על נסיעה בתחב"צ, על קמל"ר ועל קפ"ץ...
שלום לכולם.
אולי יש מי שזוכר, לפני כחצי שנה דיווחתי פה בפורום על תחילת בירורים מול אגד והקמל"ר-קפ"ץ לגבי שוברי נסיעה באגד. אז אני פה כדי להמשיך לעדכן, כי הבירורים עדיין נמשכים
בזמנו נאמר לי בשלב מסוים ע"י הקפ"ץ כי מבירור שלהם, אפשר לסוע באגד עם כל השוברים ולא רק עם השובר הבודד של אגד. ניסיונות לקבל תשובה ברורה מאגד (שהאתר שלהם טוען אחרת) לא הצליחו עד היום. הם עדיין מתקשים. עם זאת, בתשובה האחרונה מהקפ"ץ הם חזרו בהם. ביררו שוב וציינו שרק השובר של אגד שימושי לאגד. כל ניסיון להבין למה הם עובדים כמו בשנות ה-50 לא צלח ולא זכה למענה.
מצד שני, הם אישרו את מה שלמדתי כאן מהפורום, שעם השובר הזה אפשר לקבל כרטיס נסיעה יומי. רק חבל שאף אחד כמעט לא יודע על זה...
הבירורים שלי ניסו להבהיר עוד כל מיני סוגיות שעלו במהלך אותו שירות מילואים שביצעתי. לחלקן קיבלתי תשובות, לחלקן לא קיבלתי תשובות עד היום. לצערי הרב, ואני באמת כותב את זה באכזבה, למדתי שהקמל"ר אינו מטפל כלל בנושאים כאלה ומעביר הכל לקפ"ץ. וכשהקפ"ץ מתגלה כגוף שאינו מבין מה רוצים ממנו ואינו יודע לענות על שאלות פשוטות בעברית - וזה לא נכתב בציניות - חייל המילואים מוצא עצמו חסר אונים, ללא כל כתובת לפנות אליה. אין עם מי לדבר, במלוא מובן הביטוי.
אני מאמין בפניה בצינורות המקובלים, בעבודה מול המערכת, בשינוי ושיפור לאורך זמן. באמת. מנסה לעשות כמיטב יכולתי כדי לשנות דברים, כמה שניתן. אבל יש גבול. אם אחרי חצי שנה אני עדיין לא מצליח לקבל תשובות, יש בעיות מאוד חמורות שם, בקפ"ץ. זה שלקמל"ר אין יכולות ואין שיניים, זה סיפור אחר. אני יודע שזה גוף חדש והבנתי ש"עובדים" על השיניים שלו. אני לא רוצה לדעת אילו תשובות הקפ"ץ נותן לאנשים שבאמת נמצאים בבעיה, ולא רק מנסים להבין דברים או להשיג תשובות.
שלא לדבר על העובדה שטיב השירות שלהם, כגוף נותן שירות לאזרחים (והם אכן כאלה) אינו ראוי לאף אזרח, גם לא לחייל סדיר או מילואים. כל מכתב נחתם במילים שמציינות כי הטיפול מסתיים, בלי שהם אפילו שוקלים לבדוק איתך האם התשובות שניתנו הן לשביעות רצונך. הקמל"ר לפחות שומר איתך על קשר טלפוני (חלק מהזמן) ובודק מה קורה איתך. לקפ"ץ לא אכפת מכלום. הם אפילו לא בודקים שהמכתב שהם שולחים אכן עונה על שאלותיך.
ברור לי שזו לא חברה מסחרית ויכולותיה מוגבלות, אבל הצבא מראה טוב מאוד שכשהוא רוצה הוא יכול להיות מודרני. לצערי מבחינת השירות שהקפ"ץ נותן, הם נמצאים שנים מאחור, בשנות ה-50 בערך. שלא לדבר על העובדה שחלק מהבעיות אינן קשורות ל"מודרנה" ולייעול, אלא פשוט לתהליכי עבודה נכונים והגיוניים.
כמילואימניק גאה ומאמין במערכת, חבל לי.
שלום לכולם.
