על נסיעה בתחב"צ, על קמל"ר ועל קפ"ץ...

subatoi

New member
על נסיעה בתחב"צ, על קמל"ר ועל קפ"ץ...

שלום לכולם.

אולי יש מי שזוכר, לפני כחצי שנה דיווחתי פה בפורום על תחילת בירורים מול אגד והקמל"ר-קפ"ץ לגבי שוברי נסיעה באגד. אז אני פה כדי להמשיך לעדכן, כי הבירורים עדיין נמשכים

בזמנו נאמר לי בשלב מסוים ע"י הקפ"ץ כי מבירור שלהם, אפשר לסוע באגד עם כל השוברים ולא רק עם השובר הבודד של אגד. ניסיונות לקבל תשובה ברורה מאגד (שהאתר שלהם טוען אחרת) לא הצליחו עד היום. הם עדיין מתקשים. עם זאת, בתשובה האחרונה מהקפ"ץ הם חזרו בהם. ביררו שוב וציינו שרק השובר של אגד שימושי לאגד. כל ניסיון להבין למה הם עובדים כמו בשנות ה-50 לא צלח ולא זכה למענה.
מצד שני, הם אישרו את מה שלמדתי כאן מהפורום, שעם השובר הזה אפשר לקבל כרטיס נסיעה יומי. רק חבל שאף אחד כמעט לא יודע על זה...


הבירורים שלי ניסו להבהיר עוד כל מיני סוגיות שעלו במהלך אותו שירות מילואים שביצעתי. לחלקן קיבלתי תשובות, לחלקן לא קיבלתי תשובות עד היום. לצערי הרב, ואני באמת כותב את זה באכזבה, למדתי שהקמל"ר אינו מטפל כלל בנושאים כאלה ומעביר הכל לקפ"ץ. וכשהקפ"ץ מתגלה כגוף שאינו מבין מה רוצים ממנו ואינו יודע לענות על שאלות פשוטות בעברית - וזה לא נכתב בציניות - חייל המילואים מוצא עצמו חסר אונים, ללא כל כתובת לפנות אליה. אין עם מי לדבר, במלוא מובן הביטוי.

אני מאמין בפניה בצינורות המקובלים, בעבודה מול המערכת, בשינוי ושיפור לאורך זמן. באמת. מנסה לעשות כמיטב יכולתי כדי לשנות דברים, כמה שניתן. אבל יש גבול. אם אחרי חצי שנה אני עדיין לא מצליח לקבל תשובות, יש בעיות מאוד חמורות שם, בקפ"ץ. זה שלקמל"ר אין יכולות ואין שיניים, זה סיפור אחר. אני יודע שזה גוף חדש והבנתי ש"עובדים" על השיניים שלו. אני לא רוצה לדעת אילו תשובות הקפ"ץ נותן לאנשים שבאמת נמצאים בבעיה, ולא רק מנסים להבין דברים או להשיג תשובות.
שלא לדבר על העובדה שטיב השירות שלהם, כגוף נותן שירות לאזרחים (והם אכן כאלה) אינו ראוי לאף אזרח, גם לא לחייל סדיר או מילואים. כל מכתב נחתם במילים שמציינות כי הטיפול מסתיים, בלי שהם אפילו שוקלים לבדוק איתך האם התשובות שניתנו הן לשביעות רצונך. הקמל"ר לפחות שומר איתך על קשר טלפוני (חלק מהזמן) ובודק מה קורה איתך. לקפ"ץ לא אכפת מכלום. הם אפילו לא בודקים שהמכתב שהם שולחים אכן עונה על שאלותיך.

ברור לי שזו לא חברה מסחרית ויכולותיה מוגבלות, אבל הצבא מראה טוב מאוד שכשהוא רוצה הוא יכול להיות מודרני. לצערי מבחינת השירות שהקפ"ץ נותן, הם נמצאים שנים מאחור, בשנות ה-50 בערך. שלא לדבר על העובדה שחלק מהבעיות אינן קשורות ל"מודרנה" ולייעול, אלא פשוט לתהליכי עבודה נכונים והגיוניים.

