עם קצת רצון וקצת יכולת- .....

תמר ס

New member
עם קצת רצון וקצת יכולת- .....

מסתבר שאפשר גם אחרת! בשבוע שעבר נפגשתי עם פסיכולוגית החטיבה בקשר לרצון הסנדויץ' לעזוב את הכיתה הקטנה. בעקרון בקשתי את התערבותה בעיקר כצד שלישי, שמבחינת הילד יהיה יותר נגיש,פחות מאיים (מאחר וכרגע רואה את המערכת כ"נגדו") וכעזרה לתווך ביננו לילד ולנסות לרדת לעומק כל מה שמפריע לו. הוחלטו שני דברים, הראשון כפי שביקשתי, תפגש איתו פעמיים שלוש בכדי להבינו,להכירו ולנסות לעזור לנו להחליט מה באמת עדיף עבורו. השני- וזה לדעתי ראוי להערצה- הצוות יבדוק האפשרות לשלב הילד למקצוע אחד או שניים בכיתה הרגילה על מנת לאפשר לו ולנו בחינה מעמיקה יותר באשר למסוגלות שלו, לפני שעושים צעד שיהיה קשה להפוך. גם כך רגישותו גבוהה מאוד. הם, כמוני- חוששים ממצב של חוויה ללא הצלחה אשר יגרום לנזק יותר גדול ומוכנים להתאים המערכת אל הילד על מנת לאפשר לו התנסות בכיתה הרגילה במקביל עד לסוף השנה ובסיומה נבצע החלטה. הילד עדיין לא יודע על כך כי עוד לא נבדק עד ליסוד. כרגיל, הן הצליחו לעודד אותי ולהראות לי כמה הם מוכנים לעשות למען ילדינו. אמשיך לעדכן אתכם. שבוע נעים וחמים לכולנו
 

יונה שו

New member
ובא לציון גואל ../images/Emo70.gif

איזה יופי שהדברים מסתדרים והחשוב ביותר שלילד יהיה טוב סוף סוף. בהצלחה בהמשך.
 

דליה.ד

New member
גם אני מתרשמת

מההחלטות הנבונות שקיבלתם וכל הכבוד למערכת (ויש כבוד....
). בהחלט יש בתי ספר שיכולים ועושים כמה דברים יפים. למשל במקרה של בני (כתה ח') קיצצו לו במערכת, הפחיתו משמעותית בשיעורי הבית ונתנו שעות הוראה מתקנת. השיפור מאוד משמעותי!
 

lc2

New member
הצלחה חברתית- לא פחות חשוב

לתמר אם בנך נמצא בכתה קטנה , אני מבינה שעבר אבחון וועדת השמה. כתה קטנה מותאמת ליכולות של בנך, עובדה שחווה בה הצלחות, ולשם יעדכם, הלא כן? קראתי בשרשור שמשהו הציע שילוב חלקי בכתה גדולה- רעיון מצויין! שימי לב למצבו הרגשי של בנך ולמקומו החברתי, הם חשובים לא פחות מהצלחה בלימודים.השילוב החלקי בכתה גדולה ירחיב את מעגל החברים ורצוי שיועצת/ מחנכת יהיו מעורבים בשילוב החברתי שבגילו חשובים לבניית דימוי עצמי תקין. בהצלחה
 
למעלה