ניסוח חוק?...
בדר"כ, כשמלמדים כתיב נכון, רצוי להיעזר בחוק כתוב, ולתת דוגמה רלוונטית. באופן כללי המילה "עם" מציינת מצב של "ביחד" עם מישהו או משהו. לדוגמא: דן משחק עם חברו. אכלתי כריך עם גבינה. לבשתי שמלה עם מלמלה. המילה "אם", כפי שהזכרת, מציינת מילת תנאי, והיא לרוב מופיעה בחלקו הראשון של משפט בן שני חלקים: לדוגמא: אם אלמד לקראת המבחן, אז אקבל ציון גבוה. אפשר לעבוד גם בדרך האילימינציה - אם במשפט שבו עליי להשלים אחת משתי המילים (אם/עם), אין תיאור של ביחד (שאותו יותר קל להבין), אז אני יודע שעלי לבחור באופציה השניה. למתוחכמים אפשר לתת משפט בודד שמכיל את שתי האופציות ונשמר בזיכרון של התלמיד - "אם אכין ש"ב, אז אוכל לשחק עם חברי". למתקשים במיוחד הייתי ממליצה להמחיש את ההבחנה בין אם לעם בעזרת כרטיס ניווט המכיל תמונות, ומתחתן משפט מתאים. כשיש לך מטלה, אתה נזכר בשתי התמונות, והן מסייעות לך לקבוע איזו מבין שתי המילים מתאימה. מקווה שהפעם הועלתי לך קצת יותר.