עם ישראל חי

murmur

New member
עם ישראל חי

יצאנו במשך שנה, גרנו ביחד חודש באותו הזמן. קראו לו ישראל, בחור גבוה ורזה, עם ידיים רזות ושלדיות ופנים צרות וארוכות. אבל לא הרגשתי אף פעם שהוא היה כולו איתי, תמיד הוא נראה מרוחק. כמו יש לו משהו חשוב יותר לעשות, יותר טוב מלהיות איתי. הוא תמיד היה שקוע בעבודה הוא היה יוצא מוקדם מאוד בבוקר והיה חוזר בשעות מאוחרות, לא נורמאליות. אבל הוא היה מפנה לעצמו מספיק זמן כדי לצאת איתי לסרט מדי פעם, אבל תמיד נראה מוטרד מזה שהוא איתי ולא עושה משהו אחר. הוא אף פעם לא דיבר על העבודה שלו, לא רציתי לשאול כי חשבתי שסתם יש לו עבודה לא מעניינת, אבל זה סיקרן אותי. אחרי כמה זמן התחלתי לחשוד אולי יש לו מישהי אחרת, הקנאה פעפעה בי. התחלתי לחטט ביומן פגישות שלו אבל הוא היה ריק. לא ריק במובן שלא היה בו שום דבר מחשיד, אלא במובן שלא היו בו שורות. "זה יומן מזויף" חשבתי, "הוא בטוח מסתיר ממני משהו". במשך ימים השתגעתי,"מה הוא עושה כשהוא לא איתי?", אז החלטתי לעקוב אחריו לעבודה, "זאת בטח המזכירה הזנותית שלו!" חשבתי, לא שפגשתי אי פעם את המזכירה שלו או שבכלל ראיתי איפה הוא עובד, למען האמת, לא הצלחתי לזכור במה הוא עבד. אבל בסרטים זאת תמיד המזכירה הזנותית שמגיעה בחצאיות מיני לעבודה כדי לפתות את הבוס שלה ולהשיג קידום. הוא יצא מהבית ותפס מונית, ללא שום בעיות, הוא אפילו לא הרים את היד וכבר עצרה לידו מונית. כאילו היא חיכתה לו שם כל הזמן רק שהוא יבוא. הצלחתי לשמוע אותו אומר לנהג לאיזה רחוב הוא צריך להגיע. הרמתי את היד כדי לתפוס מונית על מנת לעקוב אחריו, אבל המוניות פשוט התעלמו ממני. חזירים שוביניסטים. אם את לא כוסית הם לא עוצרים לך. עד שלבסוף נהגת מונית עצרה לידי, עליתי למונית והיא הסיעה אותי לרחוב שאליו הוא אמר לנהג להסיע אותו. הגענו לרחוב אבל הוא היה פקוק, תאונת דרכים, ושם ראיתי אותו, מדבר עם הפצוע בתאונה. ירדתי מהמונית ושילמתי לנהגת. אני לא בטוחה שראיתי אותו, כי רגע אחרי ששילמתי לנהגת והסתובבתי הוא נעלם, בדיוק כשהחובשים קבעו שהפצוע מת. "אולי הוא סוכן ביטוח" ניסיתי להיזכר, "או עורך דין שנקלע לזירת התאונה במקרה". מה שהוא לא היה, הוא דיבר עם הפצוע, בדיוק לפני שהוא מת. הלכתי לאורך הרחוב וחיפשתי אותו, הוא לא יכול היה להתרחק עד כדי כך מזירת התאונה. ראיתי אותו עוצר מונית בסוף הרחוב, באותה הקלות שהוא עצר מונית כשהוא יצא מהבית. הפעם לא יכולתי לשמוע אותו אומר את שם הרחוב אליו היה צריך להגיע. הוא היה רחוק מדי. אבל נהגת המונית בדיוק