על פסיביות ואקטיביות

גיא*

New member
על פסיביות ואקטיביות

אני יודע שהרבה אנשים מאמינים באי ציות פאסיבי לחוק, אבל לא באי ציות אקטיבי? מה בעצם ההבדל? האם זה לא רק איך שמציגים את הדברים (כאילו שאפשר להציג כל מקרה גם בפסיביות וגם כאקטיביות)? למה בכלל רק פסיבי? ולמה רק אי ציות, למה לא יצירת חוק חדש?
 

tali_le

New member
תגדיר בבקשה

אי ציות אקטיבי כי אני מתקשה, אחרי הרבה מחשבה, להבין מה בדיוק הכוונה מאחורי ההגדרה באופן פרקטי טלי
 

tali_le

New member
על מה בדיוק אתה מדבר?

על ההפגנות הקשות אל מול הגדר תוך הפרה של צו איסור כניסה או על "חיתוך הגדר" בעיניי כל הפעולות האלה הן מחאתיות אף אחד לא באמת חשב להפיל את הגדר כמו בברלין של לפני 15 שנה ולכן לא הייתי מגדירה אותן כסירוב אקטיבי אלא כאקט מחאתי עם גימיק מוצלח... טלי
 

סלוניק

New member
השאלה היא בנוגע לעיקרון.

האם ביצוע עבריינות אקטיבית-מחאתית היא לגיטימית (כמותיות היא לא קריטריון בבחינת השאלה הזו).
 

גיא*

New member
אני מניח שאת תגדירי אי ציות פאסיבי

יהיה אפשר להגדיר אי ציות אקטיבי
 

tali_le

New member
אי ציות או סרבנות

הן במהותן סירוב לביצוע פעולה מסוימת סירוב אקטיבי? אני לא בטוחה שקיים מושג כזה האם נגדיר יצירת אלטרנטיבה כסירוב אקטיבי? האם שירות לאומי ויצירת מסגרות תרומה אחרות הן סירוב אקטיבי לחוק שירות ביטחון? אם כבר - אז זה הכיוון שהייתי מגדירה כאי ציות אקטיבי ולוא דווקא הפכנות אלימות...
 
למעלה