עסקה אקראית

atlant15

New member
שלום, הנני שכיר, וביצעתי עבודה חד-פעמית עבור חברה מסויימת ואני מעוניין לקבל תשלום עבור העבודה.
הבנתי שאני צריך להגדיר את התשלום כעסקה אקראית (כיוון שזו פעילות חד-פעמית ולא תחזור על עצמה).
אך אינני מצליח להבין מה השלב הבא מבחינת מה צריך לעשות על-מנת לקבל את התשלום.

האם ה-חברה יכולה פשוט להעביר לי את התשלום (כמובן בניכוי המס המקסימלי) ואני אדאג בסוף שנה לתאום מס, או האם אני צריך ראשית לגשת למס הכנסה ולדאוג לטפסים מסויימים?
אציין שההכנסה השוטפת שלי (מעבודתי כ-שכיר) עוברת את הרף המקסימלי של ה-316 אלף בשנה (או באזור הזה) למטרות מס.

בנוסף, מע"מ, החברה משלמת מע"מ ואז מקבלת זיכוי, אז אני מניח שהם משלמים, ומה עם ביטוח לאומי?

תודה רבה
שכיר מבולבל.
 

roheshbon

Member
הדרך הקלה לביצוע עסקת אקראי היא באמצעות הלינק הבא:

בסיום התהליך תקבל שובר/חשבונית מס אותו אתה צריך למסור למקבל השרות.

חבויות מס:

1) מס הכנסה
אתה נדרש לשלם מס בהתאם למדרגת מס השולית שלך ולשם כך תצטרך לעשות תיאום מס.
במידה ולא תעשה תיאום מס מקבל השרות ינכה לך את שיעור המס המקסימלי הנקוב בחוק 47% ותצטרך להגיש בסיום השנה בקשה להחזר מס.

2) מע"מ – יש לשלם בגין העסקה מע"מ.
עקרונית אם מקבל השרות מקזז מע"מ תשומות אז הוא ישלם לך את סכום החשבונית כולל המע"מ והוא בעצם אדיש למע"מ בגלל הקיזוז , אם מקבל השרות אינו יכול לקזז מעמ תשומות כנראה שאתה תספוג את העלות.

3) ביטוח לאומי – יש לדווח לביטוח לאומי על עסקת אקראי באמצעות טופס 6101 (סעיף 3 , הכנסה שלא מעבודה).
לינק להגשה מקוונת:

במידה וסכום העסקה נמוך מ-25% מהשכר הממוצע במשק (כפי שקבע ביטוח לאומי ב 1.1.2021 -10,551 ₪)
הסכום פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי אחרת תשלם 9.61% או 12% (שיעור דמי ביטוח עבור הכנסות שלא מעבודה)
 
נערך לאחרונה ב:

atlant15

New member
תודה רבה על התשובה המפורטת.
סידר לי את התהליך.

שאלת המשך קטנה, כיוון שאני לא ממש בטוח האם המערכת (למרות שאמורה להיות כזו), אכן נותנת לי מענה...
כאשר אני נכנס למערכת, ואני צריך להרשם, המערכת מבקשת מספר תיק (כשדה חובה), אך כיוון שאין לי תיק עדיין זה לא נותן להרשם.
האם אני עושה משהו לא נכון?
 

roheshbon

Member
מספר תיק = מספר ת.ז
יש מצב שתצטרך לעשות הרשמה מקוונת לאזור האישי ברשות המסים.
 
למעלה