עברה לידי, ביקשתי ממנה לעקוב אחרי המונית שנסעה. "אחרי מי את עוקבת, חומד?" היא שאלה, "בעלך לשעבר? השכן החתיך? מי?", "השכן החתיך", שיקרתי, אבל מה יכולתי להגיד לה, "אני עוקבת אחרי החבר שלי, אנחנו יוצאים כבר שנה, אני לא יודעת במה הוא עובד ואני חושבת שהוא בוגד בי"? התחלנו לדבר על ענייני יומיום, שיחה כזאת של מונית, דיברנו על פוליטיקה ועל בחורים. עד שהמונית בה הוא נסע עצרה. "את רוצה שאני אחכה לך, למקרה ששוב תצטרכי לעקוב אחריו?" היא שאלה בחיוך, תוך כדי נעיצת מבט ברורה בחזה שלי. "לא. אין צורך, תודה", עניתי ושילמתי לה. ראיתי אותו נכנס לבניין דירות. לא רצתי להיכנס אחריו מחשש שהוא ייראה אותי, אז חיכיתי בחוץ. רחוק מהכניסה לבניין למקרה שהוא ייצא ויראה אותי, בדיוק מה שכמעט קרה. מכיוון שלאחר חמש דקות מרגע שהוא נכנס לבניין הוא יצא, עם חבילת נייר חומה ביד, "אולי זאת מתנה בשבילי ואני סתם חשדנית?". שוב הוא תפס מונית ללא בעיה, אולי הוא עובד במשהו שקשור לחברת המוניות? הספקתי לשמוע לאן הוא ביקש מהנהג להגיע. זה היה בניין משרדים גדול במרכז העיר. לא הייתה אף מונית בסביבה,כך שלא יכולתי לעקוב אחריו, אולי הייתי צריכה להגיד לנהגת המונית להישאר לחכות. אבל לא היה לי נעים להמשיך להיות איתה במונית אחרי שהיא נעצה לי עיניים בחזה. נכנסתי לבניין המגורים, בלי ידיעה ברורה לאין אני בדיור אמורה ללכת, אבל שמעתי צפצוף חלש והלכתי בעקבותיו, הגעתי לדירה שהדלת שלה הייתה חצי פתוחה, נכנסתי פנימה. הצפצוף היה של מוניטור לב, הוא היה מחובר לקשיש. שכבר היה מת. התחלתי ללכת לכיוון מרכז העיר, בידיעה שאין סיכוי שאני אגיע לשם בזמן לפי קצב העזיבה שלו את המקומות שהוא מגיע אליהם במונית. כשהגעתי לבניין, כעבור שעה של הליכה. ראיתי קבוצה של אנשים מתגודדים, סביב מישהו, הבנתי מיד שהוא היה מת. אחרי הכול, ישראל היה שם. עצרתי ושאלתי מישהו זר מה קרה לבחור, "התאבד, קפץ מראש הבניין" והצביע לראש בניין המשרדים שאליו ישראל אמר לנהג שהוא צריך להגיע אליו. התחלתי לפחד ממה קורה, הוא תמיד הגיע לכל מקום בדיוק כשמישהו מת. הסתחררתי, מצאתי את עצמי באמצע הכביש בדיוק כשמונית פגעה בי. הכול נהיה מעורפל. הדבר היחיד שאני זוכרת זה שישראל יצא מהמונית ושמעתי אותו אומר לי "בואי איתי", אבל הוא לא היה ישראל שאני מכירה, הוא נשמע צרוד. כשפקחתי את העיניים והסתכלתי עליו ראיתי גבר, אני חושבת שזה היה גבר, לבוש בגלימה שחורה עם ברדס. היו לו ידיים רזות ושלדיות. תגובות, טענות, מענות וניטפוקים שיפילו לי את כל העלילה
ייתקבלו בברכה
 