כמילואימניק גאה ומאמין במערכת, חבל לי.
 

אושי231

New member
תודה לך יקירי על כל העידכונים

אכן חבל שככה נראות פניה של המערכת וצה"ל לא יודע להשכיל ולטפח את כח האדם שלו בצורה הכי בסיסית- דרך שוברי נסיעה.
 
לא פניתי איתי לקפ"צ

אבל ממה שהבנתי - הם באמת לא עושים כלום. מעצבן.
כל הכבוד על הסבלנות והמאמץ ותודה רבה על העידכונים!
 

guya72

New member
מנסיון אישי

קפ"צ לא משמשים כגוף לפתרון בעיות אלא יותר כמעין ממיינים שמעבירים את הפניות לגוף המתאים בצה"ל.
 

subatoi

New member
באמת?

חשבתי שהקמל"ר לא עושה כלום בעצמם ורק מעביר לקפ"ץ, אז גם הקפ"ץ לא עושים כלום בעצמם?

אז באמת אין עם מי לדבר מרוב בירוקרטיה.
בימים כאלה חבל לי שאני לא פעיל בפייסבוק. אולי הייתי מצליח להשיג קצת יותר תשובות. אולי.


אגב, פניתי בזמנו גם לח"כ איתן כבל. גם שם לוקח המון המון זמן עד שמשהו זז. אעדכן כשיתחדש.
 

subatoi

New member
בהתחלה הם עשו רושם טוב.

בעבר גם פניתי אליהם בשאלה יותר קטנה והם היו בסדר (אלא אם עוד אגלה שגם בזה הם הטעו אותי).
אבל ברגע שמדובר על משהו יותר מעמיק, עם כמה שאלות (ובכל פעם ניסחתי את זה בצורה אחרת כדי "לעזור" להם), העניינים הסתבכו והם הוכיחו אוזלת יד. לוקח להם ים זמן לענות, גם כשמדובר בנושא שנמצא אצלם בטיפול כמה חודשים.
כשמנסים להתקשר (על חשבוננו, כמובן) ולברר מה קורה עם העניינים, הם אומרים שיחזרו "כשתהיה תשובה". כשמתעקשים לדבר עם אחראית מבטיחים שתחזור, אח"כ שוב מבטיחים שתחזור, ואז חוזרת אחת הקצינות רק אחרי שבועיים(!).

ובסוף מסתבר שהם מקבלים תשובות מהיחידה ולא משווים אותן בכלל לבקשה שלי, ככה שיוצא שאתה מקבל תשובות מטומטמות שסותרות את מה ששאלת או לא עונות עליו בכלל. נראה לי בסיסי ביותר לבדוק שהתשובות שאתה, כנותן שירות, עומד להעביר לפונה אלייך, אכן רלוונטיות.

שוב, אין לי ציפיות שיפעלו כמו חברה מסחרית שיש לה אינטרס מובהק במתן שירות טוב. אני יודע מה זה בירוקרטיה. אבל יש רמה בסיסית והגיונית שהם לא עומדים בה.
והכי עצוב זה שאין עם מי לדבר. לקמל"ר אין שיניים, הקמל"ר תלוי בקפ"ץ. כ"כ אבסורדי.

ולא שאני מחפש להתנכל להם או משהו. אני מנסה "להבין" רבדים שונים במדיניות השוברים המיושנת והמטומטמת. לא שאני חושב שבאמת יתנו לי תשובות, אבל אולי זה יעיר קצת את המערכת. אני מנסה להבין מי אמור לקלוט אותי כשאני נשלח לבסיס אחר ונציגי היחידה שלי לא נמצאים בכלל (עד היום לא קיבלתי תשובה ברורה. אגב, עד היום גם לא הוחתמתי על המילואים ההם). כל מיני דברים כאלה בסיסיים.

אני מתלבט זה שויתרתי להם זה טוב או לא. האם להתעקש או לעזוב אותם לנפשם.
 
כמה זמן היו המילואים?

