עמידה בתקן 5281

malaka ke

New member
עמידה בתקן 5281

שלום, אני שמחה לראות שנפתח פורום בנושא. ירשתי לא מזמן מגרש ברמת גן ואני בודקת את ההיבטים השונים והכדאיות הכלכלית של בנית בנין בן 20 יח"ד. אחת הדרישות בתב"ע היא עמידה בתקן 5281. האם תקן זה יכול לייקר משמעותית את תהליך הבניה? אני חוששת שבניה ירוקה היא יקרה ותסכן את כדאיות הפרויקט...
 
עלויות בניה ירוקה

שלום מלכה
אני שמחה להזים את חששותיך.
עבדתי רבות עם יזמים כמוך, שזה להם פרויקט ראשון ואולי חד-פעמי, וכן עם חברות יזמות גדולות.
המסקנה תמיד דומה - הבניה הירוקה לא מייקרת את הדירות באופן משמעותי.
קיים מחקר שעשה הכלכלן חגי קוט, שעוסק בנושאי סביבה בכלל ובבניה ירוקה בפרט, ובדק עלויות של דירות הנבנות לפי תקנים ישראליים נדרשים (תקני חובה), למול דירות הנבנות לפי תקן 5281. המסקנה היתה שקיים יקור זניח של 1.5% - 4% ליחידת דיור.
אם תרצי אוכל לחפש עבורך את המחקר.
יועץ טוב יוכל תמיד לוודא שתישארי בתחום הנמוך.

בהצלחה

מיכל
 

malaka ke

New member
הגורמים שמייקרים

מה בכל זאת הם הגורמים שמייקרים, ובכל זאת יוצרים את ההבדל של 4% מקסימום?
 
איכות החלונות

אחד הגורמים שיכולים לייקר הוא איכות החלונות. אני רוצה להתעכב עליו כי זה נושא מאד חשוב.
בינתיים בואו נדבר על הפרופיל של החלון, ואחר כך אתרכז בזיגוג עצמו.

המתכות אינן מהוות חומר אידיאלי לייצור פרופילי פתחים מבחינה תרמית. ברוב העולם המערבי לא מכינים חלונות מאלומיניום או ברזל, אלא בעיקר מעץ, ובשנים האחרונות גם מסוגי פלסטיק שונים. בארץ סבלנו הרבה שנים מפגעי קרינת השמש החזקה על העץ, וכאשר הופיעו פרופילי האלומיניום הם כבשו את שוק החלונות, בעיקר בזכות התחזוקה הקלה.
אולם מבחינת הבידוד אנו משלמים על כך מחיר. האלומיניום הוא חומר בעל מוליכות כה טובה, עד כי הוא משמש כמוליך חום במכשירים ותעשיות רבות. יכולת ההתנגדות התרמית של פרופיל החלון, אם כך, היא נמוכה מאד. בעוד איכות הבידוד של הקיר יכולה להגיע , לפי המלצתנו, לסביבות 0.92. החלונות הרגילים המקובלים בארץ, המורכבים מפרופיל אלומיניום יחיד וזגוגית יחידה, מהווים "חורים" של בריחת אנרגיה עם ערך התנגדות נמוך מאד.

לפרופילים המיובאים מחו"ל, וכן לחברות העיקריות המייצרות בארץ פרופילי אלומיניום, יש פתרון או שיפור לבעיה זו בצורת פרופילים סופר-תרמיים. זוהי מסגרת חלון המורכבת משלשה פרופילים נפרדים: אחד חיצוני ואחד פנימי מאלומיניום, וביניהם פרופיל נוסף מפלסטיק בשם פוליאמיד, שלו התנגדות תרמית גבוהה. הוא מפריד את מעבר החום בין שני פרופילי האלומיניום.
הפרופיל התרמי ניתן ליישום בחלונות פתיחה :מסוג ציר, דריי קיפ וקיפ. במקרים אלה עובי הפרופיל דומה לשאר הסדרות. כמו כן אפשר למצוא סדרות הזזה עם פרופיל תרמי, אלא שאז זהו פרופיל עבה במיוחד ומתאים בעיקר למפתחים גדולים.
 
למעלה