Rivendell

New member
תגובה לסיפור

נתחיל ברמת העלילה. אתה יכול לקרוא לזה ניטפוק מבאס אם זה יעודד אותך, אבל אני מעדיפה להתייחס לזה כאל הערה: לא הגיוני שהם יחד שנה והיא לחלוטין לא יודעת במה הוא עובד. צר לי, אבל כל נקודת המוצא של הסיפור פשוט לא סבירה. אם הם היו, למשל, יוצאים פעם פעמיים בלבד - זה היה סביר. אבל מאוד לא נראה לי שהם ייצאו שנה ועוד יגורו יחד חודש, והיא לא תדע לחלוטין במה הוא עובד. אתה יכול לכתוב שהיא יודעת שהוא עובד באיזה חברה שעושה כך וכך, אבל לא הבינה את המהות המדוייקת של התפקיד, או משהו כזה. אבל לא יודעת? כלום? לא. אין מצב כזה. מעבר לזה, הכל מאוד מאוד צפוי. כבר מרגע שהכנסת את הבחורה לזירת התאונה היה לי ברור שהחבר הוא מלאך המוות. זה אומר, בגדול, שאין לך טוויסט בסוף, וזה נראה כמו סיפור של טוויסט. תנסה לחשוב מה אתה יכול לעשות עם זה. והערה אחרונה - "הספקתי לשמוע לאן הוא ביקש מהנהג להגיע" פעמיים הוא נכנס למונית. פעמיים היא "מספיקה לשמוע". קודם כל, אם היא עוקבת אחריו לא סביר שהיא עומדת מספיק קרוב כדי לשמוע, כי אז הוא ייראה אותה. חוץ מזה, מוניות בד"כ נוסעות עם חלונות סגורים ומיזוג. בייחוד בארץ. לדעתי אתה חייב לשנות את זה למהו יותר אמין. ברמת הכתיבה:
יצאנו במשך שנה, גרנו ביחד חודש באותו הזמן. צ"ל: יצאנו במשך שנה וגרנו ביחד חודש באותו הזמן.
הוא תמיד היה שקוע בעבודה הוא היה יוצא מוקדם מאוד בבוקר והיה חוזר בשעות מאוחרות, לא נורמאליות. אבל הוא היה מפנה לעצמו מספיק זמן כדי לצאת איתי לסרט מדי פעם, אבל תמיד נראה מוטרד מזה שהוא איתי ולא עושה משהו אחר קודם כל, המון "הוא". הקורא יודע על מי אתה מדבר, תאמין לי
חוצמזה, יותר מדי "אבל". צ"ל: הוא תמיד היה שקוע בעבודה, יוצא מוקדם מאוד בבוקר וחוזר בשעות מאוחרות, לא נורמאליות. הוא היה מפנה לעצמו מספיק זמן כדי לצאת איתי לסרט מדי פעם, אבל תמיד נראה מוטרד מזה שהוא איתי ולא עושה משהו אחר. תראה - בסה"כ זה נחמד ויש לזה פוטנציאל. הבעיה היא יישומי - אתה כותב אמנם על דברים שלא קיימים, אבל אתה חייב לכתוב על זה בצורה יותר אמינה. תחשוב איך דברים קורים במציאות. הגיבורה שלך היא אנושית, ולכן הדברים שקורים לה צריכים להיות סבירים ואמינים.
 

murmur

New member
אוקיי אני אנסה לשפר

זה לא כאילו שכל הסיפור היה כדי שיפילו אותו בעזרת ניטפוק אחד או משהו, זה יצא בטעות
 

