שלום, הנני שכיר, וביצעתי עבודה חד-פעמית עבור חברה מסויימת ואני מעוניין לקבל תשלום עבור העבודה.
הבנתי שאני צריך להגדיר את התשלום כעסקה אקראית (כיוון שזו פעילות חד-פעמית ולא תחזור על עצמה).
אך אינני מצליח להבין מה השלב הבא מבחינת מה צריך לעשות על-מנת לקבל את התשלום.
האם ה-חברה יכולה פשוט להעביר לי את התשלום (כמובן בניכוי המס המקסימלי) ואני אדאג בסוף שנה לתאום מס, או האם אני צריך ראשית לגשת למס הכנסה ולדאוג לטפסים מסויימים?
אציין שההכנסה השוטפת שלי (מעבודתי כ-שכיר) עוברת את הרף המקסימלי של ה-316 אלף בשנה (או באזור הזה) למטרות מס.
בנוסף, מע"מ, החברה משלמת מע"מ ואז מקבלת זיכוי, אז אני מניח שהם משלמים, ומה עם ביטוח לאומי?
תודה רבה
שכיר מבולבל.
הבנתי שאני צריך להגדיר את התשלום כעסקה אקראית (כיוון שזו פעילות חד-פעמית ולא תחזור על עצמה).
אך אינני מצליח להבין מה השלב הבא מבחינת מה צריך לעשות על-מנת לקבל את התשלום.
האם ה-חברה יכולה פשוט להעביר לי את התשלום (כמובן בניכוי המס המקסימלי) ואני אדאג בסוף שנה לתאום מס, או האם אני צריך ראשית לגשת למס הכנסה ולדאוג לטפסים מסויימים?
אציין שההכנסה השוטפת שלי (מעבודתי כ-שכיר) עוברת את הרף המקסימלי של ה-316 אלף בשנה (או באזור הזה) למטרות מס.
בנוסף, מע"מ, החברה משלמת מע"מ ואז מקבלת זיכוי, אז אני מניח שהם משלמים, ומה עם ביטוח לאומי?
תודה רבה
שכיר מבולבל.