על פרוטוקול וילברגר באתר ל"ל
באתר של ד"ר נויה ספקטור (ביוני 06') הובאה שאלה. דובר שם על בן שלוש וחצי שאובחן כבעל תת רגישות תחושתית וטופל בפרוטוקול וילברגר בהצלחה. בהמשך היתה נסיגה משמעותית בהתנהגות - אלים, זורק חפצים, אך אינו מוכן בשום אופן לחזור על הטיפול הנ"ל. בתגובה כתבה ד"ר נויה ספקטור - ואני מצטטת : "אמנם, הבעייה כנראה נובעת (בחלקה) ממצב של ליקויי למידה ייחודיים בתחום הרגישות, אבל: ההתייחסות היום לאלימות צריכה להיות במישור הפסיכולוגי. ועוד: השיטה שהזכרת אינה אקדמית ואינה מקובלת בעולם האקדמי, ואני מתפלאה מאוד על מרפאה בעיסוק שרואה בה פתרון. אני מציעה: לבצע אבחון ליקויי למידה אצל מאבחן מומחה כדי לקבל הנחייה וממצאים לקראת הפנייה לפסיכולוג. אבחון של מרפאה בעיסוק אינו מספק את הצרכים להתאמת דרכי טיפול והתייחסות לילד בעל רגישות יתר עם תופעות של אלימות". (כתובת האתר:http://www.noya.co.il/). תמוה הדבר בעיני ואשמח לתגובות בנושא. (הדבר נוגע גם למבקרים בפורום שילדיהם קיבלו טיפול כזה).
באתר של ד"ר נויה ספקטור (ביוני 06') הובאה שאלה. דובר שם על בן שלוש וחצי שאובחן כבעל תת רגישות תחושתית וטופל בפרוטוקול וילברגר בהצלחה. בהמשך היתה נסיגה משמעותית בהתנהגות - אלים, זורק חפצים, אך אינו מוכן בשום אופן לחזור על הטיפול הנ"ל. בתגובה כתבה ד"ר נויה ספקטור - ואני מצטטת : "אמנם, הבעייה כנראה נובעת (בחלקה) ממצב של ליקויי למידה ייחודיים בתחום הרגישות, אבל: ההתייחסות היום לאלימות צריכה להיות במישור הפסיכולוגי. ועוד: השיטה שהזכרת אינה אקדמית ואינה מקובלת בעולם האקדמי, ואני מתפלאה מאוד על מרפאה בעיסוק שרואה בה פתרון. אני מציעה: לבצע אבחון ליקויי למידה אצל מאבחן מומחה כדי לקבל הנחייה וממצאים לקראת הפנייה לפסיכולוג. אבחון של מרפאה בעיסוק אינו מספק את הצרכים להתאמת דרכי טיפול והתייחסות לילד בעל רגישות יתר עם תופעות של אלימות". (כתובת האתר:http://www.noya.co.il/). תמוה הדבר בעיני ואשמח לתגובות בנושא. (הדבר נוגע גם למבקרים בפורום שילדיהם קיבלו טיפול כזה).