murmur

New member
עם ישראל חי - טייק 2

באותה תקופה רק התחלנו לצאת, קראו לו ישראל, הוא היה גבוה עם פנים ארוכות וצרות, עם זרועות ארוכות וידיים רזות ושלדיות. אבל לא הרגשתי אף פעם שהוא היה כולו איתי, תמיד הוא נראה מרוחק. כמו יש לו משהו חשוב יותר לעשות, יותר טוב מלהיות איתי. הוא תמיד היה שקוע בעבודה, היה יוצא מוקדם מאוד בבוקר וחוזר בשעות מאוחרות, לא נורמאליות. אבל היה מפנה לעצמו מספיק זמן כדי לצאת איתי לסרט מדי פעם, אבל תמיד נראה מוטרד מזה שהוא איתי ולא עושה משהו אחר. הוא אף פעם לא דיבר על העבודה שלו, לא רציתי לשאול כי חשבתי שסתם יש לו עבודה לא מעניינת, אבל זה סיקרן אותי. אחרי כמה זמן התחלתי לחשוד אולי יש לו מישהי אחרת, הקנאה פעפעה בי. התחלתי לחטט ביומן פגישות שלו אבל הוא היה ריק. לא ריק במובן שלא היה בו שום דבר מחשיד, אלא במובן שלא היו בו שורות. "זה יומן מזויף" חשבתי, "הוא בטוח מסתיר ממני משהו". במשך ימים השתגעתי, מה הוא עושה כשהוא לא איתי? זאת בטח המזכירה הזנותית שלו! לא שפגשתי אי פעם את המזכירה שלו או שבכלל ראיתי איפה הוא עובד, למען האמת, לא הצלחתי לזכור במה הוא עבד. אבל בסרטים זאת תמיד המזכירה הזנותית שמגיעה בחצאיות מיני לעבודה כדי לפתות את הבוס שלה ולהשיג קידום. קניתי דרך האינטרנט ציוד לציתות והאזנה, לא ידעתי מה עוד לעשות. עקבתי אחריו. הוא יצא מהבית ותפס מונית, ללא שום בעיות, הוא אפילו לא הרים את היד וכבר עצרה לידו מונית. כאילו היא חיכתה לו שם כל הזמן רק שהוא יבוא. שמעתי אותו בעזרת ציוד ההאזנה אומר לנהג לאיזה רחוב הוא צריך להגיע. הרמתי את היד כדי לתפוס מונית על מנת לעקוב אחריו, אבל המוניות פשוט התעלמו ממני. חזירים שוביניסטים. אם את לא כוסית הם לא עוצרים לך. עד שלבסוף נהגת מונית עצרה לידי, עליתי למונית והיא הסיעה אותי לרחוב שאליו הוא אמר לנהג להסיע אותו. הגענו לרחוב אבל הוא היה פקוק, תאונת דרכים, ושם ראיתי אותו. מדבר עם הפצוע הקשה ביותר בתאונה החובשים ביצעו בפצוע החייאה והוא התרחק לאחור, ירדתי מהמונית ושילמתי לנהגת, ישראל כבר לא היה שם. "אולי הוא סוכן ביטוח" ניסיתי להיזכר, "או עורך דין שנקלע לזירת התאונה במקרה". הלכתי לאורך הרחוב וחיפשתי אותו, הוא לא יכול היה להתרחק עד כדי כך מזירת התאונה. ראיתי אותו עוצר מונית בסוף הרחוב, באותה הקלות שהוא עצר מונית כשהוא יצא מהבית. הפעם לא יכולתי לשמוע אותו אומר את שם הרחוב אליו היה צריך להגיע, הפרעה אלחוטית. אבל נהגת המונית בדיוק עברה לידי, ביקשתי ממנה לעקוב אחרי המונית שנסעה. "אחרי מי את עוקבת, חומד?" היא שאלה, "בעלך לשעבר? השכן החתיך? מי?", "השכן החתיך", שיקרתי, אבל מה יכולתי להגיד לה, "אני עוקבת אחרי החבר שלי, אנחנו יוצאים רק כמה חודשים, אני לא יודעת במה הוא עובד, אבל אני מטורפת אובססיבית שמצותת לו ואני חושבת שהוא בוגד בי"? התחלנו לדבר על ענייני יומיום, שיחה כזאת של מונית, דיברנו על פוליטיקה ועל בחורים. עד שהמונית בה הוא נסע עצרה. "את רוצה שאני אחכה לך, למקרה ששוב תצטרכי לעקוב אחריו?" היא שאלה בחיוך, תוך כדי נעיצת מבט ברורה בחזה שלי. "לא. אין צורך, תודה", עניתי ושילמתי לה. ראיתי אותו נכנס לבניין דירות. לא רצתי להיכנס אחריו מחשש שהוא ייראה אותי, אז חיכיתי בחוץ. רחוק מהכניסה לבניין למקרה שהוא ייצא ויראה אותי, בדיוק מה שכמעט קרה. מכיוון שלאחר חמש דקות מרגע שהוא נכנס לבניין הוא יצא, עם חבילת נייר חומה ביד, "אולי זאת מתנה בשבילי ואני סתם חשדנית?". שוב הוא תפס מונית ללא בעיה, אולי הוא עובד במשהו שקשור לחברת המוניות? הצלחתי לשמוע לאן הוא ביקש מהנהג להסיע אותו. זה היה בניין משרדים גדול במרכז העיר. לא הייתה אף מונית בסביבה,כך שלא יכולתי לעקוב אחריו, אולי הייתי צריכה להגיד לנהגת המונית להישאר לחכות. אבל לא היה לי נעים להמשיך להיות איתה במונית אחרי שהיא נעצה לי עיניים בחזה. נכנסתי לבניין המגורים, בלי ידיעה ברורה לאין אני בדיוק אמורה ללכת, אבל שמעתי צפצוף חלש והלכתי בעקבותיו, הגעתי לדירה שהדלת שלה הייתה חצי פתוחה, נכנסתי פנימה. הצפצוף היה של מוניטור לב, הוא היה מחובר לקשיש, שכבר היה מת. התחלתי ללכת לכיוון מרכז העיר, בידיעה שאין סיכוי שאני אגיע לשם בזמן לפי קצב העזיבה שלו את המקומות שהוא מגיע אליהם במונית. כשהגעתי לבניין, כעבור שעה של הליכה. ראיתי קבוצה של אנשים מתגודדים, סביב מישהו. עצרתי ושאלתי מישהו זר מה קרה לבחור, "התאבד, קפץ מראש הבניין" והצביע לראש בניין המשרדים שאליו ישראל אמר לנהג שהוא צריך להגיע אליו. התחלתי לפחד ממה שקורה, הוא תמיד הגיע לכל מקום בדיוק כשמישהו מת או נפצע. הסתחררתי, מצאתי את עצמי באמצע הכביש בדיוק כשמונית פגעה בי. הכול נהיה מעורפל. הדבר היחיד שאני זוכרת זה שישראל יצא מהמונית ושמעתי אותו אומר לי "בואי איתי", אבל הוא לא היה ישראל שאני מכירה, הוא נשמע צרוד. כשפקחתי את העיניים והסתכלתי עליו ראיתי גבר, אני חושבת שזה היה גבר, לבוש בגלימה שחורה עם ברדס. היו לו ידיים רזות ושלדיות. זה בטח ממש מרושע לגרום לכם לקרוא את הסיפור שלי פעמיים
 