אם זה חד יומי - לא חייבים להחתים.
ובעיקרון אם אתה הולך למילואים ביחידה אחרת, בדר"כ דואגים לשלוח נציג או ליצור איתך קשר, לוודא שהגעת ולדאוג שתעביר להם בצורה כלשהי את שאלון הפרטים. אבל כבר ראיתי תפקודים לקויים בהרבה מזה אצל קצינות ונגדות קישור מסויימות, אז זה לא מפתיע.

לדעתי בכלל צריך להישלח עם הצו כרטיס שתקף לכל החברות והתחבורה הציבורית שיש ליום המילואים, ככה שלא יקרה מצב שחייל מילואים לא יהיו יותר קוי אוטובוס או רכבת ממה שנותנים בצו, או שאם אתה בא ממקום אחר ממה שרשום בצו נהגי אוטובוס לא מכבדים את זה (הייתי עדה למקרה כזה).
 

subatoi

New member
בעקרון כתבתי על זה די הרבה בזמנו.

המילואים היו חמישה ימים, נשלחנו לג'וליס, אני ועוד בחור והיחידה שלי לא שלחה אף נציג, כי היה מדובר רק בשני חיילים. איך שהגענו נשלחנו הביתה ונאמר לנו להתייצב למחרת, ומן הסתם היינו בלי שוברי נסיעה כי המדיניות הצה"לית היא לתת רק שוברי נסיעה הלוך.
אם היו נציגי קישור היו לנו שוברי נסיעה. למה לא היו? לא הצלחתי להבין מהתשובה שנתנו לי:

"מבדיקתנו (...) עלה כי הליך קליטתך בבסיס ג'וליס בו התייצבת (...) הייתה נתונה לטיפול הגורם האמון ביחידה אליה סופחת לצורך השמ"פ במדובר. משכך, אין סגל הקישור ביחידתך נדרש לשלוח נציג לצורך קליטתך בשמ"פ".
מה זה אומר לעזאזל? הרי לא באמת סופחתי לג'וליס. לא היה לי שום צו סיפוח או משהו כזה. פשוט התייצבתי שם לאימון מטעם היחידה שלי. וגם אם כן סופחתי לג'וליס, למה ג'וליס לא קיבלו אותי? אין לי מושג. הקפ"ץ עונה בתשובות בניסוח משפטי-אקדמי שאי אפשר להבין ממנו כלום.

אם בג'וליס, הבסיס האומלל הזה, היו שוברי נסיעה למילואימניקים שמתייצבים בו, היו לנו שוברי נסיעה. למה אין שם? לא ברור. לא קיבלתי תשובה בסיסית על זה. הרי הוא חי על חיילי מילואים. מה הבעיה שיהיו שם שוברים, במקום שאצטרך להתחנן בטלפון לקישור שלי שידאגו לי איכשהו?
למה בג'וליס אין מישהו שיכול לענות לחיילי מילואים? הסתובבנו שם כמה דקות עד שמצאנו מישהו לדבר איתו, שאמר שהוא לא מטפל בחיילים. החיילים מטופלים ע"י היחידות שלהם. אבל היחידה שלי לא שלחה נציג, אז מה אני עושה? מדבר בטלפון על חשבוני ותקוע בבסיס בלי יכולת לחזור הביתה (כי אין לי שוברים...).
למה צה"ל לא נותן גם שוברי נסיעה לדרך חזרה? לא קיבלתי תשובה.
למה שובר אחד הוא רק של אגד וכל שאר חברות התחב"צ כולל הרכבת יכולות להסתדר ביניהן עם שלושה שוברים לכולן? לא קיבלתי תשובה.
למה לא פניתי מראש לקישור שלי בשאלה לגבי שוברי נסיעות לחזרה? פניתי. אמרו לי ש"ידאגו לי" במהלך המילואים. זה לא הפריע לקפ"ץ לטעון שהיחידה שלי טוענת שוב ושוב שלא דיברתי איתם על זה.

העיקר שהצרו על תחושותי בעקבות הטיפול בפנייתי ו"הדגישו" כי אינם רואים מקום לטיפול נוסף מעבר לאמור במכתב זה.
ואיחלו לי כל טוב.

ביזיון.


פניתי לקמל"ר להתייחסותם, נראה כמה זמן זה ייקח להם.
 
למעלה