <p>אני: את רצינית שאת מעירה לי הערה גזענית על זה שיש לי צבע אור כהה.</p> <p>לקוחה (וברקע קללות, הכללות, והשמצות מהילדות הקטנות שהיו איתה): זה לא מעניין אותי. אני באה לפה הרבה זה לא הכסף, אני כל פעם באה לפה ושופכת כסף פה... את חצופה וכן באופי שלך כתימניה זה להיות קמצנית ואת חייבת לפצות אותי.</p> <p>אני: את רצינית שאת צועקת עלי ומנסה להשפיל אותי מול מסעדה שלמה על בסיס צבע העור שלי? את מבינה שאת גזענית ומפלה אנשים בגלל דעות קדומות שלך?</p> <p>לקוחה: סיימתי מה שיש לי להגיד לך לכי מפה.</p> <p>זה היה קצת יותר מורכב עם טונים מאוד גבוהים! מלווה באיומים על פיטורים שלי ממקום העבודה ושיימינג נוראי בפייסבוק וסגירת המקום בגלל כוס מלוכלכת.</p> <p>אני לא אומרת שכוס מלוכלכת צריכה להגיע ללקוח, אבל בין זה ללהגיע לגזענות ואפליה נראה לי שהדרך אמורה להיות רחוקה...</p> <p>___________________________________________________________</p> <p> </p>
אני: קפה הפוך אחד וקפה שחור אחד
ל: מה רציתי 2 קפה שחור ו2 הפוך מה הקופאית מפגרת
א: היא חדשה כנראה הייתה טעות ואל תדבר ככה בבקשה על עובדים היא לא עובדת אצלך.
מפה לשם התחיל לעשות בלגאן קילל את כל העובדים והגיע למצב שאמר לי שהוא רוצה שאשרת אותו ואתן לו את כל הקפה שלו בחינם. מה שלא קרה