Yuli Gama

New member
סתם ניחוש

קראת לאחרונה את "בשורות טובות"? כתוב חמוד, יש כמה נקודות חביבות אבל ניטפוקים (אני כותבת לפי נקודות, תרגיש חופשי להגיב על כל נקודה ונקודה) 1) הם רק התחילו לצאת, למה שיהיה לה אכפת במה הוא עובד? היא אובססית? לא שפויה? 2) מערכת ציטוט. הם רק התחילו לצאת, שוב, לא אמין שהיא תכנס לקריז שכזה. ניתן להבין אם היתה לה תקופת נטישות קשות, אם יש לה תסביך נחיתות, משהו. אבל לא סתם אישה שפויה קונה מערכת ציטוט ורודפת אחרי חבר שרק התחילה לצאת איתו. 3) "באותה תקופה רק התחלנו לצאת" שם לב להבטחה שיש במשפט הזה? באותה תקופה התחלנו, ועכשיו? 4) החלק שהיא שומעת לאן הוא רוצה לנסוע, ורק אז נכנסת לבניין, לא מנוסח טוב. נוצר בלבול רגעי על מתי\ איפה היא בדיוק מדברת (האם היא נכנסת לבניין המשרדים, לבניין הדירות?) לא חור בעלילה, אלא פשוט ניסוח קצת מבלבל, אולי כדי לשנות את סדר הדיבור שלה על האירועים . 5) זקנים המחוברים למוניטור לב מלווים בהשגחה צמודה, ומצויים בדרך כלל בבתי חולים. 6) ממה היא הסתחררה? התגובה לא מובנת? מזה שנבהלה? אולי הוא רופא בהזמנות. התגובה שלה לא אמינה. נדמה כאילו אתה גורם לזה רק כדי להביא לסוף. (ממש מורגש שזה לא השתלשלות אירועים טבעית, אלא רצון הכותב) (הדבר היחיד שמציל קצת את המצב זה הבדיחה עם המונית) 7) הסוף, חוץ מזה שדיי צפוי, קצת ריק מרעיון. הפאנצ'י לא מפתיע, ולכן בעצם חסר פאנצ'י. מצד שני, אתה יכול לשחק על ההבטחה שהזכרת בסעיף 3. הם יצאו ביחד, יש ביניהם איזשהו קשר. הוא סתם "אוסף" אותה? יש בסיפור פוטנציאל, אבל תחליט עד הסוף "מה בדיוק" אתה רוצה להגיד. במה בדיוק אתה רוצה להפתיע אותנו. מבאס
? יש שאלות
?
 

Rivendell

New member
יולי, שלוש ההערות הראשונות שלך

לא נכונות, או יותר נכון הפוכות, כי הוא מציין שהם יוצאים כבר שנה וגרים יחד חודש. לכן כל מה שאמרת - אבל ההפיך. איל יכול להיות שהיא גרה עם מישהו ולא יודעת במה הוא עובד?!
 

