הנקודה העיקרית התפספסה
ענין הסמכות "לקבוע לאחרים" לא נכלל בדוגמא שהבאתי, מפני שאף אדם לא יכול לקבוע לחבירו מה לעשות. (אתיחס לנקודה זו בסוף). דיברתי על מישהו שמייסד שיטה עצמאית, לא משנה אם זו שיטה במוסר או שיטת בריאות טבעית. מי שמחשיב את השיטה, ומעונין ללכת בדרכה, צריך להשמע להוראות המייסד. אלא אם ירצה לשנות אותה - ואז זו כבר לא השיטה המקורית. אם המייסד הסמיך את תלמידיו לפרש את כוונתו, ולהורות את דרך שיטתו, הם יהיו המוסמכים לכך, גם אם לא "רוב העם" הסמיך אותם. דעת רוב העם לא רלוונטית כאן. אם תהיה מחלוקת בין תלמידיו על כוונותיו, יצטרכו ללכת לפי הכללים שהתווה להם, או לפי הכלל הידוע של "דעת הרוב". אם יבוא מישהו חדש, וירצה לפרש את כוונותיו של מייסד השיטה, הוא יצטרך ללמוד את כללי השיטה, ואת כללי הפירוש של כוונות המייסד. הוא לא יוכל להיות "מוסמך מטעם עצמו". וכן, בנוגע ליהדות. תורת היהדות נוצרה בידי בורא העולם, שהוא עצמו מסרה למשה רבינו ואותו הוא הסמיך לפרש אותה ע"י כללים שמסר לו. משה רבינו העביר את התורה לתלמידיו בצירוף כללי הלימוד שקיבל, וכך עוברת התורה מרב לתלמיד במשך 3300 שנה. כל מי שמוסמך לפרש את התורה ופירשה לפי כללי הלימוד, דעתו לגיטימית, ואם יחלקו עליו, ינהגו לפי הכלל הידוע (שהוא אחד מכללי לימוד התורה) "אחרי רבים להטות". היות ואנו יודעים שהתורה היא הוראות לדרך חיים, אנו פונים לאנשים המוסמכים שבכל דור, ושואלים אותם כיצד ללכת בדרך זו. הם - המוסמכים - מתווים לנו את הדרך כפי שקיבלו מרבותיהם והם מרבותיהם, ובענין חדש שלא התפרש עדיין, הם לומדים לפי כללי הלימוד שנמסרו להם. אם תהיה מחלוקת בפירוש הענין, גם כאן יחליט הכלל של "אחרי רבים להטות" או שיהיו כללים אחרים, חשובים יותר, שילכו על פיהם.