אולי יש מי שזוכר, לפני כחצי שנה דיווחתי פה בפורום על תחילת בירורים מול אגד והקמל"ר-קפ"ץ לגבי שוברי נסיעה באגד. אז אני פה כדי להמשיך לעדכן, כי הבירורים עדיין נמשכים
![](http://timg.co.il/f/Emo13.gif)
בזמנו נאמר לי בשלב מסוים ע"י הקפ"ץ כי מבירור שלהם, אפשר לסוע באגד עם כל השוברים ולא רק עם השובר הבודד של אגד. ניסיונות לקבל תשובה ברורה מאגד (שהאתר שלהם טוען אחרת) לא הצליחו עד היום. הם עדיין מתקשים. עם זאת, בתשובה האחרונה מהקפ"ץ הם חזרו בהם. ביררו שוב וציינו שרק השובר של אגד שימושי לאגד. כל ניסיון להבין למה הם עובדים כמו בשנות ה-50 לא צלח ולא זכה למענה.
מצד שני, הם אישרו את מה שלמדתי כאן מהפורום, שעם השובר הזה אפשר לקבל כרטיס נסיעה יומי. רק חבל שאף אחד כמעט לא יודע על זה...
![](http://timg.co.il/f/Emo4.gif)
הבירורים שלי ניסו להבהיר עוד כל מיני סוגיות שעלו במהלך אותו שירות מילואים שביצעתי. לחלקן קיבלתי תשובות, לחלקן לא קיבלתי תשובות עד היום. לצערי הרב, ואני באמת כותב את זה באכזבה, למדתי שהקמל"ר אינו מטפל כלל בנושאים כאלה ומעביר הכל לקפ"ץ. וכשהקפ"ץ מתגלה כגוף שאינו מבין מה רוצים ממנו ואינו יודע לענות על שאלות פשוטות בעברית - וזה לא נכתב בציניות - חייל המילואים מוצא עצמו חסר אונים, ללא כל כתובת לפנות אליה. אין עם מי לדבר, במלוא מובן הביטוי.
אני מאמין בפניה בצינורות המקובלים, בעבודה מול המערכת, בשינוי ושיפור לאורך זמן. באמת. מנסה לעשות כמיטב יכולתי כדי לשנות דברים, כמה שניתן. אבל יש גבול. אם אחרי חצי שנה אני עדיין לא מצליח לקבל תשובות, יש בעיות מאוד חמורות שם, בקפ"ץ. זה שלקמל"ר אין יכולות ואין שיניים, זה סיפור אחר. אני יודע שזה גוף חדש והבנתי ש"עובדים" על השיניים שלו. אני לא רוצה לדעת אילו תשובות הקפ"ץ נותן לאנשים שבאמת נמצאים בבעיה, ולא רק מנסים להבין דברים או להשיג תשובות.
שלא לדבר על העובדה שטיב השירות שלהם, כגוף נותן שירות לאזרחים (והם אכן כאלה) אינו ראוי לאף אזרח, גם לא לחייל סדיר או מילואים. כל מכתב נחתם במילים שמציינות כי הטיפול מסתיים, בלי שהם אפילו שוקלים לבדוק איתך האם התשובות שניתנו הן לשביעות רצונך. הקמל"ר לפחות שומר איתך על קשר טלפוני (חלק מהזמן) ובודק מה קורה איתך. לקפ"ץ לא אכפת מכלום. הם אפילו לא בודקים שהמכתב שהם שולחים אכן עונה על שאלותיך.
ברור לי שזו לא חברה מסחרית ויכולותיה מוגבלות, אבל הצבא מראה טוב מאוד שכשהוא רוצה הוא יכול להיות מודרני. לצערי מבחינת השירות שהקפ"ץ נותן, הם נמצאים שנים מאחור, בשנות ה-50 בערך. שלא לדבר על העובדה שחלק מהבעיות אינן קשורות ל"מודרנה" ולייעול, אלא פשוט לתהליכי עבודה נכונים והגיוניים.
כמילואימניק גאה ומאמין במערכת, חבל לי.