על סף יאוש

יניב100

New member
על סף יאוש

טוב זה סיפור קצת מוזר על חבורה של 4 אנשים אני מבניהם.כולנו הנדסאים עם ציונים גבוהים שהמשיכו את לימודהם לקבלת תואר מהנדס.הגענו לסמסטר הראשון כולנו חדורי מוטיבציה להצליח ופתאום חרב עלינו עולמנו נכשל ועוד אחד ועוד אחד רק מקוווים לעבור רק רוצים 60 כדי לא לעשות חוזר בעוד מקצוע.אני מדבר כאילו היתה לנו מע' שעות גרנדיוזית אבל ממש לא סה"כ נחיתה רכה 12 נ"ז -4 קורסים. משום מה לא הולך לנו כאילו כולם החליטו להתאכזר אלינו בפיסיקה אמרנו אנחנו יכולים לעבור את הבחינה על סמך בחינות בשנים קודמות ופתאום דפקו לנו בחינה קשה.בחשמל המרצה פשוט שקרן אמר תעברו על שיעורי הבית זה מספיק באנו למבחן קיבלנו חושך בעניים כאלה תרגילים הוא לא הביא אף פעם.כשדיברנו איתו על הבחינה הוא ענה לנו סימן שלא הבנתם את החומר אם הייתם מבינים לא היתה לכם בעיה לפתור את הבחינה.אז נכון שבשתי הבחינות הללו כולם יצאו אחרי הבחינה ואמרו וואלה היה קשה.הבעיה שאנחנו יאצאנו אמרנו יאללה עוד נכשל. אני פשוט לא מבין למה החליטו הסמסטר הזה להקשות בכל המקצועות(בשני מקצועות הבחירה הצטמצמה במקצוע שלישי הפתיעו אותנו עם שאלות לא סטנדרטיות). בנוסף לכל הצרות ראש המחלקה עומד לנו על הראש ומאיים שאם לא נשיג ציונים טובים הוא יעיף אותנו.סטודנטים אומרים לנו שצריך לשנות צורת חשיבה.סבבה הבעיה שחשבנו שאנחנו יודעים את החומר אבל הבחינה אומרת אחרת. אנחנו לא יודעים איפה לקבור את עצמנו גם מרב בושה וגם מרוב יאוש. מה עושים איך חוזרים למסלול ?!
 

דללה

New member
קודם כל,

להתייאש לא יוביל אתכם לשום מקום. קשה לכם? תתמודדו. המרצה אומנם אומר לכם לעבור רק על השיעורי בית, אבל זה לא אומר שזה מספיק. זה אולי מספיק למי שהקורס הזה בא לו בקלות. זה לא מספיק למי שנכשל. אם תתייאשו עכשיו ותחליטו שאתם לא מסוגלים, לא תצליחו. פשוט תתפסו את עצמכם בידיים ותלמדו את מה שאתם לא יודעים. אני בטוחה שתצליחו.
 

יניב100

New member
הימים הטובים נגמרו

זה כבר לא מדובר ברק לעבור על ש.ב. אלא על מעבר על מבחנים משנים קודמות שהראו שהשד לא כ"כ נורא ופתאום בכל המקצועות קיבלנו אגרוף ישר לפנים. אז יש שני סוגים של מרצים : סוג 1: לא מעניין אותי מכלום אתם צריכים ללמוד את החומר ולא להסתמך על פיתרון בחינות משנים קודמות כלומר אתם צריכים לחשוב ולהגיע למצב כזה שאי אפשר להפתיע אתכם עם שאלה כי למדתם את החומר ואתם מבינים אותו. סוג 2: אני לא מבין מה היה כ"כ קשה בבחינה.כלומר עושה את עצמו שה תמים.הוא לא מבין על מה ולמה אנחנו מתלוננים. ולסיכום שני הסוגים אומרים דבר אחד מה חשבתם שנתן לכם להקיא את החומר על דף הבחינה? אתם צריכים להבין את החומר ורק ככה אתם תוכלו לחשוב נכון ולענות על השאלה.לטענתם יש זילזוז במהנדסים לעתיד של ימנו משום שבשנים האחרונות הרמה ירדה והאכילו בכפית את הסטודנטים.הם מנסים כביכול "להחזיר" את הרמה לנורמה.למשל כאשר אמרתי למרצה השאלות שאתה נותן הן מסובכות הוא ענה לי וגם לבוס שלך תגיד שהדרישות שלו גבוהות ואו תגיד לו שאת זה לא לימדו אותך.אם אתה רוצה להיות מהנדס אתה חייב להתחיל ללמוד לחשוב. אני עוד לא הצלחתי להחליט אם הסטודנטים בימנו לא רוצים לחשוב או שלא יכולים לחשוב.
 

ToryMaster

New member
ומה איתכם?

אני שואלת את עצמי מה כל כך נורא במה שאתה מספר על המרצים. קשה? הלימודים לא אמורים להיות קלים, זה אמור לסקרן ולאתגר אתכם.
 
הלו?

ללמוד פיזיקה לא קשור לכל מה שכתבת מסביב. מרצה יכול להיות חרא - ועדיין לומדים איתו פיזיקה. איך? מוצאים פתרונות. אתה מדבר על 4 אנשים ש... מה קורה עם יתר הכיתה? איך הם למדו? איך קרה שאתם מבודדים מיתר הקבוצה ולא יודעים מה הולך?
 
למעלה