Yuli Gama

New member
../images/Emo13.gif

הוא שינה את זה בגרסה ב' מרמר, תפריד בבקשה לפסקאות. קשה לקרוא את הטקסט ולראות מה שינית ומה לא. (אם יש לך רווח מובנה בכתבן, הרווח לא יעבור אל תוך ההודעה, לען חיבים להשתמש באנטר)
 

murmur

New member
אני אגיב לכל נקודה

את בשורות טובות קראתי חצי שנה, דמות של מוות אני זוכר שם כשולית (חלק מארבעת הפרשים [רושם רעיון לסיפרו]) אבל ניל גיימן בספרי סנדמן (שאותם לא קראתי) וטרי פראצ'ט בספרי עולם הדיסק (שבמפתיע, גם אותם לא קראתי) מדברים על מוות שמסתובב ביננו... את הרעיון לסיפור בכלל קיבלתי אחרי שהתחלתי סיפור של מישהי (אסתר שטרן אני חשוב) בבמה שנראה כאילו היא יוצאת עם מלאך, הרעיון של "מה עם מישהי הייתה יוצאת עם מלאך המוות" עלה במוחי... 1) היא אובססבית פנטית והיא אומרת את זה, כי זה לא הגיוני מצד אחד שהיא לא יודעתל במה הוא עובד עם הם גרים יחד ואם הם רק מתחילים לצאת היא פנאטית מטרופת... אולי אני אשנה את הסוף למאכזב... 2) מערכת ציתות יקירתי, היא לא מצטט אותו היא מצותת לו. 3) באותה תקופה החילו לצאת ואז היא מתה! 4)אני אקרא את החלק ואתקן 5) צודקת, אני במאמת צריך לשנות אתזה למשהו אמין יותר כמו מכונת הנשמה, אבל אז היא לא שומעת וזה יוצר בעיה. 6)היא הסתחררה מפאניקה, אחרת היא לא הייתה נופלת לכביש, אלא אם היה בה צורך פנאי (מטורפת כבר אמרנו?) להציל חתלתול שרת לכביש, אני אתקן... 7) פאנץ' מאכזב רנאה אמ.. סוף מאכזב
 

אסתר 1984

New member
אהם...

אני די בטוחה שאף פעם לא כתבתי כזה סיפור, אבל בהחלט נחמד לדעת שיש מי שמודע לקיומי
. חוץ מזה, זה עדיין לא ברור - אתה אומר שהם רק התחילו לצאת, ואח"כ אתה אומר שזה כבר כמה חודשים. זה לא כל כך מסתדר...
 

murmur

New member
זה תלוי מתי את רואה התחלה של קשר

לצערי לא היה לי זמן לסיים את הסיפור, אבל בתחלתו הוא נרהא כאילו היא יוצאת עם מלאך, הוא נוגע בה והיא מרגישה כאילו מישהו נושף לה בערוף או משהו, ייתכן שזה לא שלך...
 

kislevorr

New member
הרוב כבר נאמר...

לכן אני לא אתחיל לתפוס אותך על משפט מסוים,וצורת ניסוח... הרעיון: נחמד אם לא קראת ספרים של ניל גיימן,קרא! למה אני מזכיר את ניל גיימן? בגלל death, בסדרת סאנדמן (קומיקס של גיימן), היא בחורה צעירה ומגניבה,שהתפקיד שלה זה ללכת לאנשים ולהגיד להם "יאללה בוא איתי,זהו,אתה מת", בצורה מגניבה שכזאת,כי היא מגניבה. ובאמת אכפת לה מהאנשים שהיא אוספת, והיא לא "שלד עם ברדס ומן מגל ענק שכזה". ברגע שהוא מדבר עם האיש,והאיש מת, או נגיד ואני קורא קצת פחות חכם, אז מהרגע שהאיש הזקן מת,יודעים שהאיש שלך, הוא כמו דאת' של גיימן. ואז פתאום סוף, היא מתה, הכל כרגיל, ועוד הוא פתאום כבר לא איש רגיל,אלא שלד כזה,למה שהוא יהיה שלד כזה אם בכל מקרה רק המתים רואים אותו ככה? אבל את זה נעביר בשלום.. משהו אחר: למה קוראים לו ישראל? זה אמור להיות מן תגובה על משהו? אתה מנסה להגיד שישראל היא מלאך המוות של העולם וצריך להשמיד אותה? ואם באמת ניסית (אני לא אומר שזה רע), אז להדגיש, לעשות שזה הרעיון הראשי,ואז הסיפור יהיה הרבה יותר מגניב! תמיד כשהרעיון שלך הוא להדגיש משהו, והפואנטה בסיפור היא בכלל שהאיש הוא בכלל המוות, זה הרבה יותר מגניב.. משהו אחר: לא הבנתי את הקטע עם החבילה החומה...
 
למעלה